Skip to main content

Dagelijks wanneer we thuis zijn valt internet (wifi en bekabeld) uit. Meestal gebeurt dit eind van de middag. Inmiddels met de KPN app verschillende acties uitgevoerd. Workaround die wordt voorgesteld is de model (KPN Box V12) te resetten. Echter deze workaround is niet de oplossing voor het probleem. Ik en mijn gezinsleden ervaren veel hinder van dit probleem met name overdag tijdens een Teamscall of andere activiteiten waarvoor we een internet verbinding nodig hebben.

Hoi @DeMarisMan 

Welkom op de community van KPN.

Heb je al een reset uitgevoerd?
Zo niet, ga dan als volgt te werk:

Handmatig je modem resetten

1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

3. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan. Onderbreek hem niet.

Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Reset ook het glasvezelmodem in de meterkast, door deze van het stroom te halen, en hem na 3 tot 4 minuten weer aan het stroom te koppelen.
Het glasvezelmodem is weer ready als alle groene lampjes weer branden.

Als je dit hebt gedaan, kijk het dan 1 a 2 dagen even aan of de KPN Box 12 weer uitvalt.
Zo niet, dan heb je het probleem opgelost.

Zo net, dan even bellen met de telefonische klantenservice van KPN (via 0800-0402), zodat een medewerker een lijnmeting kan verrichten tussen de wijkcentrale en jouw woonadres, inclusief uit uitlezen van de KPN Box 12.

Hoi @DeMarisMan . Dat klinkt heel hinderlijk.  Ik sluit me bij @Michel.uit.Arnhem  aan.  Je noemt resetten.  Bedoel je daarmee dat je de stroom er even afhaalt of echt het proces wat Michel beschrijft?

Mocht zo'n reset niet de oplossing zijn, laat het hier even weten. 

Reageer