Skip to main content

Ik zag dat er een jaar geleden gevraagd is of extra IP adressen toegevoegd kunnen worden aan een Premium Netflix abonnement via KPN. Toen was het antwoord nee 

Maar er wordt daar wel genoemd dat hier op termijn misschien verandering in komt. Is dit inmiddels zo? Op welke termijn kunnen we dit verwachten? Alvast dank!

Ik zag dat er een jaar geleden gevraagd is of extra IP adressen toegevoegd kunnen worden aan een Premium Netflix abonnement via KPN. Toen was het antwoord nee 

Maar er wordt daar wel genoemd dat hier op termijn misschien verandering in komt. Is dit inmiddels zo? Op welke termijn kunnen we dit verwachten? Alvast dank!

Per 1 april 2025 gaat het in.

Via welke kristalbol kreeg je deze informatie? 

Waar haal jij deze datum vandaan? Of bedoel je dit als het welbekende ‘1 april-grap'? 😎

Waar haal jij deze datum vandaan? Of bedoel je dit als het welbekende ‘1 april-grap'? 😎

🤣🤣🤣

Met het in het hoofd houden van de schaarste op IPv4 adressen, hoef je er zeker niet vanuit te gaan dat KPN ooit extra ip-adressen uitdeelt aan consumenten. 

Met IPv6 kan je uiteindelijk meerdere ip's gebruiken, maar NetFlix zal waarschijnlijk naar jouw prefix daarvan kijken, die vooral jouw ipv6-adressen hetzelfde is.

Als je Netflix wilt delen, moet je een deel-account via Netflix aanmaken. Ik vrees ook dat de komende maanden andere streamingsdiensten (helaas*) dit gaan toepassen. 

* Ik ben meer voorstander van een nieuw bestel en betaalsysteem voor streamingsdiensten, zodat account-sharing nergens voor nodig is. Het zou juist beter zijn als je betaalt per film of serie. En dat er meer samenwerking is tussen de verschillende streamingsdiensten. Want waarom zou je voor vijf streamingsdiensten €60 per jaar willen aftikken, terwijl je voor elke streamingsdienst maar iets bekijkt. Dit voelt een beetje als de terugkomst van het Kijk en luistergeld. Maar dat is mijn woordje. 😉

🤣🤣🤣

Haha, dus toch! Grapjas 😁

Ja, op 1 april gebeurt er echt van alles. 😉

Vanuit de SEH van vele ziekenhuizen worden er die dag een hoop kikkers operatief verwijderd. 

Met het in het hoofd houden van de schaarste op IPv4 adressen, hoef je er zeker niet vanuit te gaan dat KPN ooit extra ip-adressen uitdeelt aan consumenten. 

Met IPv6 kan je uiteindelijk meerdere ip's gebruiken, maar NetFlix zal waarschijnlijk naar jouw prefix daarvan kijken, die vooral jouw ipv6-adressen hetzelfde is.

Ik denk dat er helemaal geen "extra ip adressen" bedoeld wordt. Maar extra gast/deel accounts bij Netflix.

Wat heb je aan extra ip adressen van KPN in relatie tot streamingsdiensten? Helemaal niets.

Als je Netflix wilt delen, moet je een deel-account via Netflix aanmaken.

Dat kan volgens mij niet als je Netflix via KPN hebt. Dat kan alleen als je Netflix rechtstreeks bij Netflix zelf hebt.

En daar gaat precies dit topic over. Wanneer word het mogelijk bij KPN? 

Ik ben meer voorstander van een nieuw bestel en betaalsysteem voor streamingsdiensten, zodat account-sharing nergens voor nodig is. Het zou juist beter zijn als je betaalt per film of serie.

Dat werkt niet. Als je 's avonds op de bank zit met de afstandsbediening in je hand, dan wil je gewoon zorgeloos rond kunnen zappen zonder telkens na te hoeven denken hoeveel het gaat kosten.

Je wilt ook je kinderen gewoon hun gang laten gaan zonder je aan het einde van de maand je eigen kapot te schrikken van de kosten.

Daarom is er ook geen enkele streamingsdienst die doet wat jij hier voorstelt.

En dat er meer samenwerking is tussen de verschillende streamingsdiensten. Want waarom zou je voor vijf streamingsdiensten €60 per jaar willen aftikken, terwijl je voor elke streamingsdienst maar iets bekijkt. 

Omdat de streamingsdiensten daar het meeste mee verdienen? 

Jij zit nu hier te redeneren vanuit jezelf. Maar wat jijzelf vind of wil is totaal niet relevant. Wat die streamingsdiensten willen is van belang. En dat is geld verdienen. 

Er zou in deze wereld enorm veel op kosten bespaart kunnen worden. Op allerlei gebied. Maar dat gebeurt niet. Want besparen op kosten, dat betekent dat iemand minder geld verdient. Wat voor de 1 kosten zijn, dat is voor de ander z'n salaris. 

Ik kan je vertellen dat er niet voor niets heel veel mensen overstappen op IPtv, of weer illegaal aan het downloaden zijn. Puur omdat de films zo veel verspreid zijn over meerdere diensten. 

Een van de voorbeelden die ik gehoord heb is de serie From, waarvan van alle seizoenen elk op een verschillend platform staan. 

Daarom hoop ik dat er naast de abonnementen, ook een losse betaalfunctie komt, voor mensen zonder abonnement die net even die ene film of serie willen bekijken op dat platform. En geloof me.... Hier is vast en zeker animo voor.

