Skip to main content

Gebeld door nummer +316******** en kreeg bandje met de tekst:

Goede dag u spreekt met de vereniging van nederlandse banken, er is een verdactie transactie geweest.

Ik heb direct verbinding verbroken, maar volgens zoeken is dit een nummer via uw provider.

Admin: nummer verborgen i.v.m. privacy

Goed dat je meteen de verbinding hebt verbroken. Kpn kan daar verder niets mee. Indien je het voelt als een bedreiging dan kan je aangifte doen bij de politie. 

Nou het blijkt dus een nummer te zijn van voormalig Telfort en nu dus kpn

Kpn kan mijn inziens dit nummer toch onderzoeken en indien nodig blokkeren zodat fraudeurs er niets meer mee kunnen

Het nummer kan ook gespoofed zijn. Dus dan doe je er niks tegen.

Is dat zo ? :
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=0658783931&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=&nrvrij=0&nrnummerstatus=Toegekend&nrnummervan=065-8700000&nrnummertm=065-8799999&nrbestemming=mobiele%20telefonie&portering=1

Dit nummer is niet geporteerd. Voor meer informatie zie de nummerreeks.

Maar dan nog . . .

Overigens zou ik het bericht wel verder afluisteren, wat kan je gebeuren ?

Onlangs had ik nog een stiekeme (zonder nummer) oproep, zgn namens de politie in mijn woonplaats (wat er helemaal niet meer is) dus ik vroeg direct, “welk nummer kan ik terugbellen” waarna  na een paar lelijke worden de verbinding verbroken werd, tsja . .

Is dat zo ? :
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=0658783931&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=&nrvrij=0&nrnummerstatus=Toegekend&nrnummervan=065-8700000&nrnummertm=065-8799999&nrbestemming=mobiele%20telefonie&portering=1

Dit nummer is niet geporteerd. Voor meer informatie zie de nummerreeks.

Maar dan nog . . .

Overigens zou ik het bericht wel verder afluisteren, wat kan je gebeuren ?

Onlangs had ik nog een stiekeme (zonder nummer) oproep, zgn namens de politie in mijn woonplaats (wat er helemaal niet meer is) dus ik vroeg direct, “welk nummer kan ik terugbellen” waarna  na een paar lelijke worden de verbinding verbroken werd, tsja . .

Hoi ​@KeesYagi 

Supergoed afgehandeld, kan niet anders zeggen.
Met een brede glimlach las ik jouw vraag terug, welk nummer kan ik terugbellen?
Fantastisch, en ook hoe ze erop reageerde.

Als we willen genieten van scamming-calls, dan is deze Windows Fraud op SoundCloud erg  briljant.

Reageer