Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.11

Categorie:Experia Box V10
  • December 3, 2024
  • 163 reacties
  • 12624 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.11
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

163 reacties

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 18, 2024

Ik ga dit even checken, ​@Babylonia, want je zou inmiddels automatisch over moeten zijn gegaan naar de eindversie.

Met diverse dagen eraan, zonder resultaat heb ik die Experia Box V10 er inmiddels weer afgehaald.
En mijn eigen router weer terug gehangen. Heb het onderhand wel gehad met dit gedoe.

Had niet in de gaten, dat KPN er zijn eigen software in wilde gaan pushen toen ik een sms ontving.
Anders was ik er nooit aan begonnen. Met dan weer de ene- dan weer de andere update.
Heb wel wat anders te doen.

• Deelnemer
  • December 18, 2024

Oei, ​@slager2nl, dat is niet fijn. Het kan inderdaad gebeuren dat het niet lekker gaat na de update. Proberen we zoveel mogelijk te voorkomen, want wij willen immers ook niet dat jij er last van hebt. Maar gaat helaas niet altijd. Wat we wel zien is dat een reset vaak de problemen verhelpt. Heb je dat ook kunnen proberen? 

Ja, dat is ook al geprobeerd. Levert ook niets op. Morgenavond komt er een monteur. Hopelijk neemt die een nieuw, goed werkend en al geupdated modem mee, en zijn de problemen dan opgelost.

Maar gezien deze ellende overweeg ik steeds meer alsnog bij KPN weg te gaan. En dan te bedenken dat we over een (half) jaar, als de glasvezel hier wordt aangelegd (FTTH) dezelfde ellende waarschijnlijk nog een keer krijgen ( heb ook al veel ellende gehad met de overstap van ADSL, naar VDSL (één groot drama was dat)).

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 18, 2024

Hi slager, allereerst goed dat er een monteur komt kijken. Ik hoop dat dit probleem dan gelijk wordt opgelost, ik ga daar eigenlijk van uit. Mocht het niet zo zijn, dan ben ik benieuwd wat er aan de hand is. Laat het ons weten en maar een nieuw topic aan zodat we er dieper op kunnen inzoomen. Ik verwacht dat dit wel wordt opgelost zodat we jou niet kwijt zijn als klant. 🙂

Geen hier
Slimmerik
  • December 20, 2024

Ik zit zo vlak voor de kerst niet te wachten op deze update, genoeg ellende na de vorige (nog steeds), helaas zal ik het niet kunnen voorkomen en/ of uitstellen begrijp ik, als ik een mail krijg?

Mijn telefonie poort 1 werkt al jaren niet meer, wat als ik na deze update wéér niet in de modem pagina kan inloggen> is er dan tijdens bv de kerstdagen 24/7 iemand bij kpn "bereikbaar" die mijn vaste telefonie op poort 2 kan zetten, ipv de (vorige keer) niet werkende service tool?

Alleen gerichte antwoorden op mijn vragen svp, geen wilde gokken of nutteloze suggesties, dank U.

wjb
Wijsgeer
  • December 20, 2024

Ik zit zo vlak voor de kerst niet te wachten op deze update, genoeg ellende na de vorige (nog steeds), helaas zal ik het niet kunnen voorkomen en/ of uitstellen begrijp ik, als ik een mail krijg?

Als het goed is zal er ook geen update meer komen tijdens de kerst. De software freeze is op 18 december ingegaan en er zullen dit jaar geen updates meer uitgerold worden.

Geen hier
Slimmerik
  • December 20, 2024

@Wbj  Echt waar... "als het goed is" geeft mij n.l. nog niet geheel "rust", kan een moderator dit beamen; of is dat een standaard gegeven of zo, die "software freeze" vanaf 18 december?

Dat zou mij veel rust geven,  dank je.

wjb
Wijsgeer
  • December 20, 2024

@Wbj  Echt waar... "als het goed is" geeft mij n.l. nog niet geheel "rust", kan een moderator dit beamen; of is dat een standaard gegeven of zo, die "software freeze" vanaf 18 december?

Dat zou mij veel rust geven,  dank je.

Tijdens de kerstperiode en ook tijdens grote evenementen zoals een wereldkampioenschap voetbal worden er geen updates uitgerold. Ook nu is de software freeze ingegaan en zullen er dit jaar geen updates meer plaatsvinden.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 20, 2024

Hoi ​@Geen hier, dit kan ik beamen. Ergens in het nieuwe jaar komen wij ook uit slaapstand. 🙂 Grapje natuurlijk, maar voor nu staat er niets op de planning. Juist met de feestdagen en de jaarwisseling doen we geen updates, geen zorgen dus!

Geen hier
Slimmerik
  • December 20, 2024

@Alex van KPN 

Nou, dat is dan voor komende tijd een hele geruststelling> niet dat ik aan "feestdagen" doe en ik sta altijd aan, alleen gelukkig dus even niet voor KPN (tenzij de stroom uitvalt, overgehouden "probleempje" na vorige update!) komende tijd.

Wel zou ik graag nog antwoord willen, op het probleem van "niet werkende telefoon poort 1" tzt, dank U.

