Skip to main content

Wanneer ik F1 kijk dan heb ik de laatste tijd(maanden) dat de verbinding buffert, blijft gewoon even hangen. Dat komt voor als ik via de app van Viaplay kijk via KPN, maar daarvoor ook via de Apple TV app van Viaplay. En Apple TV is volgens mij één van de beste apparaten om Viaplay mee te kijken, weet ik uit ervaring. En toch treedt dat bufferen ook daar op. Dan ga je toch denken dat er in de verbinding is niet goed gaat, en dan vooral met Viaplay, want voor de rest heb ik nergens geen problemen. De verbinding is via ethernet en stabiel, en de snelheid is ook gewoon goed.  Nu kan ik ook nog via Ziggo kijken, en dan is er geen probleem, geen buffering. Nu zat ik per abuis gisteren even te kijken via KPN Viaplay app, en had ik dat bufferen dus weer. Vandaar dat ik de vraag hier toch nog maar een keer naar voren breng. Of iemand een idee heeft wat het probleem veroorzaakt. Kan de vraag ook nog bij VIaplay uitzetten, maar kan de antwoorden al verzinnen, als ik de vragen/antwoorden via hun site lees. Er zijn genoeg opties uiteraard om F1 zonder storingen te bekijken, maar zou toch wel mooi zijn als dat ook gewoon kan via KPN.  Heb ook nog gedacht kan het Fritz modem het probleem zijn, wat ik sinds een maand of vijf heb, want kan me niet herinneren dat ik het buffer probleem altijd heb gehad. Dit probleem heeft qua oplossing niet zo’n haast, zal zelf ook nog dingen proberen.  Heb de tv op een vast ip adres gezet, zal het probleem niet op lossen, maar probeer het maar. Zal vanmiddag viaplay kijken via KPN en kijken of het beeld weer problemen geeft.  

 

De app is niet van KPN, maar van ViaPlay.

 

Kijk je via WIFI of via UTP kabel aangesloten tv of KPN tv ontvanger?


Viaplay heeft nog steeds stabiliteit problemen. 

Bij mijn moeder via haar Philips tv.

Hier via Samsung tv én via de beide Android-TV boxen; een van kpn en een van Nokia. 

Vaak wel één hanger per uitzending. Even stream verlaten en met kijk live] weer starten en het loopt weer. 

F1TV, ook te nemen via je Viaplay abonnement (!), is veel stabieler en mooier beeld. 

 


Viaplay heeft nog steeds stabiliteit problemen. 

Bij mijn moeder via haar Philips tv.

Hier via Samsung tv én via de beide Android-TV boxen; een van kpn en een van Nokia. 

Vaak wel één hanger per uitzending. Even stream verlaten en met kijk live] weer starten en het loopt weer. 

F1TV, ook te nemen via je Viaplay abonnement (!), is veel stabieler en mooier beeld. 

 

Ja dat herken ik zeer wat je zegt.  Viaplay komt vaak niet verder dan  “kijk of je de actuele versie gebruikt van de VIaplay. app” wat in 99% van de problemen niet de oplossing is. Ja F1TV heb ik ook, kijk ik meestal alleen de na en voorbeschouwingen. De race daar kijken zou inderdaad ook een oplossing kunnen zijn 


De app is niet van KPN, maar van ViaPlay.

 

Kijk je via WIFI of via UTP kabel aangesloten tv of KPN tv ontvanger?

Altijd via ethernet kabel.  


Ook ik heb dit gelijke probleem, KPN + via V10 Experia box. Met DIW7022 box , dit alles via glasvezel en FTP kabel

kijk dan VIAplay via app en KPN abonnement . Ook gemeld bij KPN,op  hún advies, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, echter geeft dit helaas geen verbetering.


Wanneer ik via het ziggo netwerk kijk heb ik het probleem niet. Alleen in combinatie met KPN dus. 


Reageer