Skip to main content
Beantwoord

Prepaid: uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld

  • 13 August 2024
  • 8 reacties
  • 141 keer bekeken

14-2-24 voor het laatst gebeld, 11-8-24 gebeld om mijn beltegoed te behouden en kreeg de melding: uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld.

Een zoektocht op internet leerde mij dat dit veroorzaakt werd door mijn verouderde simkaart.

Nieuwe kaart aangevraagd en geactiveerd, saldo is correct maar kan nog steeds niet bellen maar wel gebeld worden.  

Iemand enig idee?

Hallo @hansh55 ,

Fijn dat de nieuwe simkaart is geactiveerd. Echter, als je zes maanden lang jouw telefoon niet hebt gebruikt om te bellen, sms-en of hebt opgewaardeerd, dan heb je daarna nog 90 dagen de tijd om jouw nummer te behouden door middel van een opwaardering. Het bedrag maakt niet uit. Tien euro is ook voldoende. 
 

Verdere info: 

 

(Jouw belletje op 11-8-2024 is niet geregistreerd omdat die simkaart toen niet werkte. Inmiddels zijn de zes maanden voorbij.)


Dank voor je reactie @Noordzee , maar dat de simkaart op 11-8 niet werkte lag buiten mijn schuld en zelfs na activatie van de nieuwe simkaart gisteren (13-8) zat ik nog net binnen de zes maanden. Opwaarderen lijkt me in dit geval dan ook niet de correcte oplossing. 


@Shyrin van KPN misschien een van de KPN moderators?


Hallo @hansh55, ik ben dan wel geen Shyrin maar wil wel graag voor je kijken wat hier aan de hand is. Zou je in jouw forumprofiel het mobiele nummer willen vermelden? Dan kan ik voor je aan de slag! 


Goedemorgen @Jeroen van KPN , als het goed is staat het nummer er nu in.


Dank voor je reactie @Noordzee , maar dat de simkaart op 11-8 niet werkte lag buiten mijn schuld en zelfs na activatie van de nieuwe simkaart gisteren (13-8) zat ik nog net binnen de zes maanden. Opwaarderen lijkt me in dit geval dan ook niet de correcte oplossing. 

Graag gedaan, ik vrees wel dat je uiteindelijk toch binnen die 90 dagen nog zal moeten opwaarderen. Mogelijk kan Jeroen van KPN nog iets bijzonders zien? 


Hallo @hansh55, volgens mij moet het nu weer mogelijk zijn om te kunnen bellen. Er was een blokkade opgezet om zo te triggeren dat je een nieuwe simkaart zou bestellen vanwege de de nog verouderde die in gebruik was. 

Deze blokkade is er nu dan af gehaald. 


@Jeroen van KPN Dank voor je hulp Jeroen, alles werkt weer naar behoren 😎


Reageer