Skip to main content

KPN TV+ Box: Update oktober #1 2024

TV+ Box launcher versie 1.166.1 
 

Wat zit er in?

 

Nieuwe uitgelichte films en series in het menu!

In de update introduceren we een nieuwe functie waarmee we samen met partners zoals Pathé Thuis en Disney+ speciale films en series onder de aandacht brengen.

Je zult in het menu van de secties Films en Series een nieuwe banner zien die meteen opvalt. Deze laat eerst een afbeelding zien van een uitgelichte film of serie en na 5 seconden begint de trailer automatisch.

Je hebt dan de volgende opties:

  • Bekijk of huur de film of serie door op de OK-knop te drukken
  • Blader door andere uitgelichte films en series met de pijltjes naar links of rechts
  • Bekijk het volledige aanbod door naar beneden te scrollen (pijltje naar beneden)


Heb je in je toegankelijkheidsinstellingen ingesteld dat audio en video in het menu worden onderbroken? Dan zal deze banner voor jou niet zichtbaar zijn.
 

Feedback op Berichten

We hebben een paar handige verbeteringen toegevoegd aan de berichtenbox:

  • Geef je mening! Vanaf nu kun je ons laten weten wat je van een bericht vindt door eenvoudig feedback te geven. 
  • Verzonden berichten terugtrekken: we kunnen nu eerder verstuurde berichten terugtrekken. Dit betekent dat als een bericht niet meer relevant is, het automatisch verdwijnt uit je berichtenbox.
    Deze nieuwe functies zorgen ervoor dat je berichtenbox overzichtelijk blijft en dat we je beter van dienst kunnen zijn!

 

Verbeteringen & oplossingen in deze update

 

  • Herinneringen: De knop "Zet herinnering aan" wordt nu altijd correct weergegeven in het detailscherm.
  • Snel vooruit/terugspoelen: Gebruik de pijltjes naar links of rechts om 10 seconden vooruit of terug te springen (in plaats van 5 seconden).
  • Ondertitels:
    • Als je verder kijkt waar je gebleven was, werken de ondertitels nu ook goed als ze in een andere taal zijn ingesteld.
    • Het zapbalkje verdwijnt nu zoals het hoort, nadat je de lijst met alle talen ondertitels hebt gesloten
    • Ondertitels worden niet meer automatisch getoond bij BBC One en ARD, tenzij je dit zelf hebt ingesteld.
  • Films huren: Het juiste genre wordt nu altijd correct weergegeven wanneer je een film huurt.
  • Startscherm aanpassen: De YouTube-optie is verwijderd uit "Aanpassen Startscherm," omdat deze functie niet meer beschikbaar is.
  • Op basis van feedback uit dit topic, heeft het TV team een rij toegevoegd, namelijk de rij ‘Films die binnenkort op TV komen'.

    Om deze nieuwe rij zichtbaar te maken, kan het nodig zijn om je startscherm aan te passen en de wijzigingen op te slaan. Zo kun je de nieuwe toevoeging direct terugzien.

    Instellingen (tandwieltje) 
    Menu Weergave 
    Startscherm aanpassen 
    “Films die op TV komen” heb ik aangevinkt 
    Opslaan

En vervolgens is deze rij nu zichtbaar in het startscherm van de TV+ box.
 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 08 oktober
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 14-16 oktober 

Heb je hem na 16 oktober nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.


Admin edit: update 09-10-2024 (toevoeging rij Films die binnenkort op TV komen)

Sinds deze update werkt de ondertiteling niet meer op programmeerbare knop van afstandsbediening M3
Opnieuw M3 instellen geeft geen soelaas.
Als je nu de drie puntjes indrukt krijg ik een zwart beeld met alleen de bovenste menurij en kan dan verder niets meer doen.
Dat is jammer want ik gebruik die knop een hoop.

De soundbar reageert nog wel op het geluid
 

Update:

Opgelost, heb de knop even op iets anders geprogrammeerd (teletext) en toen weer terug op ondertiteling en dat werkt.

Dus voor andere users, werkt die knop niet (of niet goed) dan bovenstaande oplossing.


