Skip to main content
Vraag

Regelmatig storingen met de KPN Smart tv app

  • 8 September 2024
  • 4 reacties
  • 26 keer bekeken

Op 5 maart 2024 is er een monteur bij ons geweest voor storingen in internetverbinding. Hij heeft op dat moment heeft hij de tv kastjes voor ons verwijderd en de tv’s rechtstreeks op internet gezet om tv via kpnapp te kijken. Ging goed. Na 2 dagen begon de ellende, zeker een paar x per dag geeft die de melding, kan video niet laden. Vervolgens app helemaal verwijderd. En weer opnieuw opgestart. Zo moeten we zowat dagelijks aan de slag met het verwijderen en weer opstarten. Dit is absoluut niet fijn. Wat kunnen jullie hierin betekenen?

vriendelijke groet Marjan

We zien regelmatig problemen met de app. Persoonlijk vind ik de app geen alternatief voor de tv ontvanger. Alleen al om het feit dat de beeldkwaliteit aanzienlijk minder is. Mijn advies is dan ook om de tv ontvanger te gebruiken. 


Ik kan me voorstellen dat dit niet erg prettig televisie kijken is, @Proc. De melding die je krijgt, zien we vooral als de verbinding niet optimaal is. De eerste vraag is dan ook hoe je de televisie hebt verbonden met het internet. Is dat via wifi of via een kabel? Als je wifi gebruik, probeer dan eens een kabel. Als je al een kabel gebruikt, probeer dan eens een andere kabel. Hopelijk zijn de problemen dan weg.

Voor de beste TV ervaring zou ik ook willen aanraden om wel de tv-ontvanger te gebruiken.


Ik kan me voorstellen dat dit niet erg prettig televisie kijken is, @Proc. De melding die je krijgt, zien we vooral als de verbinding niet optimaal is. De eerste vraag is dan ook hoe je de televisie hebt verbonden met het internet. Is dat via wifi of via een kabel? Als je wifi gebruik, probeer dan eens een kabel. Als je al een kabel gebruikt, probeer dan eens een andere kabel. Hopelijk zijn de problemen dan weg.

Voor de beste TV ervaring zou ik ook willen aanraden om wel de tv-ontvanger te gebruiken.

Sorry dat is niet het antwoord dat we graag zien. Ik heb het idee dat tv kijken via wifi en terugkijken veel te weinig bandbreedte krijgt om goed te functioneren. Enig idee hoeveel procent van het TV KIJKEN VIA ITV APP loopt en hoeveel procent daarvan  terug kijken is ten opzichte van live kijken.

bij mij is het bijvoorbeeld 90 % terug kijken. Vandaar dat mijn ergernis erg groot is.


Vlierefuiter schreef:

Ik heb het idee dat tv kijken via wifi en terugkijken veel te weinig bandbreedte krijgt om goed te functioneren.

Alle beschikbare bandbreedte kan door de app gebruikt worden, daar zit echt geen limiet op anders dan de limiet van de technische haalbare bandbreedte.


Reageer