Skip to main content

We updaten SuperWifi 2 die op de KPN Software zitten naar versie SW2.C.24.07.04. In deze Product Update lees je wat er is verbeterd en veranderd.

Wat zit er in deze update naar KPN Software SW2.C.24.07.04?

Verbeteringen op de loginpagina 

De loginpagina geeft nu, onder de afbeelding, weer of de SuperWifi waar je verbinding mee maakt een master of slave is. Als je SuperWifi verbonden zijn met een KPN modem met de KPN Software, dan zullen de SuperWifi in slave modus zitten. 

Verder hebben we de informatieve melding dat je wijzigingen op het masterapparaat moet doen oranje gemaakt, in plaats van rood. Zodat het er minder uitziet alsof er wat mis is. De blauwe knop waarnaar hier verwezen wordt ontbreekt op het moment echter nog. Die zal later terugkeren.

SuperWifi 2 als master: stand alone modus

De SuperWifi 2 zal over het algemeen in slave modus zitten. Maar, hij kan ook als master fungeren in stand alone modus. Stand alone modus wil zeggen dat er géén KPN modem met KPN Software aangesloten is. De SuperWifi punten verbinden dan onderling met elkaar, en een van hen wordt de master.

Om te kunnen werken moet er wel een modem/router aanwezig zijn, maar dat hoeft dan dus geen KPN apparaat te zijn. Ook moet er minimaal 1 SuperWifi punt via een ethernetkabel op die modem/router zijn aangesloten. En die modem/router dient via DHCP de IP-adressering te regelen.

Heb je een SuperWifi 2 die als master fungeert, dan zit er op de loginpagina een knop (de rechter) waarmee je de aangesloten slave Wifipunten kunt inzien. In dat overzicht kun je klikken op elk aanwezig, actief, wifipunt. Dit opent de webinterface voor dat specifieke Wifipunt. Je kunt op elke inloggen met het wachtwoord van het masterapparaat en dan de instellingen bekijken. Aanpassen niet, dit gaat via de master.

Het kan voorkomen dat er in dit overzicht nog wel een KPN modem/router wordt getoond als je die voorheen wel in gebruik had. Je kunt deze dan uit het overzicht verwijderen door op de Topologiepagina te klikken op ontkoppelen.

Op deze knop zit ook een statusindicator. De statusindicator kan groen (alles ok), rood (synchronisatie- of ander probleem), of grijs (wifipunt offline of uit) zijn. Bij een rode of grijze status zal de statusindicator ook knipperen zodat je direct ziet dat er iets niet klopt. 

Verder nog:

• instellen.local worden gebruikt om automatisch bij het master apparaat van je thuisnetwerk uit te komen. Als je een SuperWifi 2 als master hebt, kom je op die manier daar uit.
  • Een SuperWifi 2 die de master is heeft nu ook de mogelijkheden tot trace route en pingtests zoals deze ook in de modems met KPN Software beschikbaar zijn. 
  • Ethernetaansluiting 1 en 2 op de master zijn inzichtelijk via Thuisnetwerk > Ethernetpoorten.
  • IPv6 informatie van de master is inzichtelijk.

Deze laatste drie dingen komen in een latere update ook beschikbaar voor SuperWifi 2 die slave zijn.

Let op: In deze update zitten veel verbeteringen voor deze stand alone modus van de SuperWifi 2 punten. De stand alone modus is echter nog niet officieel ondersteund. Betekent dat als je er problemen mee ervaart, de klantenservice hier niet bij kan helpen.

Wifi beveiligingstype WPA2/3

Ons beheersysteem onthoudt je wifigegevens, zodat deze automatisch teruggezet kunnen worden bij een reset of vervanging van je modem. Met deze update wordt nu ook het beveiligingsniveau van de wifi opgeslagen (WPA).

Gebruik je echter specifiek de wifi reset functie (Instellingen > Systeem > Reset wifi), dan worden al je wifi instellingen teruggezet op de fabriekswaarde. Voor WPA is dat dan WPA 2/3. 

Verdere inhoudelijke verbeteringen

• Er is een bug gerepareerd waardoor het in bepaalde situaties kon voorkomen in stand alone modus dat de wifi uit werd gezet zonder mogelijkheid deze aan te zetten.
  • Na de upgrade van oude software naar de KPN Software kon het voorkomen dat een SuperWifi punt niet automatisch de verbinding weer oppakte. Hiervoor was dan een herstart nodig. Dit is opgelost.
  • De functie ‘wifi reset’ onder Instellingen > Systeem bracht niet alle waardes terug naar fabrieksinstellingen. Dit is opgelost.

