Hij is aangekondigd.
Overigens is de beeldkwaliteit via de TV+ Box veel beter met bitrate 14,2 Mbps.
Het online platform gebruikt 6 Mbps streams. Met de Apple TV heb je dus zeker niet de optimale kwaliteit voor groot scherm vanaf 32".
Ik verwacht die app niet voor zomer 2025, maar dat is puur inschatting op gevoel.
Op dit moment wordt nog druk gewerkt aan de de app voor mobiele apparaten.
Ik snap niet dat dit zolang moet duren en waarom de App dan niet gelijk het goede beeldformaat geeft.
ik vind dit voor een bedrijf als KPN erg slecht, misschien moet ik toch maar eens gaan shoppen bij Ziggo, Odido of nlziet.
Heb eens op internet gekeken maar er werd al meer dan een jaar om gevraagd en een eind 2023 heeft KPN gezegd dat de App binnenkort komt. Het is heel raar dat jullie zolang moeten werken om een App te maken en dan een die half bakken is!
Groeten Louiz
Waar haal je nou ineens beeldformaat vandaan? De app is er nog niet eens voor Apple TV. En half bakken is ie ook niet aangezien ie er niet is.
Voor NLziet heb je altijd ook nog internet nodig. Bijvoorbeeld van kpn.
Dit is wat KPN medewerker zegt over de app;
Overigens is de beeldkwaliteit via de TV+ Box veel beter met bitrate 14,2 Mbps.
Het online platform gebruikt 6 Mbps streams. Met de Apple TV heb je dus zeker niet de optimale kwaliteit voor groot scherm vanaf 32".
Als je meer dan een half jaar moet wachten op een App die er nog steeds niet is en het eindresultaat is zoals hierboven
Dan noem ik dit inderdaad half bakken
Dat zijn exact mijn woorden! Dus niet die van een kpn medewerker.!!
En of je nou blij wordt met Ziggo op je Apple TV... Die hebben sinds enkele maanden dan wel de eerste 10 nu in 1080p kwaliteit. De rest is nog steeds 720p. En ik kan je vertellen, daarvoor is zelfs een 32" niet aan te gluren.
Verder kunnen we, weer, hierover discussiëren. Dat gaan we niet doen. Maar dan wordt het een herhaling van zetten in eerdere topics. Daar verwijs ik nu dan ook naar.
Providers zetten nu eenmaal niet echt in op kijken via een ander kastje.
Zowel bij Ziggo als kpn ligt de focus op hun eigen kastje.
Voor NLziet ligt het anders. Die hebben geen eigen kastje.
Ik denk dat er een misverstand is - Apple tv 4k box is zeker snel genoeg om de kpn app te streamen. De feit dat er geen kpn app voor apple tv is niks te doen met snelheid. Ik vind het ook jammer dat er nog steeds geen kpn app. Ik gebruik tussentijds de app op Samsung tv.
Ik gebruik tussentijds de app op Samsung tv.
Waarom gebruik je niet een TV ontvanger van KPN?
Niet veel mensen zitten in 2024 nog te wachten op een TV ontvanger. Als je zie hoe goed- snel - prettig NLZIET op de AppleTV 4k werkt dan wil je nooit geen TV ontvanger meer zien. Ik denk dat KPN dat nog niet goed door heeft. Lekker blijven slapen KPN
@wjb: Ik wil alles netjes houden. Ik heb de KPN box in ons berging, maar dat is nog een ding en nog meer kabels Ik vind ook de kwaliteit van de beeld en geluid better via Apple tv 4k. Mijn plan is naar de nieuwe Google TV Streamer box te gaan. Ik geloof dat de beeld / geluid kwaliteit net als goed als Apple is en bij Google TV heb je wel de KPN app (denk ik). En ik probeer weg van Apple to gaan.. ik heb sins 20 jaar een Apple fan boy geweest, maar if vind het nou een beetje boring. Onwards and upwards! ;-)
Heel veel mensen zitten in 2024 nog te wachten op een TV ontvanger. Als je zie hoe goed- snel - prettig NLZIET op de AppleTV 4k werkt dan wil je nooit geen TV ontvanger meer zien. Ik denk dat KPN dat nog niet goed door heeft. Lekker blijven slapen KPN
Met alle respect maar de beeldkwaliteit van NLZIET kan echt niet tippen aan de beeldkwaliteit van de TV ontvangers van KPN, of dat nu de 5202 of de 7022 is maakt niet uit.
Daarnaast zit ik echt niet te wachten op een smart-TV app wetende dat de beeldkwaliteit van die app vergelijkbaar is aan die van NLZIET en waarvan de functionaliteit en stabiliteit mijlenver achterloopt op die van de TV ontvangers. Ik snap oprecht niet waarom men alleen een Apple TV zou willen gebruiken, snapt men dan niet dat men zichzelf daarmee echt tekort doet.
Prima als er een smart-TV app voor de Apple-TV gaat komen maar uitspraken zoals de uitspraak waarop ik hier reageer zijn mijns inziens zeer "gekleurd" en onterecht.
Ja, helaas, KPN heeft gekozen voor Android TV voor haar nieuwe TV ontvangers. Dat is vanuit commercieel oogpunt mijns inziens een begrijpelijke keuze. Ook vanuit technisch oogpunt is dat te begrijpen immers daarmee blijft IGMP multicasting mogelijk en dat is een cruciale techniek om die hoge beeldkwaliteit te kunnen leveren bij live lineair televisie kijken.
