Skip to main content
Vraag

Spotify niet meer gratis onderdeel van mijn abonnement?

  • 16 September 2024
  • 4 reacties
  • 36 keer bekeken

Bij het afsluiten jaren geleden van mijn KPN abonnement zat gratis spotify. Nu ben ik facturen aan het checken en zie ik dat ik al jaren wél betaal voor spotify?? 

Dan heeft u misschien intussen een keer verlengt en daarbij een ander abonnement gekregen. Welk abonnement heeft u nu?

Gratis is Spotify nooit geweest. De prijs zat verwerkt in de pakketprijs. Een abonnement met "gratis" Spotify was gewoon 10 euro duurder dan een abonnement zonder. 


Hussel


Dat klopt. Bij Alles in één Standaard en Premium was Spotify inbegrepen maar met korting. Toendertijd zat het er al in voor 4,99 (3 euro korting t.o.v. toenmalige prijs Spotify). Echter gebruikte kpn voor “inbegrepen” de term gratis. Maar ja, t'is wel kpn gratis dus. Tegenwoordig zijn daarom de gratis zaken ook echt gratis.

Waarom 'men’ overigens dacht dat al die toevoegingen echt gratis waren heb ik nooit begrepen. Want Standaard en Premium waren toch flink duurder dan Alles in één Instap waar het allemaal niet in zat.

Sinds een paar jaar mag kpn geen korting meer geven op Spotify (van Spotify). En zit het er voor de volledige prijs bij in. Dit is al het geval sinds “internet+tv". 

Sinds “Internet + tv” (2017-2019) is de term gratis verlaten, en de vaste toevoegingen ook, en zijn het opties. Net als bij Hussel (2019-jan.2023) en bij Internet + TV+ (jan.2023-heden)

Zie http://kpn.com/spotify .


Hussel

Dan heeft u verlengd. Bij Hussel zit geen "gratis" Spotify. 

Kijk naar de totaalprijs. En laat u niet gek maken door individuele onderdelen die zogenaamd gratis zijn.


Reageer