Overige verbeteringen qua weergave en informatie

• Een paar dingen met de lampjes qua kleur en knipperfrequentie waren niet meer gelijk aan voorgaande versies. Dat is verwarrend, dus hebben we nu opgelost. 
  • Bij een SuperWifi punt die, om wat voor reden, geen goede verbinding kan opzetten zal een rood lampje branden. Dit geldt voor bekabelde en draadloze SuperWifi punten. Op dit moment zal de SuperWifi ook stoppen met wifi aanbieden om te voorkomen dat wifi apparaten verbinding krijgen op wifi maar geen internetverbinding hebben.
  • De knipperfrequentie van het blauwe lampje geeft aan wat voor apparaat het is. Langzaam knipperen van de led is indicatie van de master. Snel knipperen is indicatie van slave. Dit gebeurt zodra je inlogt op de webinterface.
  • In de Windows verkenner/netwerkomgeving werden SuperWifi niet goed gecategoriseerd als netwerk infrastructuur apparaat. Dit is aangepast. 
  • Onder Internetverbinding > Informatie is nu ook de DNS informatie zichtbaar. In de standaard situatie zal hier alleen de Primaire (Proxy) DNS actief zijn. Als je op je modem alternatieve DNS-instellingen gebruikt kan hier gecontroleerd worden of de SuperWifi punten hier ook gebruik van maken.
  • Er is een optie bijgekomen om de WPS functionaliteit aan/uit te zetten. WPS is een koppelmethode om een apparaat via de WPS-procedure te verbinden met wifi. Indien deze functie nooit gebruikt wordt dan kan dit proces worden uitgezet.
    Let op: hiermee wordt ook de fysieke WPS-knop op het apparaat uitgeschakeld. Regel de instelling via de master.

Bekende beperkingen

Als je de SuperWifi 2 in gebruik hebt in combinatie met een KPN modem met KPN Software en wilt alleen gebruik maken van de wifi van de SuperWifi 2 terwijl je de wifi op het modem uit hebt staan.

Als je dit doet, dan worden wijzigingen in de gastwifi en de extra wifi niet meer doorgegeven aan de Wifipunten. Als je dan ook gebruik maakt van gastwifi en/of extra wifi, dan kun je beter de wifi op je modem aan laten staan. Dit wordt in een komende update opgelost.

Verder

• De navigatieknop bij een slave extender om je terug te brengen naar de master wordt niet weergegeven.
  • Er kunnen nog enkele situaties voorkomen dat een SuperWifi niet 100% gesynchroniseerd is. Het kan dan gebeuren dat (een deel van de) wifigegevens niet helemaal kloppen. En heel soms gebeurt dit met het wachtwoord van de webinterface.
    Als je vermoed dat dit aan de hand is kun je de wifigegevens in de webinterface van elk Wifipunt controleren. Als er inderdaad iets niet klopt, reset de betreffende SuperWifi 2 en sluit deze gedurende 1 minuut bekabeld aan op je KPN modem.
  • Een draadloos verbonden SuperWifi 2 kan nog steeds aangeven via ethernet verbonden te zijn.
  • Schakelbare taal Nederlands/Engels voor de webinterface komt in een komende update.

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update is per heden beschikbaar om zelf te updaten. Dit kan door in te loggen op je SuperWifi 2, en onder Instellingen > Systeem op ‘upgrade je apparaat’ te klikken.

De nieuwe KPN Software is alleen beschikbaar voor SuperWifi 2 punten die aangesloten zijn in combinatie met een Box 12, V10 of Box 14 die de KPN Software al heeft. Heeft je V10 of Box 12/14 de update nog niet, dan heeft je SuperWifi 2 hem ook nog niet. En krijg je deze update dus ook niet.

Moet ik zelf verder nog iets doen?

Nee. Mocht je, na de update, een probleem ervaren, herstart dan je SuperWifi 2. Dit is meestal voldoende om het probleem te verhelpen.

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen. Ook als je problemen ervaart. 

Heb je een probleem met de nieuwe software dat dringend is? Neem dan telefonisch contact op (0800-0402, tijdens kantooruren).

Hoi @mladenijs, het automatisch installeren doen ze alleen als ze verbonden zijn met een experiabox. Je kunt je abonneren op onze product updates pagina als je bij iedere update een mailtje wilt ontvangen!

