Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb thuis o.a. KPN WiFi => een Box 12b + 2x SuperWifi 2.0.
Dit werkt aardig, ben niet heel erg onder de indruk van het bereik van de SuperWifi punten.
We hebben extra huisje in de tuin waar ik ook een SuperWifi 2.0 aan wil sluiten.
Deze aangeschaft via marktplaats.
Helaas krijg ik ze niet fatsoenlijk aangesloten. Er wordt een device herkent, maar deze wordt niet herkent als SuperWifi punt.
Na twee maal telefonisch contact lijkt het erop dat dit komt door oude firmware en firmware verschillen van de nwe SuperWifi AP. En het updaten hiervan gaat niet met een modem met oudere firmware.
Mijn box 12b draait op firmware SGEJ1000060E (2 ½ jaar oude firmware).

De oude firmware geeft mij daarnaast geen fijn gevoel v.w.b. known bugs en security issues.
Ook heeft de nieuwe firmware een nwe gui en meer functionaliteiten, waar KPN wel mee pronkt, maar niet gebruikt kunnen worden.

Hierbij de al ondernomen acties:

• Ik heb inmiddels al 5x telefonisch contact gehad de afgelopen maanden. Waarin alles keer op keer weer gerest moest worden, koppel aan, koppel aan, teruggezet naar fabrieks instellingen (alles Modem en alle SuperWifi 2.0 punten) en dat in alle mogelijke combinaties.
  • Ik zou een nieuwe modem opgestuurd krijgen, omdat deze kennelijk bleef hangen op de oude firmware ook na resets. Na een paar weken achteraan gebeld, veel vraagtekens, maar onbekend of hij nu wel of niet is opgestuurd (in ieder geval niet ontvangen).
  • Hierop werd aangeboden dat ik een nwe modem op zou halen in de KPN winkel in Nijmegen, in woon in Arnhem.. Maar goed daar naartoe gegaan, modem omgeruild.
  • Thuis modem aangesloten en je raadt het niet=> SGEJ1000060E..
  • Ook hier weer reset uitgevoerd maar firmware wordt niet geupdate.

Note: Ik heb nu al veel contact gehad met KPN, stuk voor stuk aardige collega's, maar geen oplossing.
Ook op de forums wordt alleen maar verwezen naar afwachten tot je aan de beurt bent/een sms krijgt, maar dit gaat al een jaar zo. Ik vind dat KPN zeer slecht omgaat met z'n update management. Hetzelfde geldt voor de uitrol van de app's Mijn KPN verwijst voor zn Wifinetwerk Beheren naar de Thuis app, maar die verwijst weer naar de download van de Mijn KPN App.
Kortom veel tijd verloren, het voelt als een rondje lopen en niet verder komen. Kastje naar de muur.

Graag advies v.w.b:
1) Issue met aansluiten extra SuperWiFi 2.0 AP
2) Firmware update modem

Alvast bedankt, M

Die lijkt heel erg verwant met :

En dit lijkt weer op oude FW modem kan niet praten met :

• Modem:

Huidige FW SGEJ1000060E

Nieuwste V12.C.23.04.38

• 2x huidige SuperWifi 2.0 punten

Hudige FW 3.00.31

Nieuwste Firmware SW2.C.24.07.04

• Nieuwe SuperWifi 2.0 die niet wil verbinden.

Hudige FW SW2.C.24.07.04

Deze laatste krijg is dus niet gekoppeld, omdat zo het lijkt de firmware te nieuw is.
    Deze is via marktplaats aangeschaft, van iemand die na een jaar een beter aanbod kreeg van een andere provider.
    D.w.z. dat de nieuwe klant (inmiddel 1 ½ jaar geleden) al de nieuwe firmware hadden.

Zojuist weer gebeld met KPN, helaas hebben zij de omgekeerde aanpak. I.p.v. te zorgen dat firmware up-to-date, legt men het probleem bij gebruiker dat SuperWifi punt een te nieuwe firmware heeft en dat ik maar met het bonnetje van de superwifi naar dezelfde KPN ga om een SuperWifi met lagere firmware  aan te vragen.

Op de vraag update dan mijn modem is het antwoord “Dat kan niet”. En daarna blijft het stil.

Deze aanpak is echt schandalig, nwe firmware brengt nieuwe functionaliteiten, verbeterde werking van de producten en het belangrijkste lost known bugs en security issues op.
    @KPN Dit kan je niet maken als gerenomeerd bedrijf, zeker ook als je je met de nieuwe functionaliteiten profileert of je website.

Klant ingediend: Dit heet bij KPN “We nemen binnen contact met je op”.
    Afwachten dus. Mocht iemand nog tips hebben n.a.v. bovenstaand, dan hoor ik dat graag.

Reageer