Skip to main content

Wij hebben net kpn klantenservice gebeld, omdat wij ineens afgesloten zijn. We gaan over paar maanden verstappen naar odidio en is nog niet afgehandeld bij odido. Heel onbeschoft behandeld met antwoorden als ja jullie eigen schuld jij zegt op. Maar wees maar trots want ik mag over 2 weken ook mijn kpn mobiel verlengen dus ga absoluut overstappen naar een andere provider en ook andere mensen hierop attenderen. 

@Mandydc 

Op welke datum had dan het KPN abonnement moeten aflopen ? En op welk datum werd je afgesloten door de KPN ?

Wij hebben nog geen nieuwe data gekregen, omdat het overstappen nog loopt. We kunnen vanwege glasvezel nog niet overstappen, maar we zijn sinds 2 dagen volledig afgesloten. 

Hoe weet je dat je bent afgesloten en niet dat je “gewoon” een storing hebt. Heb je hier een mail van gehad?

We hebben gebeld zoals in het bericht staat en die zeiden je bent per 30 december afgesloten. Wat 2 dagen geleden volgens mij niet eens was en we hebben onze nieuwr provider nog niet eens. 

En maak je gebruik van de overstapservice? 

Odido regelt dit voor ons ja als het zover is

Je hebt zelf niet opgezegd bij KPN? Ik lees namelijk:

We hebben gebeld zoals in het bericht staat en die zeiden je bent per 30 december afgesloten. 

Waar komt die 30 december vandaan? Wie heeft die datum bepaald? Heb je zelf naar KPN gebeld en 30 december doorgeven of opgezegd? 

Die 30 december hebben jij uit zichzelf bedacht. Wij hebben niks aangegeven. 

Dan moet u bij Odido zijn. Hun regelen de opheffing bij KPN dus blijkbaar hebben ze inmiddels gezegd dat KPN moet stoppen.

Nee het probleem ligt niet bij odido die ook geen contact met kpn hebben gehad hierover.  

@Mandydc Welkom op de KPN community! Op dit forum helpen vooral klanten elkaar. Kan mij goed voorstellen dat zomaar afgesloten worden alles behalve fijn is.

Zover ik weet gebeurd dit alleen niet zomaar op de een of andere dag. Toen wij overstapte van Ziggo naar KPN, legde een vriendelijke medewerker uit dat Ziggo pas wordt opgezegd als de verbinding bij KPN 100% actief is. Het overlapt elkaar dus, zonder dat je onnodig extra betaald. Ook wel de overstapservice!

Mijn indruk is dat je zelf een opzegging hebt doorgegeven aan KPN. Daar ontvang je ook mails van en (zover ik weet) meerdere SMSjes vóór de opzegging. Als je zelf opzegt, en niet zorgt dat een Odido dan actief gaat, ja dan zit je zonder. Kan dit het geval zijn geweest?

Ik denk dat je het beste bij Odido kunt aankloppen. Misschien dat de klantenservice van Odido een noodmodem kan leveren tot je glasvezel werkt. Of misschien dat een 5G Modem Klik&Klaar een optie ter overbrugging is? Voor maar 25 euro per maand, en maandelijks opzegbaar. Dus geen jaarcontracten.

Hopelijk wordt het snel voor je opgelost!

Nogmaals wij hebben niks gedaan en zijn dus wel zomaar afgesloten. Dus nee wat jij zegt kan helaas niet. 

Je hebt dus de afgelopen maanden geen enkele contact gehad met KPN?

Wij hebben net kpn klantenservice gebeld, omdat wij ineens afgesloten zijn. 

Je hebt gisteren voor de eerste keer in maanden gebeld met KPN? 

Nee wij hebben geen contact gehad 

Nogmaals; als je zelf niks hebt doorgegeven kan KPN maar op 1 manier weten dat je weg gaat, en dat is via odido die de overstapservice heeft ingeschakeld. Hier is dus blijkbaar wat fout gegaan.

Heb je al zicht op wanneer odido gaat leveren?