Hoi @mladenijs, het automatisch installeren doen ze alleen als ze verbonden zijn met een experiabox. Je kunt je abonneren op onze product updates pagina als je bij iedere update een mailtje wilt ontvangen!

Lees: Als ze bedraad zijn verbonden met een Experiabox. Mijn draadloos gekoppelde SW2 loopt nog steeds achter bij z’n bedraad verbonden broertjes...

Hoi @mladenijs, het automatisch installeren doen ze alleen als ze verbonden zijn met een experiabox. Je kunt je abonneren op onze product updates pagina als je bij iedere update een mailtje wilt ontvangen!

Lees: Als ze bedraad zijn verbonden met een Experiabox. Mijn draadloos gekoppelde SW2 loopt nog steeds achter bij z’n bedraad verbonden broertjes...

Het is mij nu eigenlijk nog steeds niet helder of ik, in het geval van geen aansluiting op een kpn modem, dan de update toch kan ontvangen. Met andere woorden, in geval van stand alone gebruik, kan ik dan de units ook updaten?

Het is mij nu eigenlijk nog steeds niet helder of ik, in het geval van geen aansluiting op een kpn modem, dan de update toch kan ontvangen. Met andere woorden, in geval van stand alone gebruik, kan ik dan de units ook updaten?

Nee, dit kan niet. Ik zou aanraden ze te resetten en ze tijdelijk aan een geüpdatet modem te hangen. Dan zijn de SuperWifi’s binnen no time geüpdatet.

Na de nieuwe update kan het als het goed is weer wel zonder KPN.

Ik heb 2 wifi2 punten in huis, en de KPN box12.

De box 12 en slechts 1 van de wifi punten in geupdate. Je zou verwachten dat beiden in één keer zouden worden gedaan. Is hier iets mis gegaan? Kan ik iets doen om deze alsnog geupdate te krijgen?

Iemand enig idee?

Hi ​@fbijma! Dan raad ik een reset van het SuperWifi punt aan. Daarna zou de update binnen moeten komen.

Mocht het daarna nog niet lukken, maak dan een eigen topic aan. Dan helpen we je daar verder!

Ik heb hem gereset, en ook al een keer uit en aan gedaan. Tot nu toe geen succes.

Of moet hij terug naar fabrieksinstellingen!

Ik heb hem gereset, en ook al een keer uit en aan gedaan. Tot nu toe geen succes.

Of moet hij terug naar fabrieksinstellingen!

Ok ik heb het opgelost door het wifi point naar de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Daarna gewoon weer aangesloten, waarna hij met de nieuwe software terug kwam.

Ik heb opgemerkt dat de units geen 5GHz meer uitzenden. Nogmaals, ik gebruik de units stand alone. Het enige dat gebeurd is, is dat de spanning eraf is geweest. Via de instellingen krijg ik de 5GHz op geen mogelijkheid meer aan. Dit is een bug, en ik hoop dat jullie ontwikkelaars daar wat mee doen. Ook hoop ik dat er snel een update voor stand alone gebruik zal komen, want ik zit al enkele maanden met een vrij duur, niet optimaal access point mesh systeem.

Ik heb opgemerkt dat de units geen 5GHz meer uitzenden. Nogmaals, ik gebruik de units stand alone. Het enige dat gebeurd is, is dat de spanning eraf is geweest. Via de instellingen krijg ik de 5GHz op geen mogelijkheid meer aan. Dit is een bug, en ik hoop dat jullie ontwikkelaars daar wat mee doen. Ook hoop ik dat er snel een update voor stand alone gebruik zal komen, want ik zit al enkele maanden met een vrij duur, niet optimaal access point mesh systeem.

Hi ​@mladenijs, dit herken ik niet zo snel. Heb je de stappen om dit aan te passen op de SuperWiFi's ook doorgenomen? 

Het lijkt me handig om hiervoor een eigen topic aan te maken, dan blijft het hier overzichtelijk. Zou je daarin ook willen vermelden welke SuperWiFi's je hebt en welke modem? Een screenshot van wat je ziet waarin het niet te veranderen is wordt ook gewaardeerd. 

Hi ​@mladenijs, dit herken ik niet zo snel. Heb je de stappen om dit aan te passen op de SuperWiFi's ook doorgenomen? 

Het lijkt me handig om hiervoor een eigen topic aan te maken, dan blijft het hier overzichtelijk. Zou je daarin ook willen vermelden welke SuperWiFi's je hebt en welke modem? Een screenshot van wat je ziet waarin het niet te veranderen is wordt ook gewaardeerd. 

