Met nieuwe versie teletekst slaat ie soms subpagina over.
Nog steeds niet mogelijk om zelf door subpagina's te bladeren.
Ik denk dat je nog een Arris VIP2952 ontvanger hebt. Daar kan je inderdaad niet zelf subs doorbladeren. Er is overigens geen “nieuwe versie” van teletekst. De NOS heeft in november 2023 de computer vernieuwd. Na 40 jaar. Maar het systeem is hetzelfde gebleven. En de teletekstmodule in de Arris is hetzelfde al zolang de Arris bestaat. Niks nieuws aan.
Met de allernieuwste ontvanger kan je wel subs bladeren. Alleen gaat NOS TT daar niet meer via de zender, maar een app. Transparant kan daar dan ook niet.
en deze begrijp ik niet helemaal:
van gewone pagina naar transparant kun je niet terug
Er zijn 3 stappen met een Arris: TT aan, TT transparant, TT uit. En daarna weer aan, maar dan kom je inderdaad weer op pagina 100. Dat is overigens met de teletekst in mijn televisie van Samsung, via ether ontvangst ook gewoon zo. Vanuit transparant kan ik daar ook niet terug naar ondoorzichtig met het voorstaande paginanummer. En gaat ie ook uit. En weer aan op pagina 100.
TIP. Download de nos teletekst app op je telefoon. Supermakkelijk. Altijd bij de hand, ook zonder tv. Zelfs mijn 86 jarige moeder gebruikt alleen die nog.
Youtube onbruikbaar met kpn.
Ontzettend traag, na paar filmpjes loopt vast. Kan alleen verder met uit/aan.
Ben ik met je eens indien we het over de Arris VIP2952 hebben. Toen ik die nog had gebruikte ik altijd Netflix en Youtube middels de apps in mijn uit 2019 stammende Samsung televisie. Ook de NPO Start app.
Hier ben ik over op de allernieuwste ontvanger van kpn. Teletekst met een app, werkt fijn. Al gebruik ik liever de TT app in mijn phone. En ook via de laptop met http://nos.nl/teletekst .
En alle apps zijn prima. Want het zijn gewoon de standaard apps voor het meest gebruikte systeem: Android-TV.
Ok, stuur maar de nieuwste ontvanger, ik betaal genoeg.
En ja met apps op pc of mobiel kan alles beter, en met NL ziet erbij heb ik alleen nog een internet abbo nodig.
Ho @FC-AVE, voordat we conclusies trekken moeten we eerst naar de situatie kijken. heb je inderdaad die ontvanger die Peter noemt? Of heb je een ander model? Hoe is de ontvanger aangesloten op het modem, is dat met een directe kabel of een draadloze optie? Heb je 1 of meerdere ontvangers van ons? Als je er meerdere hebt, speelt het op een ontvanger of meerdere?
Om mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig. Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we mee kunnen denken.
Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, je kunt een terugbelafspraak maken via onze site.
Ontvanger: VIP2952 V2
Modem/Router: Experia V10
Via switch rechtstreeks bedraad aangesloten met Ethernet kabel
1 Ontvanger.
Op switch verder de TV, een blu-ray speler (meestal uit) en een Somfy home ontvanger aangesloten
Is het mogelijk om de switch tijdelijk uit de aansluiting te halen en de tv-ontvanger direct met de V10 te verbinden? Wordt het probleem dan minder, of blijft het hetzelfde?
Deze problemen zijn toch bekend bij de oudere ontvangers (2952&5202)?
Ben benieuwd wanneer de beloofde oplossing gaat komen.
Problemen met apps Netflix, Videoland en NPO
Dat probleem lijkt niet bij alle apps te spelen, daarom vraag ik toch dingen na. Ik heb dit topic wel doorgegeven zodat het daarbij meegenomen kan worden, voor de zekerheid.