Skip to main content

Toen ik hier vroeg of het via Budget(kpn netwerk) zou kunnen, om de Formuler iptv box te gebruiken, kwam er niet onbetwijfeld uit of dat wel zou lukken. Zie:

Eindelijk kon ik de formuler box eens kort in een test gebruiken bij kennissen met een KPN TV abonnement. Dat het hier bij mij thuis met de KPN TV app op laptop of PC zou lukken KPN-tv te kijken dat wist ik al, want als ik op mijn Odido Internet via Laptop of PC de KPN iTV app gebruikte, ging dat goed met de abonnee-gegevens van mijn kennissen. Net zoals het hen zelf overal in europa zou lukken.

Dat is in feite ook de bedoeling van die TV app van KPN "TV Onderweg". Overal te kunnen kijken.

Op de SmartTV lukt dat hier via Odido internet niet, en komt een netwerk foutmelding, omdat je dan niet op het KPN netwerk verbonden bent. Dat is logisch verklaarbaar. Dat het op de TV dan ook niet hier met de Formuler iptv en iptv app van KPN zou lukken is ook duidelijk, en experimenteel vastgesteld.

Nu heb ik de Android Formuler iptv settop box van mij bij de kennissen met KPN TV aangesloten, en daarop met hun KPN abonnement-gegevens de KPN iTV app opgestart. En, JA HOOR, alles werkte, o.a. live KPN tv zenders, en ook terugkijken, en kijken van films buiten paketten. Ik twijfel er niet aan, dat als zij filmpaketten zouden hebben genomen, dat ook zou lukken. Andere apps zoals Netflix of Youtube werken ook via de Formuler op het kpn netwerk, dat had ik al experimenteel vastgesteld.

Ik heb negatieve antwoorden gekregen, die het onmogelijk noemden, of zelfs verboden, terwijl aansluiten voor een test bij abonnees die regulier kijken, absoluut niet is verboden. Ik heb daar zelfs schriftelijk toestemming van de provider voor gekregen.

Het zou prettig zijn als forum beantwoorders niet zo makkelijk iets als onmogelijk zouden bestempelen, zonder dat ze er zelf ook maar enige ervaring mee hebben. Het is gemakzuchtige betweterij, en bedoeld om slimmer te lijken dan men werkelijk is. Pas had ik, buiten dit forum, zo'n ervaring met een eSim, die niet op mijn tablet zou kunnen werken, want het apparaat stond immers niet in de lijst volgens zogenaamde "deskundigen". Eigenwijs als ik ben, nam ik toch een prepaid eSim, en JA HOOR, Een kwartiertje later kon ik bellen met de tablet.

OK, --- KPN tv kijken op KPN netwerk met Formuler is dus mogelijk, maar of het ook bij een Budget internet-tv abonnement zal lukken weet ik nog niet. Vermoedelijk wel, want zij gaan via het KPN netwerk.