Zit niet te wachten op al die reclame rommel op de homepage. Is dit ook via de instellingen uit te zetten?


Zit niet te wachten op al die reclame rommel op de homepage. Is dit ook via de instellingen uit te zetten?

Zoals staat beschreven in de openingspost @I Am Groot : Heb je in je toegankelijkheidsinstellingen ingesteld dat audio en video in het menu worden onderbroken? Dan zal deze banner voor jou niet zichtbaar zijn.


@Jeroen van KPN ik bedoel dat je niet de film pagina zelf per rij / per aanbieder aan kan geven  wat je op deze pagina wilt zien.

Bijvoorbeeld alleen film1 en / of plus pakket en dat je overige resultaten uit kunt zetten.

 


Leuke functionaliteit die preview. Het duurt alleen veel te lang voordat die preview begint waardoor ik die hele preview functionaliteit als slaapverwekkend traag ervaar.

Netflix doet het mijns inziens een stuk beter met de preview, die vrijwel direct begint te spelen, in de rechter bovenhoek terwijl de beschrijving aan de linkerzijde zichtbaar blijft. Waarom doet KPN niet hetzelfde, in de gids lukt dat toch ook?


Nee dat gaat helaas niet @I Am Groot. Het is of volledig aan of volledig uit. 

 

Die preview optie van Netflix ken ik ook. Moet zeggen dat ik daar nu niet perse fan van ben @wjb.
Maar wie weet wat er mogelijk is bij KPN. Alle feedback over deze nieuwe mogelijkheid is welkom en we geven alles door. 


Die preview optie van Netflix ken ik ook. Moet zeggen dat ik daar nu niet perse fan van ben @wjb.

Smaken verschillen en dat is natuurlijk prima. 😉

Het gaat mij om de traagheid van de huidige opzet en mijns inziens wordt daardoor het gebruik de nek omgedraaid. Het grotere preview beeld mag wellicht een pré zijn maar het feit dat de beschrijving weg gaat en er daarom een vertraging is om die beschrijving te lezen maakt de functionaliteit naar mijn mening echt onvriendelijk.


Gelukkig mogen smaken verschillen. De feedback die jij geeft is ook zeker waardevol en waarderen wij zeer! 


Helaas is bij mij vandaag versie 1.166.1 geinstalleerd.

Het grote probleem is dat het geluid alleen werkt bij live-beelden.

Onder andere bij de volgende acties is er wel beeld maar geen geluid :

  1. terug naar begin van uitzending
  2. bij opgeslagen  programma's
  3. bij Netflix   

Kortom een zeer slechte update !!!

 

Alle acties bij problemen heb ik al uitgeprobeerd  :

  1. stekkers van TV+ en modem uit stopcontact.
  2. modem opnieuw opgestart
  3. TV+ opnieuw opgestart
  4. geen verandering  in het geluid

Gaarne wil ik de oude versie terug , want dit is geen doen !!!!


Kleine bug gevonden die niet zozeer opvalt, maar wel aanwezig is.

Als je een TV zender bekijkt en je doet het volgende:

  • Pijltje omhoog (hoofdmenu openen)
  • Dan 3x pijltje naar beneden door de informatiebalk te openen en gelijk naar de optieknoppen eronder te gaan.
  • Dan pijltje naar rechts 

Ik kom dan niet verder dan de opname knop, want daarna doet hij niks meer. Informatiebalk verdwijnt even en komt weer terug en kom nog steeds niet verder dan de opname knop.

Als je gelijk pijltje naar beneden doet om de informatiebalk op te roepen is het probleem niet aanwezig.

Bij beide ontvangers getest en uiteraard even de boxen herstart, maar het blijft aanwezig.

Zie ook hieronder de handelingen:

 


Ik kan dit niet reproduceren, ik ervaar geen problemen bij de informatiebalk. Ik kan alle knoppen selecteren.


Je zult in het menu van de secties Films en Series een nieuwe banner zien die meteen opvalt. Deze laat eerst een afbeelding zien van een uitgelichte film of serie en na 5 seconden begint de trailer automatisch.

