Skip to main content

Ik kan sinds release van het nieuwe HBO Max niet meer via de app op KPN TV+ box kijken. 

ik heb deze na tips op dit forum verwijderd, maar als ik deze  opnieuw wil installeren (via de “aanbevolen door KPN” balk) zegt de Play Store: Dit item is niet beschikbaar in je land. 
 

Kan KPN of HBO Max aanpassingen doen zodat dit wel kan? 
 

Mijn tijdelijke workaround is chromecasten vanaf de mobiele app, maar liever heb ik het via de tv box. 

 

vreemd.

Ga naar boven en dan naar rechts en klik op app's

Ga naar beneden en ga naar de Google Play (werkt alleen als je een Google account hebt aangemaakt).

Ga naar zoeken en tik HBO

Ga naar de blauwe HBO app en klik op downloaden.

 

De paarse kan je daarna verwijderen. 


Werd je niet gevraagd om de nieuwe HBO-app te installeren bij het openen van de oude app? Bij mij mocht ik zelfs het abbo weer activeren na installatie van de nieuwe app.


Nee beide tips hebben helaas niet tot een succes geleid. 
 

de oude (paarse) hbo max app gaf gewoon een error en vroeg om de nieuwe versie uit de store te downloaden. 
 

en als ik via de Google Play store probeer te zoeken laat hij de app niet in de zoekresultaten zien. 
 

heb de tv+ box al even opnieuw opgestart. 
 

heeft ook nog niet geholpen 😔


@NielsGo Waarschijnlijk staat de landeninstelling in de TV+ontvanger of in de Playstore niet goed.


@TDN kun je dat dan zelf ook ergens aanpassen? Of ligt dat misschien aan mijn Google profiel… 🤔


Ah gelukt! blijkbaar stonden de landen instellingen niet goed.

Ik kon deze niet wijzigen via iOS of TV+ box dus ik heb een nieuw google profiel aangemaakt en daarmee ingelogd op de KPN TV+ box. 
 

HBO Max werkt. 🎉


@NielsGo Indien je de TV+ontvanger resetten, wordt de landen instellingen opnieuw ingesteld voor de ontvanger. Zonder reset kan je alleen de taal wijzigen.

Ga naar https://play.google.com/store/paymentmethods en verwijder alle buitenlandse betalingsprofielen, ga naar https://myaccount.google.com/personal-info en stel jouw adres in op Nederland. Gebruik in 2 instellingen de google-account van de TV+ontvanger.


Welkom op onze community @NielsGo, ik zie dat de community je al goed geholpen heeft! Fijn dat het inmiddels werkt! 
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!

 

Meer informatie over HBO MAX kun je vinden op onze kennisbank:


Reageer