Skip to main content

Afgelopen zomer hebben we de gloednieuwe TV+ App gelanceerd voor je smartphone en tablet. Nu nodigen we je van harte uit om deel te nemen aan de bètatest van onze nieuwe KPN TV+ App voor Smart TV! Net als de mobiele app is deze ontworpen om je kijkervaring te verbeteren door live tv en streamingdiensten te combineren in één handige app op je Smart TV.


Doel van de test

We willen de app zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken voordat voordat we deze voor alle klanten beschikbaar stellen. We horen graag hoe de app presteert, of alles soepel werkt, en of je gemakkelijk vindt wat je zoekt.

 

Waarom meedoen?

Met de nieuwe KPN TV+ App voor Smart TV vind je snel en eenvoudig waar je favoriete films en series beschikbaar zijn. Je kunt al je streamingdiensten en tv-zenders combineren in één app. We zoeken testers die zowel live tv kijken als streamingdiensten gebruiken, om ons te helpen de app te perfectioneren.

 

Wat vragen we van jou als tester?

Je test de komende periode intensief en geeft je mening op de KPN Community in een besloten testgroep. 
Let op: deze bèta gaat exclusief via onze community. Niet via andere sociale media of telefonische klantenservice. Je zult dus actief op onze community moeten zijn.

We waarderen jouw feedback enorm! We willen graag weten:

  • Hoe gebruiksvriendelijk de app is?
  • Of je eenvoudig kunt vinden wat je zoekt?
  • Hoe ervaar je de aanbevelingen en het zoekproces?
  • Zijn er functies die je mist of graag toegevoegd zou zien?

 

Wanneer kan je meedoen?

Om mee te kunnen doen aan de test, hebben wij de volgende eisen:

Technische eisen:

Je moet je een Smart TV hebben die voldoet aan de volgende technische eisen:

  • Android TV: bijvoorbeeld een Sony, Philips, Sharp, Grundig of Chromecast met Google TV, met een minimaal besturingssysteem van 7.0
  • Samsung Tizen TV: minimaal besturingssysteem van Tizen 5.5
  • LG met WebOS: nog geen minimale versie vereist

Controleer of je TV geschikt is:
Om te bepalen of jouw TV geschikt is, kijk je of deze toegang heeft tot de Google Play Store en of het besturingssysteem minimaal 7.0 is, en voor Tizen is versie 5.5 vereist.


Algemene eisen:

  • Je hebt op dit moment KPN Internet en TV
  • Je hebt of maakt een KPN Community account aan.
    Zorg dat je een KPN Community account hebt aangemaakt voordat je je aanmeldt.
     

Hoe lang duurt het testen?

Dat is afhankelijk van hoe het testen gaat. Je zult merken dat de app al voor een groot gedeelte af is. We willen nu graag veel klanten de app laten testen om te kijken of alles werkt zoals we verwachten. Jouw input helpt ons om de laatste verbeteringen door te voeren en ervoor te zorgen dat de app perfect aansluit op de behoeften van onze gebruikers.

Mogelijk vragen we je in de periode daarna om de nieuwste verbeteringen als eerste testen, voordat ze worden aangeboden aan alle klanten.

 

Geïnteresseerd? Meld je dan nu aan!

Heb je een geschikte Smart TV? Vul dan snel het onderstaande formulier in:
 

Meld je nu aan!

 

 

De deadline voor aanmelding is 20 oktober 2024.

Na selectie ontvang je tussen eind oktober en begin november een link om de app te downloaden, samen met uitnodiging tot een besloten groep waar je jouw feedback kunt delen.

We kijken uit naar je deelname en waardevolle input!

Heb je vragen over het testen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

Welke softwareversie van Web OS is minimaal vereist @Shyrin van KPN ?


Hi @Shyrin van KPN ,

Eerst noem je "We zoeken testers die zowel live tv kijken als streamingdiensten gebruiken", maar bij de algemene eisen zie ik dat niet staan.   


Ik heb me aangemeld.


