Skip to main content

Hallo allemaal,

wij ervaren thuis helaas verschillende problemen. 
 

Recent heb ik een utp kabel vanuit de meterkast naar de slaapkamer getrokken. 
deze kabel is meerdere malen met geschikt test apparatuur getest en is goed aangesloten. 
 

toen ik deze op de modem aansloot werkte het niet. 
vervolgens een andere poort geprobeerd en daarop werkte het wel. Probleem 1 ether uitgang van mijn modem werkt niet. 
 

nu heb ik op die kabel een super wifi punt aangesloten. Maar het lampje wordt niet groen, hij blijft oranje. Probleem 2. 
 

Vanuit die wifi versterker heb ik een kabel naar mijn tv en die tv ontvanger werkt gewoon naar behoren.

 

verder hebben we in de woonkamer nog andere problemen met een tv ontvanger. Namelijk dat de apps videoland, netflix etc.. vaak niet willen laden. Na wat googlen kom ik diverse topics op dit forum tegen dat meerdere mensen deze problemen hebben  oplossing een andere tv ontvanger van een nieuwer type.

toch heb ik eerst de tv ontvanger een harde reset gegeven zoals op de kpn website staat uitgelegd

maar nu werkt mijn afstandbediening niet meer op de tv ontvanger. Ook dit probleem heb ik bij iemand anders gelezen op dit forum en die persoon had een nieuwe afstandbediening besteld en ingeleerd. Toen werkte het weer. 
dus heb ik ook een afstandbediening besteld, maar nog steeds werkt deze niet op mijn tv ontvanger. Het blauwe lampje boven op de afstandbediening blijft knipperen. 
 

hoe krijg ik deze problemen opgelost? Ik krijg nogal een geirriteerde vriendin thuis, dus help mij uit de brand haha.  
 

zelf denk ik aan een nieuwe modem En nieuwe tv ontvanger  

 

Gr, Niki

 

Goedemorgen @NiQueZz en bedankt voor jouw bericht!

Van een geïrriteerde vriendin in huis wordt natuurlijk niemand blij dus goed dat je aan de bel trekt. Eerste waar ik benieuwd naar ben; welk type Experia Box heb je op dit moment? Ook ben ik benieuwd naar wat voor type wifi versterker je in gebruik hebt. Verder geef je aan dat de apps op je tv ontvanger niet willen laden, dit heeft eerder wel gewoon goed gewerkt? Zie je bevindingen graag tegemoet om vanuit daar verder te kijken naar hoe we deze problemen voor je op kunnen lossen :) 


Goedemorgen @Jan van KPN ,

 

Momenteel hebben wij de experia box v10a en super wifi 2.0 punt die bedraad is aangesloten. 
 

De apps hebben in het verleden, zeg een jaar geleden, prima gewerkt. Maar doen het al een lange tijd slecht. 
wanneer je video land opstart en kiest een serie, dan werkt het. Wil je daarna een andere film oid kiezen, dan werkt het niet meer. 
soms opent hij videoland of netflix helemaal niet. 
 

wanneer ik naar die klachten google vind ik een hoop mensen met dezelfde problemen. 
 

Als ik videoland of netflix via de tv zelf kijk, dan werkt het perfect en is het ook veeeeel sneller. 


Hoi @NiQueZz, bedankt voor de terugkoppeling!

Welk type tv ontvanger gebruik je precies? Verder gaf je aan dat je de ontvanger ook al hebt gereset zoals wordt aangegeven op onze website en dat kan sowieso geen kwaad natuurlijk. Zou je de ontvanger ook eens een zogenaamde frisse start willen geven? Zelf gebruik ik ook altijd de apps van mijn smarttelevisie voor zaken zoals Netflix en Videoland omdat dit in de regel toch wat lekkerder werkt dus die snap ik wel. Wat betreft het modem; je geeft aan dat 1 uitgang niet meer werkt dus mijn voorstel is om het modem om te ruilen. Als je dit ziet zitten, laat het me weten zodat ik dit proces voor je in gang kan zetten.


Hallo Jan,

wij gebruiken op dit moment de Arris VIP5202 tv ontvanger. 
De frisse start hebben we juist gedaan en sindsdien werkt hij niet meer goed.  Ik krijg iig geen enkele afstandbediening gekoppelt aan de tv ontvanger en kan dus niks testen. 
 

persoonlijk heb ik het liefst dat eerst het tv probleem wordt opgelost voordat ik een nieuwe modem krijg. Want met een nieuwe modem krijg ik zeker een nieuw wifi netwerk en moet ik alle aparaten in huis opnieuw verbinden?

als het tv probleem niet gemaakt kan worden, dan stop ik wellicht bij kpn en ga ik over naar een aanbieder van glasvezel. 


Hallo Jan,

wij gebruiken op dit moment de Arris VIP5202 tv ontvanger. 
De frisse start hebben we juist gedaan en sindsdien werkt hij niet meer goed.  Ik krijg iig geen enkele afstandbediening gekoppelt aan de tv ontvanger en kan dus niks testen. 
 

persoonlijk heb ik het liefst dat eerst het tv probleem wordt opgelost voordat ik een nieuwe modem krijg. Want met een nieuwe modem krijg ik zeker een nieuw wifi netwerk en moet ik alle aparaten in huis opnieuw verbinden?

als het tv probleem niet gemaakt kan worden, dan stop ik wellicht bij kpn en ga ik over naar een aanbieder van glasvezel. 

Kan ik begrijpen @NiQueZz!

Voor het probleem met de apps op de tv ontvanger heb ik een ticket aangemaakt en hierover zal contact met je worden opgenomen. Laat je ons via deze weg weten wat daar uit is gekomen? Kijken we vanuit daar weer verder! 


Reageer