Dekking
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 20, 2024

Hoe krijg ik de 5 GHz wifi uit? Dat is nodig om een camera te installeren.

• Nieuwkomer
  • December 21, 2024

Wat een ongelofelijk slechte update. Ons internet hapert elke paar uur. Support: even alles resetten. Al verschillende keren gedaan, werkt niet. Hopeloos.

"Ja, u heeft een dual binding aansluiting. U kan geen 12e generatie modem krijgen zonder dat uw internet halveert." 

Of terwijl: wij slopen de software, succes he!

Tijd om na dit contract weg te gaan na klant sinds het planet tijdperk.

Sinds de update maximaal ram gebruik. Memory leak? of gewoon slordig getest?

• Nieuwkomer
  • December 22, 2024

De update is hier zonder problemen verlopen.  De nieuwe interface ziet er netjes uit.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 23, 2024

Hoe krijg ik de 5 GHz wifi uit? Dat is nodig om een camera te installeren.

@Dekking , je kunt niet meer op dezelfde manier als voorheen de hoofdwifi opsplitsen in 2,4 en 5 GHz. In plaats daarvan kun je nu Extra Wifi gebruiken om een tweede wifinetwerk op alleen 2,4GHz in te stellen. Meer daarover lees je hier:

Wat een ongelofelijk slechte update. Ons internet hapert elke paar uur. Support: even alles resetten. Al verschillende keren gedaan, werkt niet. Hopeloos.

"Ja, u heeft een dual binding aansluiting. U kan geen 12e generatie modem krijgen zonder dat uw internet halveert." 

Ervaar je op dit moment nog steeds problemen, ​@dadalala? Want dan is het handiger als je een eigen topic aanmaakt. Beschrijf daarin precies wat je ervaart, en wat je al geprobeerd hebt. Dan kunnen we met je meedenken over een oplossing. Een ander modem is in jouw geval niet echt een optie omdat de Box 12 geen pairbonding ondersteunt. Dus dan zou inderdaad je verbinding halveren.

• Nieuwkomer
  • December 27, 2024

Hallo KPN. Na de update ExperiaBox v10.C24.12.11 maar liefst 2 problemen ervaren:

1. Ik gebruik regelmatig een FTP-programma (FileZilla 3.68.1) voor mijn werk. Na de update kon ik geen verbinding maken met de andere servers. Uiteindelijk opgelost door de Beveiliging Firewall van "Middel” terug te zetten naar "Standaard”.  N.B. Dit probleem heeft 3 personen ongeveer een dag zoekwerk gekost omdat het probleem eerst niet bij de KPN modem update gezocht werd!!!
  2. Het laden van internetpagina's en internetlinks vanuit Mail verliep sinds de update bijzonder traag. Na een tip van wjb gelezen te hebben op het KPN Forum heb ik IPv6 op het modem uitgeschakeld, en nu laden de pagina's als vanouds. Maar dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. D.w.z. het wachten is op een fix vanuit KPN dat IPv6 net zo snel laadt.

Metal Henkie
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Ik gebruik Firefox als webbrowser. Bij het uitloggen van de modem crashed Firefox iedere keer en moet ik deze opnieuw opstarten.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • December 28, 2024

en moet ik deze opnieuw opstarten.

Beste ​@Metal Henkie , dat is in tegenspraak met je handtekening:

IK MOET HELEMAAL NIKS!

😎😉

Vraag ik heb experia V10, na de update is opeens de wifi verbinding soms slecht en valt hij even weg, na een of twee minuten is hij erweer, is zeer onregelmatig.

Ligt dat aan de router, moet die vernieuwd worden?

Zo nee, wat kan het probleem dan zijn.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@GuidoMassaro, je kunt voor de problemen het beste een eigen topic aanmaken. Beschrijf daarin precies wat je ervaart, en wat je al geprobeerd hebt en of je ook gebruik maakt van KPN SuperWifi. 

Met alle drama ook op de nieuwe TV+ update, ben ik blij dat ik de FritzBox heb…
Beter kan KPN geen software/firmware ontwikkelen, maar gewoon bij het bellen & telecom houden.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@kiddingguy2020 Ik zie dat je hierover in meerdere topics in gesprek bent. Crossposten is niet toegestaan (huisregels), dus houd het voor het overzicht bij één topic graag. 

@kiddingguy2020 Ik zie dat je hierover in meerdere topics in gesprek bent. Crossposten is niet toegestaan (huisregels), dus houd het voor het overzicht bij één topic graag. 

Wist ik niet. Linkje verwijderd 😆

Rest kan toch wel blijven?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Geen probleem, ja hoor! 

michael0072
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • January 3, 2025

Zijn de updates voor de v10 nog bezig . Ik heb hier nog steeds niks ontvangen. Ik heb nog steeds V10.C.24.10.03.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ja hoor, ​@michael0072, de updates lopen nog door. Je krijgt van ons bericht wanneer jouw modem wordt overgezet.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 3, 2025

Zijn de updates voor de v10 nog bezig . Ik heb hier nog steeds niks ontvangen. Ik heb nog steeds V10.C.24.10.03.

Beste ​@michael0072 de updates liggen even stil i.v.m. de feestdagen.

Vanaf 6 januari is alles weer volop up and running.