Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds vorige week zijn we, na alle tevredenheid over gegaan naar KPN. Maar als ik naar WifiManager gaat krijgt ik telkens de melding dat er iets mis gaat. Dat is vervelend, want ik wil weten hoe het met onze wifi gesteld is. Ik heb overigens de KPN Box 12 aangesloten op glasvezel. 

Daarnaar heb ik drie SuperWifi 2 punten gekocht via Marktplaats en als ik alle stappen doorloop krijg ik ze maar niet in mijn netwerk. Resetten werkt niet, en telkens word ik doorgewerzen naar de WifiManager wat dus ook niet werkt.

Wat moet ik doen?

Heeft u witte of zwarte superwifi's gekocht?

Já, dat klopt. Het gaat om SuperWifi 2. Dat zijn de inderdaad de zwarte

Beste ​@Zwollenaar83 zie onderstaande link voor aanvullende info:

en

Succes.

Dank voor de reacties. 

Vandaag de SW teruggezet naar de fabrieksinstellingen en twee van de sw’s worden gezien in het netwerk, alleen zijn ze onbereikbaar. Ze blijven maar groen (snel) knipperen). De derde sw wordt niet gezien als we het draadloos afkoppelen. lampje wordt meteen rood, alleen bedraad wordt die gezien als apparaat. 

Wat nu?

Beste ​@Zwollenaar83 laat je de SW#2's wel lang genoeg bekabeld aan de modem hangen totdat het lampje standaard groen blijft branden zonder knipperen??? Dat kan wel meer dan 20 minuten duren, dus niet te vlot loskoppelen.

Zeker ​@JanD De SW’s hebben er zeker 30 minuten of langer aangehangen. Eentje opnieuw teruggezet naar de fabrieksinstellingen en proces weer opgedaan. Nu is die wel zichtbaar. Alle punten zijn nu zichtbaar in het netwerk en twee werken nu gewoon (met groen lampje). Eentje daarvan  (op zolder) werkt wel, maar heeft een oranje stabiel lampje. Hopelijk veranderd dat snel.

Beste ​@Zwollenaar83 een oranje lampje betekent dat het wifipunt te ver weg staat van de bron en dus een mindere snelheid heeft.

Probeer te verplaatsen tot je een stabiel groen lampje hebt en weer de optimale snelheid.

Anders bekabeld aansluiten op het dichtstbijzijnde andere wifipunt.

Succes.

Hoi ​@Zwollenaar83, Jan heeft je al goed op weg geholpen zo te zien. De SuperWifi's hebben nu wel verbinding begrijp ik, behalve eentje die oranje blijft. Dat kan inderdaad zijn dat de verbinding niet optimaal is, of dat er een optimalisatie gedaan wordt (afhankelijk van de firmware die er op staat). Dat leggen we uit in dit artikel: 

Is het daarmee of daarna ook groen geworden?

Reageer