Skip to main content
Beantwoord

Netflix hapering icm KPN TV+ Box

  • 3 September 2024
  • 6 reacties
  • 35 keer bekeken

Beste All,

 

Sinds kort KPN. Netflix heeft wat lichte happeringen in de series. Als er bijvoorbeeld een auto wegrijdt in de serie is dat goed te zien. Hij rijdt schokkerig weg. Wij hebben de TVBox+ draadloos aangesloten via een HDMI kabel (bijgeleverd door KPN) omdat bedraad niet mogelijk is. Volgens verkoop was dit geen probleem.

 

Normaal TV kijken gaat wel goed. Daar zien we het niet. We starten Netflix via de afstandsbediening van KPN (ook bijgeleverd door KPN). 

 

Hoe krijgen we die happering weg want die is toch wel hinderlijk.

Hoi @Devke, welkom.

Dit heeft waarschijnlijk met de FPS te maken. De meeste inhoud van Netflix draait op 24 FPS en dat gaat nou net niet zo lekker met een verversingsfrequentie van 50 of 60Hz. Waar jouw TV waarschijnlijk automatisch de verversingsfrequentie aanpast, kan de KPN TV+ Box dit (nog) niet. Daarom heb je er op jouw TV waarschijnlijk geen last van, maar op de tv-ontvanger wel. Je kan proberen de KPN TV+ Box op 24Hz in te stellen en kijken of het dan minder is.


Beste Denise,

Dank voor je reactie. Wij hebben 2 KPN TV+ boxen. De andere zit aangesloten op een andere TV. Daar gaat het wel goed. Blijft jouw mening dan overeind staan of moet ik toch wat anders checken. Ik meen ook gelezen te hebben op jullie lijst met bekende problemen dat dit een bekend probleem was maar opgelost zou zijn. 

Mvg

Devke


Ja, het heeft namelijk ook te maken met de verversingfrequentie van de TV zelf. Ik zou dus nog steeds hiernaar kijken:

Je kan proberen de KPN TV+ Box op 24Hz in te stellen en kijken of het dan minder is.


Monteur is er lang mee bezig geweest. Nog niet opgelost. Binnenkort vliegt er een andere KPN expert binnen die ook na wil kijken. TV terug schalen naar 1080p en 50 Hz gaf beter beeld, maar daar heb ik geen 4K TV voor. Dat is als..... de auto rammelt bij 100 km per uur. Bij 80 km is het weg. Ga dan maar 80 rijden. Overigens een top monteur. Nam de klacht serieus en nam de tijd om te helpen!


Dat klinkt als een fijne ervaring met de monteur. Alleen jammer dat het probleem daarmee niet is verholpen. Hopelijk weet de expert wel wat er mee te doen!


Omdat het beeld bij veel films en series bij Netflix even hangt of verspringt gebruik ik de Netflix app in m'n 4k televisie. Je hebt toch ook zo'n televisie gekocht omdat ie smart is. (?)

Zolang de Sagemcom DIW7022 op Android 10 werkt blijf je het probleem van de Frame Rate per Second houden. 

De ontvanger krijgt het van Netflix met 24 fps binnen. Maar voor de tv werkt het met 25. Dan ontbreekt er af en toe een stukje om het weer te synchroniseren. 

De Netflix app op de televisie zelf krijgt het ook op 24 frames binnen, maar geeft het dan ook zo weer.


Reageer