Skip to main content
Vraag

Deblokkeren prepaid nummer

  • 16 September 2024
  • 5 reacties
  • 66 keer bekeken

Beste mensen,

Ik heb een prepaid nummer van KPN. Al lang geleden genomen en volgens mij nog steeds volledig anoniem. Die gebruik ik op zo'n oude Nokia 2G. Nu heb ik dus weer een SMS gekregen om te bellen / SMSen / opwaarderen om het nummer niet kwijt te raken. MAAR: bellen en SMS-en doet hij niet meer! Opwaarderen lukte wel, maar nu heb ik dus 10 Euro beltegoed gekocht via de site van KPN, terwijl ik nog steeds niet kan bellen of SMS-en. Gebeld / ge-SMSd worden kan wel.

Ik mag dit telefoonnummer niet kwijtraken in verband met authenticatie voor een paar accounts en helaas weet ik niet precies meer welke (anders kon ik die langs lopen en wijzigen).

Dit mobiele nummer is ook niet aangemeld bij MijnKPN en voordat ik dat doe wil ik zeker weten dat ik het niet op een verkeerde manier doe zodat ik er straks opeens 2x in sta of zo. Want dit prepaid nummer is op één of andere manier al bekend bij KPN.

Sowieso moet ik een keer over op 4G met dit nummer, maar wacht daar liefst zo lang mogelijk mee, want dan moet ik natuurlijk ook een Smartphone aanschaffen.

Dus wat nu het beste te doen?

Liefst deblokkeer ik dit nummer om nog een jaartje via 2G te kunnen gebruiken, hoe doe ik dat?

Groeten, Henk

Hallo @Bolbuyk ,

Wat mogelijk is, is dat jij nog een oudere simkaart hebt. Die moet nu (met enige spoed) vervangen worden om jouw nummer te behouden. 

https://mijn-bestelling.kpn.com/simwissel/


bron: 

 

Veel KPN klanten gebruiken nog een oude simkaart. Deze verouderde simkaarten moeten vervangen worden voor 1 juli 2024. In de maanden april, mei en juni 2024 worden deze simkaarten gefaseerd uitgezet. Heb je hier bericht over ontvangen met een datum? Wissel je simkaart dan om voor die datum. Anders kun je niet meer bellen, sms'en en internetten.
 


Heb je opgewaardeerd via het nummer 1244 ?   Dat zou nl. altijd moeten werken, ook als je beltegoed  geblokkeerd zou zijn, omdat je de afgelopen 6 maanden niet meer gebeld hebt.

Maar je hebt opgewaardeerd, dus dat is het niet.

Ooit heb ik dit ook gehad,  bellen en SMS’en wilde niet.   Ook 1244 niet. Zelfs niet, toen ik m’n SIM verwisseld had voor een nieuwe.  Vreemd genoeg werkte bellen naar 0800 0402 nog wel, en na lang emmeren en aandringen kwamen we erachter, dat er een vinkje verkeerd stond, nl. bij

“uitgaande gesprekken en SMS geblokkeerd”   Dus toen dat vinkje door de 0800 0402 operator  was weg gehaald werkte het weer.

NB.  Er zijn ook “gewone”  telefoons met 4G te koop, Google maar op “4G seniorentelefoon”

dus je hoeft niet persé zo’n wrijf-telefoon te kopen.

Zie ook deze link als voorbeeld ( ik heb hier geen commercieel belang bij )

https://www.baasisgek.com/shop/senioren/senioren-gsm/fysic-senioren-mobiele-telefoon-met-4g-grote-toetsen-met-simkaart-geleverd-big-button-gsm/

NB. Deze is vrij duur.  Ik heb ze al voor rond de € 40,- gezien. Even Googelen dus..  Grtz, Ruben.


Ik denk dat ik dan maar ga proberen de klantenservice te bellen.

Als ik dan toch over moet, dan neem ik net zo lief een goedkope smartphone, dat dat dan iets meer kost is ook weer niet zo een probleem. Maar ik neem aan dat als ik een verouderde SIM-kaart inwissel dat dan zo'n oud 2G toestel daar niet meer op werkt? Of kan ik daar nog een jaartje mee ‘aanklooien’ tot eind volgend jaar en dan alsnog over op een nieuw 4G(of 5G)-toestel?

Bedankt voor de informatie zo ver.


Voor de goede orde: ik heb ook nog een smartphone van het werk, maar die gebruik ik het liefst zo min mogelijk prive.

Ik heb net even mijn mobiele nummer ingevuld voor de SIM wissel en dan krijg ik een SMS, maar mijn persoonsgegevens zijn kennelijk nog niet bekend bij dat nummer. En als ik dan een SIM-kaart krijg die niet meer via 2G werkt wil ik liever eerst een 4G telefoon hebben voordat ik de wissel doorvoer. Weet jij hoe dat precies gaat als je een SIM wissel in gang zet?

En anders toch maar even de klantenservice bellen, hoop dat daar een beetje doorheen te komen is.


Ik heb een keer een SIM gewisseld ( omdat ie geoxideerd was, en af en toe geen kontakt meer maakte  )  en de nieuwe deed het ook gewoon in m’n 2G telefoon, in dit geval een Nokia.  Dus het is het proberen waard.

 

Suc6 !  ;-)     Greetz,  Ruben.

 


Reageer