Natuurlijk is hier animo voor. Maar niet de grote massa. De grote massa gaat geen 50 cent per aflevering betalen. En dus zijn streamingsdiensten niet geïnteresseerd om het op zo'n manier aan te bieden.

Ik zelf heb nog nooit van From gehoord. Ik zou best wel eens willen kijken of het wat is. Maar niet als het 50 cent kost. Waarom zou ik geld uitgeven aan een programma waarvan ik niet weet of ik het leuk vind? Misschien heb ik na 3 minuten als gezien dat het niks voor mij is en dan ben ik wel die 50 cent kwijt. Ik zou wel gek zijn toch?

Om zo een punt valt er wel een mouw aan te passen dat de eerste aflevering gratis is, en dat je vervolgens een heel seizoen betaalt. Vaak zie je al een trailer. 

* Ik ben meer voorstander van een nieuw bestel en betaalsysteem voor streamingsdiensten, zodat account-sharing nergens voor nodig is. Het zou juist beter zijn als je betaalt per film of serie. En dat er meer samenwerking is tussen de verschillende streamingsdiensten. Want waarom zou je voor vijf streamingsdiensten €60 per jaar willen aftikken, terwijl je voor elke streamingsdienst maar iets bekijkt. Dit voelt een beetje als de terugkomst van het Kijk en luistergeld. Maar dat is mijn woordje. 😉

€ 60,-- per jaar? je bedoelt waarschijnlijk € 60,-- per maand.

En je kan gewoon switchen, dus elke keer een andere streamingdienst.

Per film of serie betalen is niet mijn voorkeur.

En inderdaad hebben steeds meer streamingdiensten (terecht vind ik) dat je maar op 1 IP adres en tijdens vakantie 2 weken op een ander IP adres voor 1 account. 

Want ​@AriënC weet jij wel wat een serie of een film kost? 

joop2011 schreef:

Dat zou ook verschrikkelijk duur worden.

joop2011 schreef:

Dat denk ik ook...

Om zo een punt valt er wel een mouw aan te passen dat de eerste aflevering gratis is, en dat je vervolgens een heel seizoen betaalt. Vaak zie je al een trailer. 

Daarmee word het allemaal al weer veel te ingewikkeld. Kans op fouten. Klanten die gaan bellen omdat ze denken dat de factuur niet klopt enzo. Dat word helemaal niks.

Daarmee word het allemaal al weer veel te ingewikkeld. Kans op fouten. Klanten die gaan bellen omdat ze denken dat de factuur niet klopt enzo. Dat word helemaal niks.

Ik ben er van overtuigd dat het een optie kan zijn naast een abonnement, niet als vervanger. 

@Zowiez0 Bedoelt dit: https://help.netflix.com/nl/node/123279
Omdat de betaling via KPN loopt als je Netflix via KPN loopt kan dit op het moment nog niet, ik betwijfel of dit ooit via KPN gaat kunnen. Misschien dat een moderator hier wat meer info over kan verschaffen of hier inmiddels al duidelijkheid over is.

joop2011 schreef:

Mee eens, daarom vraag ik ook in dezelfde rectie van mij, of ​@AriënC wel weet wat een serie of film kost.

Ja, maar zoals ik al zei valt hier echt wel een  extra betaalmodel aan toe te voegen. Mijn argumenten heb ik al gegeven. 

Ik vind het enigzins vreemd dat nu het antwoord van @AriënC is gekozen als het antwoord op mijn vraag, want hij heeft mijn vraag niet goed begrepen. Het is namelijk mogelijk om bij een Netflix premium abonnement extra huishoudens (met andere IPs) toe te voegen die mee kunnen kijken. Dit is dus een volledig legaal gebruik van Netflix. Ik wil geen extra IP adressen op mijn eigen adres. Ik wil graag volledig gebruik kunnen maken van een Premium Netflix account. Echter zag ik in het topic wat ik linkte, dat dit niet via een Neflix premium abonnement via KPN kan. Dat topic is echter een jaar oud, daarom vroeg ik me af of dit al veranderd is, aangezien dit wel een van de voordelen van Netflix premium is, en het fijn zou zijn die met de entertainmentkorting te kunnen aanschaffen.

Ik dacht dat jij het als beste antwoord had gemarkeerd ​@Zowiez0, ik vond het al zo bizar dat zijn antwoord het beste was omdat het niet eens in de buurt komt van je vraagstelling. 

@bnh Nee, ik heb hier geen rol in gespeeld, dus een beetje vreemd, en ik wil nog steeds graag weten hoe het zit😅

@bnh Nee, ik heb hier geen rol in gespeeld, dus een beetje vreemd, en ik wil nog steeds graag weten hoe het zit😅

Eerste, ik vermoed dat ​@Jan van KPN  het beste antwoord naar zijn mening heeft gemarkeerd.

Tweede, zie mijn bericht hierboven. Het is nog steeds niet mogelijk, en ik denk niet dat het ooit mogelijk gaat worden via KPN. Je zal dan direct bij Netflix een abonnement moeten afsluiten.

Goedemorgen ​@bnh en ​@Zowiez0!
Mea culpa, ik had inderdaad het antwoord van ​@bnh gemarkeerd als 'best answer' maar bij nader inzien snap ik dat dit niet echt het antwoord is op de vraag van de topicstarter. Ik heb het antwoord ook meteen weer 'on-gemarkeerd' ;)

Ik had het zelf niet helemaal goed begrepen/gelezen dus dat ligt even aan mijn kant. Voor zover ik weet, is dit nog steeds niet mogelijk via KPN. Ik ga dit voor de zekerheid ook nog even navragen en zodra ik daar terugkoppeling op heb, meld ik me hier weer!

Reageer