Skip to main content

Beste lezer,

In verband met samenwonen wil ik mijn KPN thuis abonnement opzeggen en niet mee verhuizen. Nu heb ik via dit abonnement een Spotify account. Is het mogelijk om het Spotify account om te zetten naar een regulier account via Spotify? 

Met vriendelijke groet,

Tanja

Hallo ​@Hoitanja ,

Deze instructie kan ik terugvinden: 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

Bron: 

Verder hoef je bij KPN dan verder niets te doen. En ik weet dat de gebruikersnaam gewoon gekoppeld is aan jouw mailadres. Dus daarmee kun je gewoon inloggen.

Voor verdere vragen over het gebruik van Spotify buiten KPN kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

Hi ​@Noordzee, nog even als aanvulling op het bericht van ​@Noordzee: als je jouw volledige abonnement bij ons opzegt, zal je Spotify ook automatisch beëindigd worden. Je zult binnen een maand na het stoppen van je KPN abonnement merken dat je Spotify omgezet wordt naar ‘Free',  en op dat moment kan je Premium weer activeren via Spotify zelf. 

Zodra je KPN signaal niet meer geleverd wordt, kan het dus nog een maand duren voordat je Spotify ook volledig stopt, aangezien Spotify vooraf betaald wordt en wijzigingen doorgevoerd worden per einde factuurperiode. Je kunt op je facturen terugvinden voor welke periode Spotify in rekening wordt gebracht en rond die datum zal je zien dat je account Free wordt 🙂

Reageer