Beste Alex, in dit topic heb ik al e.e.a. vermeld over de bugs van deze firmware, met name de problemen met stand alone functionaliteit. Dit is wederom een nieuwe bug. Het plaatsen van extra screenshots heeft geen extra toegevoegde waarde, anders had ik dat wel gedaan. Het test team had deze firmware nooit moeten releasen met als kenmerk dat de standalone features zouden zijn verbeterd. Dat is namelijk helemaal niet waar. Geef het ontwikkel team alsjeblieft door dat er issues zijn met de wifi configuratie in standalone modus, en dat de devices met geen mogelijkheid zonder tussenkomst van een kpn modem geconfigureerd kunnen worden. Personen als ik, die deze units hebben aangeschaft, en hebben geüpdatet, maar ook iedereen die bij kpn als klant was en nog wel de wifi punten heeft, waar de nieuwe firmware op is geïnstalleerd heeft een probleem. Graag hoor ik wanneer er nieuwe firmware beschikbaar komt waarmee klanten daadwerkelijk de units als stand alone units kunnen toepassen. Nu heb ik de units door gebrek aan functionaliteit uit moeten schakelen. Heel erg vervelend en zeer niet klant gericht.

Beste Alex, in dit topic heb ik al e.e.a. vermeld over de bugs van deze firmware, met name de problemen met stand alone functionaliteit. Dit is wederom een nieuwe bug. Het plaatsen van extra screenshots heeft geen extra toegevoegde waarde, anders had ik dat wel gedaan. Het test team had deze firmware nooit moeten releasen met als kenmerk dat de standalone features zouden zijn verbeterd. Dat is namelijk helemaal niet waar. Geef het ontwikkel team alsjeblieft door dat er issues zijn met de wifi configuratie in standalone modus, en dat de devices met geen mogelijkheid zonder tussenkomst van een kpn modem geconfigureerd kunnen worden. Personen als ik, die deze units hebben aangeschaft, en hebben geüpdatet, maar ook iedereen die bij kpn als klant was en nog wel de wifi punten heeft, waar de nieuwe firmware op is geïnstalleerd heeft een probleem. Graag hoor ik wanneer er nieuwe firmware beschikbaar komt waarmee klanten daadwerkelijk de units als stand alone units kunnen toepassen. Nu heb ik de units door gebrek aan functionaliteit uit moeten schakelen. Heel erg vervelend en zeer niet klant gericht.

Bij mij werkt standalone prima. Ook na stroomuitval (stroom schakelen). Ik heb sinds kort de update gekregen en meteen achter een andere gateway 3 superwifi 2’s gehangen. Misschien goed controleren welke versie je hebt en updaten waar mogelijk en anders resetten? 

Bij mij werkt standalone prima. Ook na stroomuitval (stroom schakelen). Ik heb sinds kort de update gekregen en meteen achter een andere gateway 3 superwifi 2’s gehangen. Misschien goed controleren welke versie je hebt en updaten waar mogelijk en anders resetten? 

Welke firmware versie heb jij nu? Ik heb 3 super WiFi punten waarvan er 2 met de kabel zijn aangesloten. Als blijkt dat er nu weer een nieuwere versie is dan C.24.07.04, zal ik mijn punten gaan updaten! Ik ben benieuwd!

Welke firmware versie heb jij nu? Ik heb 3 super WiFi punten waarvan er 2 met de kabel zijn aangesloten. Als blijkt dat er nu weer een nieuwere versie is dan C.24.07.04, zal ik mijn punten gaan updaten! Ik ben benieuwd!

Deze heb ik ook. Alle drie bekabeld en alle 3 met 5Ghz op normale en gast netwerk. Standalone dus.

Deze heb ik ook. Alle drie bekabeld en alle 3 met 5Ghz op normale en gast netwerk. Standalone dus.

Dankjewel Nican,

Kun je me alsjeblieft de exacte volgorde uitleggen hoe je de instellingen hebt kunnen maken en in welke volgorde je de punten hebt losgekoppeld van de kpn router, en waarna je ze aan je nieuwe netwerk hebt toegevoegd?

Bij mij heeft het enkele maanden goed gewerkt maar na een power cycle is het niet meer goed gekomen. Soft reboot helpt niet en na een hard reset van 1 van de 3 punten komt die unit niet eens meer aan een configuratie...

