Hoi @Duikhond
Ik denk dat je het beste even kunt aanhaken bij het topic van @Qho . Zie ook mijn vraag daar.
Wat zuur dat de ontvangers blijven hangen @Duikhond Je hebt dit ook kenbaar gemaakt onder een andere product update en toen is het volgende aangegeven: ‘Als het niet lukt met updaten, herstart dan je tv ontvanger eens door hem een 30 seconden stroomloos te maken. ‘
Mocht je dat al geprobeerd hebben en het gaat nog steeds niet goed, zou je dan het topic van @Qho willen bekijken, of anders een eigen topic aan willen maken zodat je daar gerichter mee verder geholpen kan worden?
Ik heb zojuist een toevoeging gedaan aan het startbericht. Blijkt dat er namelijk nog een verbetering in deze update zit die leuk is om te weten:
Voor de 5202: daarin zagen we problemen met het switchen van Videoland, en sommige andere apps, naar Netflix. Hiervoor zit een oplossing in deze update.
Wat zuur dat de ontvangers blijven hangen @Duikhond Je hebt dit ook kenbaar gemaakt onder een andere product update en toen is het volgende aangegeven: ‘Als het niet lukt met updaten, herstart dan je tv ontvanger eens door hem een 30 seconden stroomloos te maken. ‘
Mocht je dat al geprobeerd hebben en het gaat nog steeds niet goed, zou je dan het topic van @Qho willen bekijken, of anders een eigen topic aan willen maken zodat je daar gerichter mee verder geholpen kan worden?
Idd ben ik naar dit topic overgestapt ivm type ontvanger . Zal gaan kijken bij @Qho anders zal ik dit als een defect product behandelen en jullie vervang procedure volgen.
Op alle drie de topics blijf ik kijken, zit op Pfsense, maar nog steeds geen oplossing.
Nadat ik met de Experiabox de update heb gedraaid, weer terug op Pfsense, alles werkt en ik blij……. voor 1 dag
Nu blijft hij om de update vragen maar krijgt de TV box deze niet eens meer geladen (fout 307).
Blijven omswitchen naar de Experiabox is GEEN oplossing. Er lijkt iets veranderd te zijn in de adres reeksen die de box nodig heeft om te werken.
Dus de vraag is nu WAT moet er in de IGMP proxy ingevuld worden??
Het blijft behelpen zo @Duikhond. Dat is niet leuk. Had je in dit topic van @Qho de laatste reactie al gelezen? Die user brengt een oplossing naar voren voor het probleem waar jij geloof ik ook tegenaan loopt.
Als dat niet het probleem oplost, raad ik je aan om een nieuw topic te openen. Dan kunnen we je (en de rest van de community) daar verder helpen.
@Duikhond, Welke DNS servers gebruik je?
Als dat andere zijn dan de standaard DNS servers van KPN, zet deze dan eens op de standaard DNS server van KPN en start de TV ontvanger opnieuw op. Is deze nu wel in staat om de update op te halen?
Na het lezen van diverse topics heb ik de TV box weer aan het werk!
Nu heb ik waarschijnlijk te veel adressen in de IGMP Proxy staan, en ik heb idd de default DNS servers van de KPN weer op de LAN gezet die naar de box ging (normaal via mijn PiHole).
Voor de volledigheid (wellicht hebben anderen er ook wat aan) heb ik het volgende:
DNS: 195.121.1.34 en 195.121.1.66
IGMP Proxy upstream: 10.0.0.0/8, 213.75.0.0/16, 217.166.0.0/16, 239.255.0.0/16, 0.0.0.0/1, 128.0.0.0/1, 195.121.94.0/24, 195.121.92.212/32
Waarom wordt er in het openings topic niet vermeld om welke tv ontvangers het gaat, er wordt al gauw verwezen naar eigen topics, en dan moet je het dáár lezen> ik vind dat zo onoverzichtelijk en heb er noch de zin in, noch de tijd voor.
Vooralsnog ben ik ZO blij nu eens niet in de test groep te hebben gezeten> aangezien er ieder moment (ws met kerst) weer een modem update kan komen, hoop ik er van uit te kunnen gaan ik "deze update" NIET vòòr januari ontvang, of... ?!
Ik heb de Arris VIP2952 (geen eigen router), graag bevestiging dat deze; voor het nieuwe jaar geen update meer krijgt, dank U.
@Geen hier, ik zie dat je deze vraag ook in een ander topic hebt gesteld. Daar ook mijn antwoord. Geen updates op de planning dus.
Je opmerking over om welke ontvangers het gaat neem ik mee, in samenspraak met @Erik van KPN. Ik quote hem wel voor de duidelijkheid:
Het technische verhaal
Alle tv ontvangers en apps waarmee je tv kijkt maken verbinding met onze servers.
“TV Ontvangers” betreft altijd alle Arris VIP5202, Arris VIP2952 (V2) en Arcadyan HMB2260 ontvangers @Geen hier .
Ik heb de Arris VIP2952 (geen eigen router), graag bevestiging dat deze; voor het nieuwe jaar geen update meer krijgt, dank U.
In het startbericht staat
- Testgroep: 3 en 10 december
- Uitrol: 7, 14 en 21 januari
Dus als je 10 december deze uitrol niet hebt gehad, dan komt ie pas de 7de. Of de 14de. Of de 21ste.
En via de Experiabox loopt ie probleemloos. Als je de ontvanger op snelle start hebt en niet op eco dan merk je het zelfs niet.
@Alex van KPN
Ik was mij er niet van bewust dat ik de vraag "over de tv ontvanger" in een ander topic heb gesteld of ik heb er geen "actieve herinnering " van, wel begreep ik daar in 1e instantie van iemand anders> dat er "helemaal geen updates" komen tijdens de feestdagen> helaas was mijn glazen bol net stuk gevallen en kon ik niet zien; dat dit dan voor TV EN MODEMS gold en ik kende die (en vele andere regels) van kpn niet.
Zoals gewoonlijk verwacht ik hier meteen negativiteit en dat wordt weer beloond, als je even niet door hebt dat tv en modem dezelfde apparaten zijn voor kpn, ik zie dat anders, wat dom van mij zeg!
Dank U voor het antwoord en ik hoop hier weer maanden niet te hoeven komen, hou er altijd een rot gevoel aan over... dus sorry for asking.
Waar lees jij dat tv en modem dezelfde apparaten zijn voor kpn @Geen hier ???? Zelfs de updates zijn apart vermeld. En het zijn verschillende categorieën in de community. Dus dat snap ik niet van je.
Er zijn voor modems en tv ontvangers (Arris, Arcadyan en ook de nieuwe TV+ en de diverse modems tijdens de kerst- oud en nieuw periode nooit updates).
@PeterG Nee, dat was omdat hij (hierboven) beweerde dat ik dezelfde vraag in een ander topic had gesteld, voor mij zijn tv- kastjes en modems verschillende apparaten, maar door de bovenstaande reactie van Alex> had ik dus schijnbaar geen vraag bij modemupdate EN tv update mogen zetten, en ik wist niet dat men in "deze periode" geen updates doet.
Dus ik heb alweer op mijn lazer gehad in een privebericht en ik denk dat mijn berichten verwijderd worden, van 1 weet ik het al.
Bedankt voor jouw info, dáár heb ik wat aan , maar ik weet niet of je dat nog leest> ik ben niet braaf genoeg hier (en zal het ook nooit zijn), dus ze verwijderen me weer> omdat ze dat kunnen, heb de "waarschuwing" al gehad dus zal zo wel gebeuren!
Groetjes!