Skip to main content

Is er wederom een update geweest? Ik kan met zowel telefoon als iPad niet meer casten. Alle andere apps werken wel. Wie heeft een idee?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hi ​@Kregel, welkom bij onze community. 

Ik denk uiteraard graag mee. Krijg je een bepaalde foutmelding te zien? Naast je iPad, welke telefoon gebruik je? Ook een Apple? 

Heb je ook geprobeerd om het netwerk te verwijderen en opnieuw te verbinden? 

Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb.

Ik ben momenteel voor mijn werk op reis (in Denemarken) en ik heb altijd een reis router (GL-inet MT1300) en een Google Chromecast mee. Ik heb momenteel de Chromecast aangesloten op de hotel kamer TV, verbonden met de reisrouter en ik kan Netflix en Amazon prime streamen naar de Chromecast.

Maar op de een of andere manier werken de KPN+ app en NPO start niet om gewoon TV te kijken. Iemand een idee waarom dat is? Krijg het helaas niet voor mekaar. In de router staat er ook niks geks bij mijn weten.

Ook een probleem met het herkennen van mijn tv in de KPN-tv+ app. de andere apps werken perfect.

Bij het volledig opnieuw opstarten van mijn mobiel “ziet”de KPN app mijn tv direct. na gewoon afsluiten van app en het later weer aanzetten is hij de gegevens van mijn tv kwijt, terwijl de andere apps gewoon mijn tv laten zien en direct weer contact maken. Rara wie heeft raad of de oplossing, alles al opnieuw geïnstalleerd.

Wij hebben de strijd opgegeven en inmiddels een nieuwe Google Chromecast 4k gekocht. Ook hier duurde het even voor de KPN app goed werkte, maar inmiddels werkt alles perfect. We gaan binnenkort ook naar het buitenland. Ben benieuwd naar het resultaat daar.

Wij verblijven de hele winter in Spanje, op onze eigen telefoons geen enkel probleem, maar heb hier een eigen telefoon met alleen maar stream app (netflix, videoland etc.) die werken, perfect behalve KPN app. suc6 in het buitenland 

Hi all. Allereerst bedankt voor jullie reacties. 

Ik probeer dit goed te begrijpen. Krijgen jullie een bepaalde foutmelding te zien? Of wordt de Chromecast simpelweg niet gezien door de telefoon/tablet? Help me op weg. :) 

De KPN app laat niet de tv zien waar wij naartoe willen steamen, (geeft tekst aan “geen apparaten beschikbaar”) de rest van de apps op de telefoon o.a. netflix en videoland ondervinden dat probleem niet.

Dat is inderdaad vreemd, dan zit je in ieder geval op het juiste netwerk. Is de app helemaal up to date? Merk je een verschil als je de app verwijderd en opnieuw installeert? 

Zelfde probleem, ziet de televisie in het netwerk je begint met casten start het scherm en raakt dan bevroren

Reageer