Ze zaten achter de KPN router, update gekregen, toen per stuk:

• verplaatst en zonder ethernet kabel aangesloten aan stroom
  • hard reset (tot aan paars lampje)
  • kabel aangesloten
  • ip gezocht op router
  • ingelogd en geconfigureerd
  • exact herhaalt voor de andere 2 stations

Ze zaten achter de KPN router, update gekregen, toen per stuk:

• verplaatst en zonder ethernet kabel aangesloten aan stroom
  • hard reset (tot aan paars lampje)
  • kabel aangesloten
  • ip gezocht op router
  • ingelogd en geconfigureerd
  • exact herhaalt voor de andere 2 stations

Maar Nican, het is denk ik niet geheel duidelijk dat ik geen kpn router heb. De wifi punten die ik heb, staan nu allemaal in auto configuratie modus te wachten op een master, die nooit gaat komen... Heeft er iemand een tip om die units uit de autoconfigure modus te krijgen zodat ze handmatig in te stellen zijn?

Ik heb even wat navraag gedaan, ​@mladenijs

De synchronisatie tussen de wifipunten loopt in deze firmware op een andere manier dan voorheen. Dus als je ze op de reguliere manier opnieuw installeert dan heb je kans dat ze onderling al weer verbinding maken en dingen gaan synchroniseren voordat jij klaar bent met instellen.

Dus de aangeraden methode in jouw geval is als volgt:

Alle SuperWifi's van het stroom af. En dan voor elke, een voor een, de volgende stappen:

• Aanzetten zonder dat de SW verbonden is met je router
  • Factory reset totdat je paars lampje hebt
  • Uitzetten

Nadat je dit voor alle drie gedaan hebt, verbindt een met je router. Zoek daarvan dan het IP adres, en log erop in. Daar pas je dan de instellingen zoals je ze wilt hebben. Test of je ermee kunt verbinden en dat het doet wat je wilt.

Daarna een voor een de andere twee SW verbinden met je router en laten synchroniseren met de eerste. Als dat klaar is, dan kun je ook weer SuperWifipunten draadloos neerzetten.

Ik heb even wat navraag gedaan, ​@mladenijs

De synchronisatie tussen de wifipunten loopt in deze firmware op een andere manier dan voorheen. Dus als je ze op de reguliere manier opnieuw installeert dan heb je kans dat ze onderling al weer verbinding maken en dingen gaan synchroniseren voordat jij klaar bent met instellen.

Dus de aangeraden methode in jouw geval is als volgt:

Alle SuperWifi's van het stroom af. En dan voor elke, een voor een, de volgende stappen:

• Aanzetten zonder dat de SW verbonden is met je router
  • Factory reset totdat je paars lampje hebt
  • Uitzetten

Nadat je dit voor alle drie gedaan hebt, verbindt een met je router. Zoek daarvan dan het IP adres, en log erop in. Daar pas je dan de instellingen zoals je ze wilt hebben. Test of je ermee kunt verbinden en dat het doet wat je wilt.

Daarna een voor een de andere twee SW verbinden met je router en laten synchroniseren met de eerste. Als dat klaar is, dan kun je ook weer SuperWifipunten draadloos neerzetten.

Bedankt, Erik!

Het is me uiteindelijk gelukt om alles in te stellen zoals ik wilde. Hier is de werkwijze die wellicht ook nuttig kan zijn voor anderen.

*Reset en configuratie*

Ik had de drie units gereset, waarna ze automatisch in een configuratiemodus terechtkwamen. Helaas was geen enkele unit beschikbaar als master, waardoor configuratie onmogelijk was. Om dit op te lossen, heb ik één unit meegenomen naar een kennis en aangesloten op hun KPN-modem. Deze unit nam de configuratie over.

Eenmaal thuis heb ik deze unit opgestart en via mijn router het IP-adres achterhaald. Het bleek echter nog eenvoudiger om naar de website instellen.local te gaan, wat een gebruiksvriendelijke optie is voor de gemiddelde gebruiker.

*Instellingen aanpassen*

Nadat ik was ingelogd op de unit, heb ik alle instellingen aangepast naar mijn eigen voorkeuren. In het netwerkoverzicht heb ik het KPN-modem van de kennis verwijderd, zodat de master deze niet blijft zoeken en de configuratie niet op de slaves verschijnt.

