Skip to main content
Vraag

Via iPad haperend beeld en geluid bij terugkijken van opnames

  • 11 July 2024
  • 14 reacties
  • 114 keer bekeken

Sinds een paar weken heb ik steeds meer problemen met haperend beeld en geluid als ik opnames terug kijk via mijn iPad Pro of iPad Air . Voorheen had ik dit probleem niet. Zowel via de app als via de internetbrowers. Ik zie constant de verbinding bufferen, beeld staat dan stil en geluid gaat door.

Ik heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook met de laagste instelling van beeld resolutie is het haperen niet opgelost

Ik heb een 1GB verbinding en als ik een Speedtest run op mijn beide iPads kom ik boven de 200Mb uit, dus daar ligt het niet aan.

Goedemiddag @red2003 en bedankt voor jouw bericht :)

Dat is natuurlijk knap vervelend dus goed dat je hier melding van maakt. Begrijp ik goed dat je dit alleen maar ervaart tijdens het kijken van opnames? Met live tv kijken ervaar je dit probleem dus niet? En ervaar je ook verschil tussen een programma dat je hebt opgenomen of een programma dat je terug probeert te kijken vanuit de gids? Verder ben ik ook nog benieuwd naar welk model iPad je precies gebruikt. Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet!


Hallo Jan. Ik heb het probleem alleen als ik een opgenomen film terug kijk. Verder heb ik een ipad pro 2022 en een ipad air 2023. Bij beide hetzelfde probleem


Hallo Jan. Ik heb het probleem alleen als ik een opgenomen film terug kijk. Verder heb ik een ipad pro 2022 en een ipad air 2023. Bij beide hetzelfde probleem

Bedankt voor de terugkoppeling @red2003. We krijgen meer soortgelijke signalen binnen wat betreft het terugkijken via de iPad. Zodra er meer bekend is, zal ik het hier z.s.m. laten weten! 


Ook ik heb dit probleem al minstens een jaar. Ik werk met een iPad 9de generatie met up-to-date date IOS. Bij het terugkijken van opgenomen programma’s van ondermeer discovery, maar ook veel andere kanalen moet ik per uur minstens 5 x het programma opnieuw starten. Soms zelfs de KPN tv app opnieuw starten. Mijn wifi ontvangst is maximaal in de huiskamer.

ik heb een fritzbox router met 2 mesh connecties die goed werken en gewoon tv kijken gaat probleemloos.


We hebben een iPad Pro en hebben hetzelfde probleem. Met onze oude air konden we programma’s gewoon zonder haperingen terugkijken maar nu we een nieuwe hebben gaat dit net zoals hierboven beschreven wordt. Is hier al een oplossing voor ?

 

 


Ook ik heb dit probleem. Vooral met terugkijken opgenomen Net5 programma’s. 
Hij blijft steeds even hangen en dan wordt de laatste zin herhaald. En bij doorspoelen krijg ik een zwart scherm. 


Goedemorgen @Meelto en @2659, beide welkom hier op onze Community!

We horen van meer klanten dat zij problemen ervaren met de KPN TV+ app op de iPad. We willen dit graag onderzoeken en hebben daarom wat vragen voor je:

  • Gebeurt het alleen bij opgeslagen films of ook bij live TV en terugkijken?
  • Welk model iPad heb je? Welke versie iOS staat hierop?

Zie jullie bevindingen graag tegemoet :) 


Ik heb hetzelfde probleem gemeld. Vanaf Ca. 1-2 maanden geleden last. Ik kijk (vrijwel) alleen maar opgenomen programma’s… Daarvoor amper problemen. Nu kan ik niet meer kijken, met 10 sec ben ik al ‘blij’. Daarna helemaal niets meer. 

Ipd 4, v 17.6.1. 


Bij mij gebeurt het alleen bij terugkijken van opnames. Heb het op diverse iPads en een iPhone geprobeerd en op allemaal gebeurt dit. De iPhone is een iphone14 en heeft de laatste versie IOS. 
ipads zijn ouder, maar wel laatste versie IOS. 


Wij hebben gemelde problemen ook, zowel op de iPad met laatste IOS als op de twee nieuwe iPhones! Haperen vrij snel na de start van opname tot en met complete stilstand.

Software ok, snelheid ok, wifi ok.

Op de oude iPad daartegen gaat het afspelen van de opnames nog steeds soepel.

Ik hoop wel dat jullie van KPN dit probleem gauw oplossen, want dit is heel vervelend, zeker omdat het een tijd geleden gewoon goed ging. 

Dank voor jullie moeite vast om het op te lossen, hartelijke groet!


Wij hebben gemelde problemen ook, zowel op de iPad met laatste IOS als op de twee nieuwe iPhones! Haperen vrij snel na de start van opname tot en met complete stilstand.

Software ok, snelheid ok, wifi ok.

Op de oude iPad daartegen gaat het afspelen van de opnames nog steeds soepel.

Ik hoop wel dat jullie van KPN dit probleem gauw oplossen, want dit is heel vervelend, zeker omdat het een tijd geleden gewoon goed ging. 

Dank voor jullie moeite vast om het op te lossen, hartelijke groet!

Dit ervaren wij ook hetzelfde. Op de oude iPad Air werkte (en werkt) het prima maar op de nieuwe pro van 2024 hebben we haperend beeld.. 


Hallo Jan. Ik heb het probleem alleen als ik een opgenomen film terug kijk. Verder heb ik een ipad pro 2022 en een ipad air 2023. Bij beide hetzelfde probleem

Bedankt voor de terugkoppeling @red2003. We krijgen meer soortgelijke signalen binnen wat betreft het terugkijken via de iPad. Zodra er meer bekend is, zal ik het hier z.s.m. laten weten! 

Dit was 1 maand geleden. Ik mag aannemen dat hier al iets onderzocht is🤔


Beste Jan, op welke termijn kunnen we een antwoord of een oplossing verwachten denk jij?

Hartelijke groe, Tjeerd


Goedemorgen @Meelto en @2659, beide welkom hier op onze Community!

We horen van meer klanten dat zij problemen ervaren met de KPN TV+ app op de iPad. We willen dit graag onderzoeken en hebben daarom wat vragen voor je:

  • Gebeurt het alleen bij opgeslagen films of ook bij live TV en terugkijken?
  • Welk model iPad heb je? Welke versie iOS staat hierop?

Zie jullie bevindingen graag tegemoet :) 

Jan zou je dit draadje een hoofdonderwerp kunnen maken. Misschien is de titel: terugkijken op up-to-date iPad werkt niet zoals het moet. Levert veel ergernis op bij vele klanten. We werken er aan en houden jullie via dit draadje op de hoogte.

Misschien kunnen jullie tot we het opgelost hebben Apple beter mijden met een KPN ABONNEMENT.


Reageer