Skip to main content

Ik heb sinds anderhalf week 1GB glasvezel internet van kpn met een box 12b modem en ik kan niet echt zeggen dat ik er tevreden mee ben.

 

Het lukt om in te loggen in mijn kpn en op de Thuis app, maar het lukt me niet om in te loggen op de modem zelf.

Dit heb ik geprobeerd op meerdere apparaten, met meerdere browsers en ook op de http://192.168.2.254

als ook op de http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 

Ik krijg de login pagina te zien met voor ingevuld "admin" als gebruiker. 

Bij wachtwoord netjes het wachtwoord achter op de modem gebruikt. Deze ook elders getypte en gekopieerd om te zien wat ik type. Zelfs de qr-code gescand om daar het wachtwoord uit te halen (welke hetzelfde was), maar ook dit werkte niet. Hetzelfde nog eens geprobeerd na het resetten van de modem. Ook dit mocht niet baten.

 

Ook valt zo 1 a 2 keer per uur de snelheid tot in de kelder. Geen internet pagina laadt dan meer. Ook Netflix stopt er dan even mee. De verbinding met het wifi verbreekt dan niet. 

De verbindingssterkte is ook niet zwak gezien ik in de kamer naast de meterkast zit (waar de modem zich bevindt). Na +/- 15 seconden gaat de snelheid weer terug naar 100mb/s - 750mb/s. 

 

Dit brengt me gelijk bij nog een punt. 

Het glasvezelaansluitpunt bevindt zich in de meterkast. Dus mijn modem moet ook aangesloten worden in de meterkast. In de woonkamer bevindt zich alleen een coax aansluiting. De coax komt het huis echter niet binnen via de meterkast dus "even" een utp kabeltje langs de coax werkt ook niet. (Wellicht coax vervangen door utp mocht het storingingen geven, maargoed). Waarom zou men het glasvezelpunt in hemelsnaam in de meterkast doen eindigen. 

Juist het abbonement welke men bedraad wil kunnen benutten in de woonkamer.

 

Iemand misschien tips / tricks om iets hiervan aan te pakken? 

 

Hi en welkom op ons forum @Chreef!

Ik lees dat inloggen op jouw Box 12 niet goed lukt. In dit artikel vind je tips voor het inloggen op de KPN Box 12 en extra opties als je er niet uit komt. Ik verwacht dat 't daarmee moet lukken.

Verder lees ik dat je snelheid erg wisselt, ik vermoed dat je wifi gebruikt? Heb je onze Wifi Manager al eens gebruikt? Dit is een handige servicetool die jouw verbinding controleert en je helpt om je wifi optimaal in te stellen. Er komt ook altijd een resultaat of advies uit rollen.

 

Ik begrijp je vraag wat betreft de plaatsing van je modem, ik snap dat de meterkast niet optimaal is. Ik maak uit je bericht op dat je via glasvezel aangesloten bent. Dat betekent dat de kabel tussen jouw aansluiting en het modem een internetkabel (UTP kabel) is. Het maakt dan niet zo veel uit of de kabel een paar meter langer is en je je modem in de woonkamer aansluit, omdat UTP kabels weinig verlies in snelheid hebben. Dat is anders dan voorheen toen internet via de telefoonaansluiting aangesloten werd; de kabels die we toen gebruikten moesten echt zo kort mogelijk zijn omdat je anders veel snelheid of kwaliteit van je verbinding verloor.


 

Hi en bedankt @Alexandra .

Het resetten van de modem heb ik meermaals gedaan. Ook de tips heb ik vaker bekeken en gevolgd en toch blijft hij zeggen dat ik een verkeerd wachtwoord ingevuld heb.

Zoals gezegd heb ik meerdere browsers gebruikt, meerdere apparaten uitgeprobeerd als ook het wachtwoord via de qr-code gekopieerd. Deze kwam dus exact over met hetgeen wat ik handmatig intypte. 

 

Momenteel gebruik ik inderdaad wifi. Ook de wifi manager heb ik uitgeprobeerd. En deze stelt dat alles in orde is. Dit komt omdat de snelheid ongeveer 2 keer per uur zakt naar 0mb/s. Dit houdt nu toch zeker ongeveer 15 seconden aan. Daarna gaat hij terug naar 100mb/s-750mb/s. Voor wifi snap ik dat de snelheid niet altijd consistent hoog is. Zeker in de woonomgeving waar ik woon. Maar dat hij zakt naar 0mb/s lijkt mij niet de bedoeling. 

 

Het ging ook niet om de lengte van de kabel. Zoals uitgelegd ging het om de plaats van de aansluiting. Die is zo onlogisch dat ik als gebruiker niet maar zo gebruik kan maken van de eigenlijke bedrade glasvezelsnelheid. Ik zou een gat door de vloer moeten boren om een utp kabel naar de kruipruimte te leggen en vanuit daar naar de meterkast te gaan. 

Had dit punt niet in de woonkamer aangelegd moeten worden en zo ja, kan hier geen monteur voor aangestuurd worden om desondanks nog een vaste aansluiting in de woonkamer te realiseren?


Exact hetzelfde probleem. Router gereset, meerdere browsers geprobeerd, QR-code gescaned, alle tips bij langsgegaan maar niks werkt…

Kan nog steeds niet inloggen.


Hi guys,
I dont know how to make new topic but have similar problem. 
I cant login to my modem. If I reset all modem then its ok I can connect but if I make any changes there, I mean any buton i press then I cant login again.
All passwords not workin, new or old, even if i do not change any password only wifi name, still cant connect any more as admin.


Zelfde hier. Resetten werkt niet, maar dat snapt de support volgens mij niet


@Chreef Test het toch eerst even met een internetkabel. Ik kan me voorstellen dat het niet ideaal is, maar dat is wel de enige manier om uit te sluiten of er iets in de wifi verbinding niet goed gaat of dat je gehele verbinding niet lekker werkt. Via wifi kunnen we dit niet uitsluiten, daarom is het belangrijk om te testen met een kabel. 

Het is mogelijk om de aansluiting te laten verplaatsen als je dat wilt. Je leest er hier meer over op de site van KPN Netwerk: glasvezelaansluiting verplaatsen.

 

@SC05  @Jarno H Maak hiervoor een eigen topic aan, en wees zo uitgebreid mogelijk in waar je op vastloopt, welke apparatuur je gebruikt en wat je al hebt geprobeerd. Op die manier kunnen we iedereen het beste helpen en houden we het forum overzichtelijk.

@InstantJoy It's best to create your own topic, indeed! You can do that via the previous link :)


@Alexandra ik heb nog een internetkabel die ik kan testen. Dan test ik of daar de snelheid op een bepaald punt ook wegvalt. Mocht dit het geval zijn, ligt het dus aan de verbinding zelf. 

Als dit niet zo is ligt het aan de wifi verbinding. Is er dan een mogelijkheid te wisselen van type router of wat zijn de vervolgstappen?


Top, laat maar weten wat je bevindingen zijn @Chreef. Als het ook dan niet goed werkt, ga ik vanaf hier op onderzoek uit. Wat de oplossing wordt hangt af van waar het probleem dan blijkt te zitten. Het kan in het modem zitten maar het kan bijvoorbeeld ook in het netwerk zitten buiten je huis. 


https://192.168.2.254/2.0/gui/

Probeer die link eens, verschil zit 'm in http en https. Eventueel veiligheidsmeldingen negeren.