Een klein probleem was dat de sliders in de interface een bug bevatten, waardoor het inschakelen van de verschillende wifi-netwerken wat omslachtig was. Om een extra wifi-netwerk aan te zetten, moest ik deze eerst uitschakelen in de interface. Daarna kon ik het opnieuw inschakelen zodra de interface dit toestond. Dit heb ik afzonderlijk gedaan voor zowel de 2,4 GHz als de 5 GHz wifi-netwerken.

De gasten-wifi kon ik op dezelfde manier inschakelen, maar de verbinding werkte niet. Vermoedelijk komt dit doordat de wifi-punten alleen "internet" ontvangen van een KPN-modem. Hoewel het gasten-wifi-netwerk activeerbaar is, lijkt het in de praktijk niet bruikbaar.

*Slaves koppelen*

Het koppelen van de overige twee wifi-units ging als volgt:

1. Reset beide units zonder ethernetkabel. Wacht tot het paarse licht verschijnt.

2. Sluit één unit via een ethernetkabel aan op de master. Na enkele minuten worden de instellingen overgenomen.

Om te controleren of alle geconfigureerde wifi-netwerken actief waren, heb ik een wifi-scanner gebruikt. Toen alles zichtbaar was, heb ik de unit losgekoppeld en elders in huis geplaatst. Na inschakelen zonder kabel maakte deze automatisch verbinding met de master.

De derde unit heb ik op dezelfde manier ingesteld als de tweede. Nu functioneert het netwerk naar tevredenheid.

*Bug*

Er is wel een kleine bug: de master blijft blauw knipperen. Dit heeft denk ik te maken met het wijzigen van het inlogwachtwoord. Blijkbaar wordt het gewijzigde wachtwoord niet correct overgenomen door de slaves, waardoor de master blijft proberen de configuratie door te sturen. Mijn advies is om het inlogwachtwoord niet te wijzigen om dit probleem te voorkomen. Mocht iemand weten hoe ik de unit kan stoppen met laten knipperen dan hoor ik dat graag. Ik heb geen enkel apparaat aan staan dat de unit probeert te benaderen, dus daar kan het niet aan liggen.

Dank voor het delen van jouw stappen en ervaringen! Ik zou verwachten dat als je een enkele paars knipperende SW2 aan jouw modem hangt, dat je dan daar op kunt inloggen en hem kunt instellen zodat dit de master wordt. Maar dat werkte niet, begrijp ik?

Kan zijn dat dit dan nog een beperking is in de stand alone modus op dit moment. Ik ga dat iig doorgeven/navragen.

Over het lampje, daar heb ik zo geen zeker-weten oplossing voor. Maar als je het inlogwachtwoord terugzet naar de stickerwaarde, houdt ‘ie dan op?

Dank voor het delen van jouw stappen en ervaringen! Ik zou verwachten dat als je een enkele paars knipperende SW2 aan jouw modem hangt, dat je dan daar op kunt inloggen en hem kunt instellen zodat dit de master wordt. Maar dat werkte niet, begrijp ik?

Kan zijn dat dit dan nog een beperking is in de stand alone modus op dit moment. Ik ga dat iig doorgeven/navragen.

Over het lampje, daar heb ik zo geen zeker-weten oplossing voor. Maar als je het inlogwachtwoord terugzet naar de stickerwaarde, houdt ‘ie dan op?

Hallo Erik, 

Klopt, als ik een unit met paars lampje aan sluit op mijn eigen router, dan wordt die geen master. Hij blijft in auto configure modus staan. Ik heb geprobeerd om iets te forceren met het indrukken van het knopje aan de voorkant bijvoorbeeld, maar dat werkte niet. Mogelijk is er een ander truukje waarmee je een geresette unit in master modus kunt zetten. Ik hoor dat graag, zodat ik dat nog kan testen.

Het veranderen van het wachtwoord naar de initiële variant lukt niet, hou je vast, omdat het wachtwoord op de sticker van de unit niet voldoet aan de veiligheidseisen. Dus ik kan dat niet proberen 😉

Dank voor het delen van jouw stappen en ervaringen! Ik zou verwachten dat als je een enkele paars knipperende SW2 aan jouw modem hangt, dat je dan daar op kunt inloggen en hem kunt instellen zodat dit de master

…………….

Hallo Erik, 

…………………….

Het veranderen van het wachtwoord naar de initiële variant lukt niet, hou je vast, omdat het wachtwoord op de sticker van de unit niet voldoet aan de veiligheidseisen. Dus ik kan dat niet proberen 😉

Dan is dat inderdaad lastig testen 😅 . Dat valt dus niet te forceren begrijp ik. We zetten je feedback door.