Skip to main content

Hi, sinds een twee maanden heb ik de V12 modem. Firmware versie is (nog steeds) SGEJ1000060E. Wanneer komt de update? kan ik de firmware update soms zelf downloaden en installeren? 

Huidige versie is wat instabiel. Hoop dat de nieuwe firmware versie dit oplost. 

Beste ​@Art1 de firmware worden in ‘batches’ uitgerold en je komt vanzelf een keer aan de beurt.

Als je dan de nieuwe firmware een keer hebt, heb je inderdaad de mogelijkheid de firmware op je eigen tijdstip te downloaden als je binnen de modem ziet dat er weer een update klaar staat.

In verband met de feestdagen ligt het updateproces nu tot 6-1-2025 stil.

Ha ​@JanD, dank voor je reactie. De batches had ik ook ergens gelezen. Het hele update / uitrol schema is alleen niet duidelijk en duurt m.i. al heel lang (vanaf maart?). 
dus begrijp eigenlijk niet a) waarom routers niet gelijk met laatste firmware geleverd worden b) er geen uiterste leverdatum gecommuniceerd wordt (dan weet ik enigszins waar ik aan toe ben) en c) gebruikers niet actief zelf de firmware kunnen ophalen.
Ik kan nu alleen maar afwachten tot mijn modem een keer bij KPN’s gratie aan de beurt is. Vind ik eigenlijk een beetje flauw van KPN. Geef je klanten iets meer houvast en duidelijkheid. Zou prettig zijn. 
In ieder geval prettige feestdagen!! 

Hoi ​@Art1. Welkom op de KPN Community! 

@JanD geeft al veel bruikbare informatie, maar ik begrijp dat je graag wat meer duidelijkheid wil over wanneer jij de nieuwste software krijgt. Ik ben bang dat er niet meer informatie beschikbaar is, dan dat je in het Product Update topic kunt vinden. We rollen de software verspreid uit over onze klantenbase, zodat wanneer klanten hier vragen over hebben we dit goed kunnen oppakken en handelen. Zowel de feedback als de service via de telefoon. 

Waar we je wel mee kunnen helpen zijn de instabiliteit problemen die je ervaart. Want ook met de SGExxx softwareversie zou je een stabiele verbinding moeten hebben. Kun je wat meer uitleggen over welke problemen je precies ervaart? 

Reageer