Nognaals odido heeft een dossier opgesteld die nog niet klaar is. Dus ja ze weten dat we weggaan, maar datum is nog niet bekend. 

Hoi ​@Mandydc 

Ik weet van enkele directe buren, die inmiddels bij KPN klant zijn geworden, dat er bij Odido veel mis gaat in hun administratie, bij zowel nieuwe als bij bestaande klanten.
Mijn buren hebben veel slechte ervaringen gehad bij Odido, en zijn nu naar alle tevredenheid klant geworden bij KPN, en zeg nu ook: “Nooit meer Odido voor ons”.
Dit is trouwens ook bevestigd door de Consumentenbond, waar Odido al lange tijd als slechtste internet provider van Nederland uit de bus komt, en onderaan de provider lijst blijft bungelen.

Dus je kunt nu niet blindelings uitgaan, dat Odido hierin niets heeft gedaan.
Het kan ook een achterliggende afdeling bij Odido zijn geweest, die een seintje naar KPN heeft gestuurd om jouw KPN abonnement stop te zetten per 30 december 2024.
Wat ​@Ik_Combineer al een paar keer heeft gezegd, kan terdege kloppen.

Dus dat Odido nog bezig is met jouw nieuwe abonnement bij hun, is nog geen garantie dat er een melding richting KPN is gedaan.

KPN zal nooit zomaar (zonder medeweten van de klant) een abonnement opeens stop gaan zetten, daar is altijd een reden voor.

Ik adviseer je toch echt om wederom contact op te nemen met Odido, en daar de situatie nogmaals goed uit te leggen, met daarbij de vermelding dat KPN toch echt een seintje heeft gekregen vanuit Odido (op welke wijze dan ook).
Odido kan dan in contact treden met KPN, en aangeven dat je nog niet bent aangesloten bij Odido, en dat je internetverbinding bij KPN hersteld dient te worden.

Jammer dat je dan niet alles leest. Contact is al geweest met odido en de manier waarop we werden aangesproken zegt genoeg over kpn. Dus nee dit ligt niet bij odido. Jammer van je buren die zulke ervaringen hebben, maar die hebben wij met kpn. 

@Mandydc 

Dan hoop ik dat iemand van de KPN snel op deze vraag reageert. Misschien kan zij iets aan de situatie vernaderen.

Als je "over een paar maanden" gaat overstappen, dan hoeft KPN nu helemaal nog niets te weten. Dus ik snap niet waarom Odido al contact met KPN geheeft zou hebben. 

Als je "over een paar maanden" gaat overstappen, dan hoeft KPN nu helemaal nog niets te weten. Dus ik snap niet waarom Odido al contact met KPN geheeft zou hebben. 

Het is duidelijk dat er ergens iets goed fout gegaan is. De vraag is alleen waar ?

Hoi ​@Mandydc . 

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat het ontzettend frustrerend is om zomaar afgesloten te worden terwijl de overstap naar Odido nog niet rond is. Even samenvatten wat ik uit je berichten begrijp:

• Je hebt geen contact opgenomen met KPN om zelf je abonnement op te zeggen.
  • Odido regelt de overstap, maar het dossier is nog niet afgerond en er is geen definitieve aansluitdatum bij Odido bekend.
  • Je bent sinds 30 december afgesloten, zonder dat je hiervan een bevestiging hebt ontvangen of zelf actie hebt ondernomen.

Wat hier waarschijnlijk is gebeurd:
De overstapservice tussen Odido en KPN lijkt niet vlekkeloos te werken. Hoewel jij aangeeft dat Odido nog geen signaal heeft gegeven, is het afsluiten bij KPN meestal een reactie op een verzoek vanuit de nieuwe provider. Hoe moeten wij dat anders weten?

Ik betreur dat je niet netjes behandeld bent aan de telefoon. Daarvoor mijn oprechte excuses namens KPN.  Het is uiteraard niet onze bedoeling om klanten te schofferen.   

Als de rest van mijn samenvatting klopt kan ik hier niks in betekenen . Dan zal je toch bij Odido moeten aankloppen. Want we hebben hier dan simpelweg geen actieve rol in. 

Reageer