Heb je in je toegankelijkheidsinstellingen ingesteld dat audio en video in het menu worden onderbroken? Dan zal deze banner voor jou niet zichtbaar zijn.

Krijg je dan als je die instelling niet veranderd hebt, dus als je wél audio en video laat doorlopen, juist niet het geluid van de huidige zender en die preview door elkaar te horen? 🤔


Helaas zie ik nog steeds niet de reparatie van apps sorteren. Dat kan al maanden niet.

Aanvulling: Zie verder m'n topic

 


Helaas zie ik nog steeds niet de reparatie van apps sorteren. Dat kan al maanden niet.

Ik ervaar geen problemen met het sorteren van apps.

@PeterG, Wat gebeurt er als jij een longpress OK doet op een favoriete app?

Krijg je dan de optie om naar het sorteren van de apps te gaan? 


@wjb ik ervaar hetzelfde als wat @PeterG aangeeft. Ook na fabrieksinstellingen reset of een geheel nieuwe kpn tv+ box uit de verpakking.


@wjb ik ervaar hetzelfde als wat @PeterG aangeeft. Ook na fabrieksinstellingen reset of een geheel nieuwe kpn tv+ box uit de verpakking.

Wat gebeurt er dan als je een longpress OK op een favoriete app geeft?

Krijg je dan wel of niet een menuutje waarop je kunt kiezen voor het sorteren van de apps?

Zo ja, waar loopt het dan verkeerd?

Kan je in dat menuutje niet kiezen voor sorteren en gaat er iets mis op het sorteer scherm en wat gaat daar dan mis?


@Jeroen van KPN ik bedoel dat je niet de film pagina zelf per rij / per aanbieder aan kan geven  wat je op deze pagina wilt zien.

Bijvoorbeeld alleen film1 en / of plus pakket en dat je overige resultaten uit kunt zetten.


Je kunt via Instellingen → Menu Weergave → Startscherm aanpassen best al wat aanpassingen doen, @I Am Groot.

Ik ga navragen hoe het zit met content uit het Pluspakket en content van andere geactiveerde entertainmentpakketten: ik zou het zelf ook wel interessant vinden om daar het één en ander in aan te kunnen passen.
 

Helaas zie ik nog steeds niet de reparatie van apps sorteren. Dat kan al maanden niet.

Klopt, dit issue is helaas nog niet opgelost. We zullen om een update vragen, @PeterG

Ik snap het uitvragen waar het precies verkeerd gaat; kunnen we daar één van de onderstaande topics voor gebruiken?
 


Heel erg bedankt!

Goedemorgen @Jan Veghel
Het is helaas niet mogelijk om terug te keren naar de vorige versie. Wat je ervaart na de update, is ook niet de bedoeling.
Zou je alsjeblieft een nieuw topic kunnen aanmaken en daarin nogmaals beschrijven wat je al hebt gedaan?

Daarnaast wil ik je vragen om onder InstellingenGeluidAudio kwaliteitsinstellingen te kijken hoe het momenteel is ingesteld. Probeer ook eens of een andere instelling het probleem oplost.

We horen graag van je in een nieuw topic en denken graag met je mee!


Het niet kunnen sorteren van de apps is een bekend probleem. Speelt lang niet bij iedereen, maar bij degenen waar het wel inderdaad stuk is (ook bij mij), is dit al lang stuk. Zoals Shy ook net zegt, we gaan even weer om een update vragen.


Op basis van feedback uit dit topic, heeft het TV team een rij toegevoegd, namelijk de rij ‘Films die binnenkort op TV komen'.

Om deze nieuwe rij zichtbaar te maken, kan het nodig zijn om je startscherm aan te passen en de wijzigingen op te slaan. Zo kun je de nieuwe toevoeging direct terugzien. 

Ik heb het net zelf ingesteld:

  • Instellingen (tandwieltje) 
  • Menu Weergave 
  • Startscherm aanpassen 
  • “Films die op TV komen” heb ik aangevinkt 
  • Opslaan

En vervolgens is deze rij nu zichtbaar in het startscherm van de TV+ box.

Ik zal dit nog even toevoegen aan het startbericht van deze Product Update.