Hoi @Berteman, vooralsnog is er geen minimum vereiste wat betreft Web OS dus je kunt je in principe gewoon aanmelden. Het is niet uit te sluiten dat er later nog een vereiste wordt toegevoegd maar dan zullen we dat hier uiteraard laten weten! 


Ik heb me aangemeld.

Leuk @wjb :) 


Hi @Shyrin van KPN ,

Eerst noem je "We zoeken testers die zowel live tv kijken als streamingdiensten gebruiken", maar bij de algemene eisen zie ik dat niet staan.   

Hoi @Noordzee, klopt; je kunt mee testen als je KPN TV hebt. Streamingdiensten zijn dus geen vereiste!


ik sla over mijn tv is net te oud hiervoor.


ik sla over mijn tv is net te oud hiervoor.

En ook geen Chromecast Google TV of Google TV streamer?


ik sla over mijn tv is net te oud hiervoor.

En ook geen Chromecast Google TV of een Google TV streamer?

Sorry heb die Google ellende niet verkocht ;)

 


Ik heb me aangemeld @Shyrin van KPN. 👍🏼


ik sla over mijn tv is net te oud hiervoor.

En ook geen Chromecast Google TV of een Google TV streamer?

Sorry heb die Google ellende niet verkocht ;)

Ik weet niet wat je daarmee bedoelt maar dat maakt ook niet uit.

Die TV+ app voor smart TV draait vast ook wel op een TV+ Box.


Zojuist aangemeld. 


ik sla over mijn tv is net te oud hiervoor.

En ook geen Chromecast Google TV of een Google TV streamer?

Sorry heb die Google ellende niet verkocht ;)

Ik weet niet wat je daarmee bedoelt maar dat maakt ook niet uit.

Die TV+ app voor smart TV draait vast ook wel op een TV+ Box.

LIjkt me niet wenselijk toch dat je die APP gaat testen op je TV+ Box @Shyrin van KPN ?

 


Mijn TV (9 jaar) is te oud en heb geen Chromecast. Als ik een nieuwe heb en er is weer een test doe ik graag mee.


Ook aangemeld 😊


Net aangemeld. 

Bij tv Samsung ue43ru7440sxxn opgegeven. Ik kan nergens vinden of dat al Tizen 5.5 is of nog net 5.0. De Ziggo app deed het er in eerste instantie ook niet op.

Ook Google account vermeld met vermelding Nokia 8000 erbij.

We zien het wel. Of niet. 

Maar kan dus Tizen én Android-TV testen.... eventueel. 

Een dingetje snap ik niet. Je krijgt als je meedoet een link om de app te downloaden maar ik kan voor de Smart TV en de TV Box natuurlijk wel alleen downloaden uit de store. 


Een dingetje snap ik niet. Je krijgt als je meedoet een link om de app te downloaden maar ik kan voor de Smart TV en de TV Box natuurlijk wel alleen downloaden uit de store. 

Voor een Android TV (Box) kan je ook met je Google account inloggen op je telefoon of tablet en vandaar de opdracht geven om een app op de Android TV (Box) te installeren.

Voor de Android versie verwijst die link overigens naar de bèta app binnen de Google Play Store.


Bij deze ook het formulier ingevuld 😊


Ik heb me ook aangemeld.

Met vriendelijke groet 


Ik heb me aangemeld


Ik ben benieuwd wat de KPN TV+ app voor smart TV gaat brengen.

Ik verwacht, in ieder geval voor Android/Google TV, dat de KPN TV+ app voor smart TV als twee druppels water zal lijken op de TV+ launcher op de TV+ Box uitgezonderd het apps en instellingen gedeelte.

De reden waarom ik dat denk is omdat er dan waarschijnlijk heel wat code gedeeld kan worden en dat maakt de ontwikkeling en het beheer efficiënter en daarmee goedkoper.

Ook biedt een gelijke userinterface op de TV+ Box en een smart TV mijns inziens grote voordelen t.a.v. de "user-experience".


Reageer