Mijn plan is naar de nieuwe Google TV Streamer box te gaan. Ik geloof dat de beeld / geluid kwaliteit net als goed als Apple is en bij Google TV heb je wel de KPN app (denk ik).
Daarop is inderdaad de smart-TV app van KPN beschikbaar. Maar ook daar geldt dat de beeldkwaliteit, functionaliteit en stabiliteit echt minder is dan via de TV ontvangers van KPN. Die beeldkwaliteit wordt echt niet bepaald door het ontvangende apparaat (TV ontvanger, Apple TV of Google TV) maar door de bron en als bij KPN de multicast bron voor de Nederlandse publieke en commerciële zender de streams met 14,2Mbps aanbieden terwijl bron voor de apps de unicast streams zijn van zo'n 7Mbps dan ga je dat dus echt wel zien.
Ik heb een Chromecast Google TV met de smart-TV app en dus weet ik precies wat de beeldkwaliteit is die via de apps op WebOS, Tizen, Google TV en ook in de toekomst Apple TV geleverd wordt.
Heel veel mensen zitten in 2024 nog te wachten op een TV ontvanger. Als je zie hoe goed- snel - prettig NLZIET op de AppleTV 4k werkt dan wil je nooit geen TV ontvanger meer zien. Ik denk dat KPN dat nog niet goed door heeft. Lekker blijven slapen KPN
Met alle respect maar de beeldkwaliteit van NLZIET kan echt niet tippen aan de beeldkwaliteit van de TV ontvangers van KPN, of dat nu de 5202 of de 7022 is maakt niet uit.
Daarnaast zit ik echt niet te wachten op een smart-TV app wetende dat de beeldkwaliteit van die app vergelijkbaar is aan die van NLZIET en waarvan de functionaliteit en stabiliteit mijlenver achterloopt op die van de TV ontvangers. Ik snap oprecht niet waarom men alleen een Apple TV zou willen gebruiken, snapt men dan niet dat men zichzelf daarmee echt tekort doet.
Prima als er een smart-TV app voor de Apple-TV gaat komen maar uitspraken zoals de uitspraak waarop ik hier reageer zijn mijns inziens zeer "gekleurd" en onterecht.
Ja, helaas, KPN heeft gekozen voor Android TV voor haar nieuwe TV ontvangers. Dat is vanuit commercieel oogpunt mijns inziens een begrijpelijke keuze. Ook vanuit technisch oogpunt is dat te begrijpen immers daarmee blijft IGMP multicasting mogelijk en dat is een cruciale techniek om die hoge beeldkwaliteit te kunnen leveren bij live lineair televisie kijken.
Dat ben ik niet met je eens in heb namelijk ook nog een KPN TV ontvanger de kwaliteit van de NLZiet App doet niet onder aan de Tv ontvanger van KPN.
Maar ik vindt het zeer onprofessioneel van KPN als er op december 2023 gezegd wordt dat er een App komt en dat er na bijna 1 jaar nog niets is en ook niet door de KPN gezegd wordt wanneer deze App beschikbaar komt
Dit is dan ook het laatste wat ik hier over kwijt wil!
Dat ben ik niet met je eens in heb namelijk ook nog een KPN TV ontvanger de kwaliteit van de NLZiet App doet niet onder aan de Tv ontvanger van KPN.
Maar ik vindt het zeer onprofessioneel van KPN als er op december 2023 gezegd wordt dat er een App komt en dat er na bijna 1 jaar nog niets is en ook niet door de KPN gezegd wordt wanneer deze App beschikbaar komt
Dit is dan ook het laatste wat ik hier over kwijt wil!
Apple TV 4K schreef:
Dan moet je toch echt iets verkeerd ingesteld hebben staan op jouw TV ontvanger.
De kleurdiepte van de Nederlandse publieke en commerciële zenders is mijns inziens op de TV ontvangers toch echt beduidend beter en daarmee is het beeld frisser en heeft het meer detail.
En het zou maar zo kunnen dat je in oktober 2025 nog een keer hetzelfde zal moeten schrijven.
Ik wacht al meer dan vijf jaar op de belofte dat de HD-"Glas" zender vanaf kanaal 1 zullen komen en dat de opnames van die zenders ook via de apps teruggekeken (en ingepland) kunnen worden. Die belofte is destijds zwart op wit gedaan maar al die jaren later nog altijd niet gerealiseerd.
Kom van Ziggo af en heb sinds 1 maand glas 1gb + tv. Het valt me allemaal erg tegen. De tv box van KPN is traag, menu is een drama en inderdaad het gemis van een Apple TV app is anno 2024 een doodzonde. Het enige wat goed werkt is de installatie, voor de rest loopt KPN toch wel 2-0 achter op Ziggo. Enfin contract uitzitten en dan weer terug.
Ook wij komen van Ziggo af en hebben sinds hebben december ‘23 glas 1gb + tv. Over Ziggo waren we niet zo tevreden en dachten laten we naar de “beste” provider gaan maar het val inderdaad allemaal zeer tegen. Echt een slechtere provider dan Ziggo. De tv box van KPN is niet allen traag maar moet vaak gereset worden, geldt ook voor het modem. We hebben een Apple TV en een B&O TV en op beide doet de KPN TV + app het niet. Hiervoor wordt ook tijdens het aanmeld proces niet op gewezen. Het contract loopt nog een paar maanden helaas.
Werkt de Ziggo GO TV app op de B&O wel, @Zivaro ?