Kleine bug gevonden die niet zozeer opvalt, maar wel aanwezig is.

Als je een TV zender bekijkt en je doet het volgende:

  • Pijltje omhoog (hoofdmenu openen)
  • Dan 3x pijltje naar beneden door de informatiebalk te openen en gelijk naar de optieknoppen eronder te gaan.
  • Dan pijltje naar rechts 

Ik kom dan niet verder dan de opname knop, want daarna doet hij niks meer. Informatiebalk verdwijnt even en komt weer terug en kom nog steeds niet verder dan de opname knop.

Als je gelijk pijltje naar beneden doet om de informatiebalk op te roepen is het probleem niet aanwezig.

Bij beide ontvangers getest en uiteraard even de boxen herstart, maar het blijft aanwezig.


Dit is er één die inderdaad niet snel opvalt 😅. Als ik de bovengenoemde stappen volg, dan lukt het mij wel om bij de knoppen van de informatiebalk te komen. Mijn informatiebalk is ingesteld op 5 seconden: is dat bij jou ook zo, @Sebas14? Ik heb gevraagd of @Erik van KPN ook eens zou willen testen: is er nog iemand die dit zou willen doen?


Bij mij is de balk op 3 seconden ingesteld en ik kan het ook niet reproduceren


Inderdaad. Maar het is de ingestelde time out die dan roet in het eten gooit.

Ga je direct naar onder naar de knoppen is de time na iedere handeling gereset. 

Bij de handeling van @Sebas14 loopt ie door. En heb je zels met 5 seconden maar weinig tijd. Maar je moet vanuit menu bovenin wel heel snel 3 x klikken. Doe je het iets langzamer treedt het al niet meer op.


Ik heb die instelling op twee seconden staan en ook ik ervaar geen problemen met die knoppen.

 

Bij de handeling van @Sebas14 loopt ie door. En heb je zels met 5 seconden maar weinig tijd. Maar je moet vanuit menu bovenin wel heel snel 3 x klikken. Doe je het iets langzamer treedt het al niet meer op.

Als het goed is gaat de time-out timer na het indrukken van een knop opnieuw lopen. Dit is in een ander topic ook al eens door jou bevestigd (klik). Het gaat dus niet om de totaaltijd om die knoppen in te drukken maar om de maximale tijd tussen elke "klik".



Dit is er één die inderdaad niet snel opvalt 😅. Als ik de bovengenoemde stappen volg, dan lukt het mij wel om bij de knoppen van de informatiebalk te komen. Mijn informatiebalk is ingesteld op 5 seconden: is dat bij jou ook zo, @Sebas14? Ik heb gevraagd of @Erik van KPN ook eens zou willen testen: is er nog iemand die dit zou willen doen?

Ik heb hem op 3 seconden staan. Bij 5 seconden doet hij het niet. Bij 2 seconden wordt het erger.

Die ingestelde tijd voor de informatiebalk wordt ook gebruikt als je naar het hoofdmenu gaat met pijltje omhoog. Daar gaat het ook fout.


Je zult in het menu van de secties Films en Series een nieuwe banner zien die meteen opvalt. Deze laat eerst een afbeelding zien van een uitgelichte film of serie en na 5 seconden begint de trailer automatisch.

Heb je in je toegankelijkheidsinstellingen ingesteld dat audio en video in het menu worden onderbroken? Dan zal deze banner voor jou niet zichtbaar zijn.

Krijg je dan als je die instelling niet veranderd hebt, dus als je wél audio en video laat doorlopen, juist niet het geluid van de huidige zender en die preview door elkaar te horen? 🤔


Als je naar de sectie Films of Series gaat, dan verlaat je de huidige zender en hoor je (gelukkig) niks door elkaar. 
Onder de Instellingen → Toegankelijkheid → Onderbreek audio en video tijdens navigatie in het menu kun je kiezen voor Aan of Uit.

  • Aan = geen banner, met uitgelichte films of series en een preview
  • Uit = wel een banner, met uitgelichte films of series en een preview

Mocht je toch wat anders bedoelen, wil je het dan verduidelijken? Ga ik nu snel weer mijn instellingen aanpassen 😉