Skip to main content
Beantwoord

Ziggo Go app voor Europees voetbal

  • 3 August 2024
  • 44 reacties
  • 504 keer bekeken

Samsung televisie van 2018, abonnement tot 2026 bij KPN, maar ik wil graag Europees voetbal van de Nederlandse ploegen zien. Hoe is het mogelijk om (volgens de wet verplicht) mijn Nederlandse ploegen te zien zonder het maken van verdere kosten? Kortom regel het voor iedereen goed betreffende de ZIGGO-GO app.

KPN gaat hierin niets voor u doen. U kunt een Chromecast met afstandsbediening aanschaffen.

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-hd-met-google-tv/9300000119991877/

Daar kunt u de app van Ziggo op installeren. 


Hallo @Elzoike , 

Je kunt gratis een account aanmaken waardoor het voetbal zichtbaar wordt op jouw telefoon en tablet. 

Registreren voor het gratis voetbal kan hier: 

https://www.ziggogo.tv/nl/home

of 

https://www.ziggo.nl/uefa/aanmelden

 

Verder kun je voor een paar tientjes een Chromecast kopen waarmee je naar jouw TV kunt casten. 

 


Ziggo app downloaden, account aanmaken en kijken maar!

Misschien wil het niet op een TV uit 2018. Download dan de app op de TV +decoder  van KPN. 

Hebt u die niet dan kunt u de Ziggo-app downloaden op de telefoon en het beeld casten naar een Chromecast. Hebt u geen  Chromecast dan kunt u die voor rond de 40 euro (of goedkoper voor een eerdere versie) kopen bij bijvoorbeeld de Mediamarkt, @Elzoike.

Op de nieuwste Chromecast kun je de Ziggo-app ook rechtstreeks plaatsen.


Heel mooie reacties allemaal, waarvoor mijn dank. Maar waarom moet ik kosten maken (chromecast) voor een uitdaging die KPN/ZIGGO moeten regelen! Los van het feit of mijn televisie nog een HDMI poort over heeft. 


Even een HDMI-poort omwisselen@Elzoike. Is niet heel veel werk hoor. Wees blij dat je als niet-Ziggoklant toch gratis kan kijken. Dat apps op oudere tv's niet geüpdatet worden, daar kan KPN niks aan doen natuurlijk. Of Ziggo.


Heel mooie reacties allemaal, waarvoor mijn dank. Maar waarom moet ik kosten maken (chromecast) voor een uitdaging die KPN/ZIGGO moeten regelen! Los van het feit of mijn televisie nog een HDMI poort over heeft. 

Als het om de kosten gaat: ik heb hier nog een Chromecast ongebruikt liggen aangezien mijn huidige TV een ingebouwde Chromecast heeft. Stuur maar een PB als je interesse hebt. 


Heel mooie reacties allemaal, waarvoor mijn dank. Maar waarom moet ik kosten maken (chromecast) voor een uitdaging die KPN/ZIGGO moeten regelen! Los van het feit of mijn televisie nog een HDMI poort over heeft. 

Omdat u het wilt kijken. Het word gratis aangeboden, maar u moet zelf zorgen dat u de apparatuur heeft. U betaalt hier niet voor bij KPN. Dus waarom zou KPN hierin iets voor u doen?


Bij deze bedankt voor je aanbod. Maar mij gaat het om de "zorgplicht” van KPN dan wel ZIGGO die het moeten regelen voor IEDEREEN, zonder verder toeters en helaas ook nog bellen. Volgens mij een slechte zaak. Als ik er naast zit hoor ik het natuurlijk graag.


Het is ook lastig om even de  ingerichte webpagina door te lezen, https://www.kpn.com/entertainment/ziggo-sport-kijken

Daar kan je het mee doen, Ziggo bied via Ziggo Go de eerste van de twee kijk mogelijkheden aan, de tweede is een abonnement nemen op Ziggo sport totaal. Maar heb je geen geschikte apparatuur, dan kun je gewoon een Chromecast aanschaffen, heb je voor een paar tientjes geen gedoe. Tegenwoordig ontkom je er niet aan om een beetje te investeren. Het is geen 1990 meer.


Bij deze bedankt voor je aanbod. Maar mij gaat het om de "zorgplicht” van KPN dan wel ZIGGO die het moeten regelen voor IEDEREEN, zonder verder toeters en helaas ook nog bellen. Volgens mij een slechte zaak. Als ik er naast zit hoor ik het natuurlijk graag.

KPN heeft helemaal geen zorgplicht. Dat is gewoon een commercieel bedrijf wat bepaalde diensten aanbied. Buiten wat ze zelf commercieel aanbieden is KPN helemaal niets verplicht. 

Ziggo is verplicht de zenders gratis aan te bieden. Via de app voldoen ze daar aan. 


Bij deze bedankt voor je aanbod. Maar mij gaat het om de "zorgplicht” van KPN dan wel ZIGGO die het moeten regelen voor IEDEREEN, zonder verder toeters en helaas ook nog bellen. Volgens mij een slechte zaak. Als ik er naast zit hoor ik het natuurlijk graag.

 

Ik sluit me bij @Nick83 aan.

KPN is zo wie zo helemaal niets verplicht (de andere providers ook niet).

Ziggo is volgens de mediawet verplicht om de Europese wedstrijden (waar de Nederlandse clubs in spelen) gratis aan te bieden.

En ook de finale laten ze zien voor iedereen via de gratis Ziggo Go Free app.

Dat doen ze dus niet via een zender (kan ik begrijpen), maar met de Ziggo GoFree app.

 

Die app kan je instelleren op:

De meeste Smart tv's gemaakt na 2020

Op de meeste Smart tv's met Android.

Op een mediabox (bij KPN de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box))

Chromecast

etc.

 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) krijg je via KPN als je overstapt op het KPN tv+ abonnement. (meestal ben je dan ook goedkoper uit). Je moet wel contractvrij zijn.

 

Dat het voor velen geen ideale oplossing is, daar ben ik het wel mee eens. 

 

Maar ik denk (persoonlijk) dat de toekomst toch steeds meer via Streamingdiensten gaat.

Dat is deze app van Ziggo eigenlijk ook. 


Heel mooie reacties allemaal, waarvoor mijn dank. Maar waarom moet ik kosten maken (chromecast) voor een uitdaging die KPN/ZIGGO moeten regelen!

Dat is niet de taak of plicht van je tv provider. Het wordt via internet verspreidt. Daar mag en kun je zelf geschikte apparaten voor aanschaffen. Dat is het mooie in dit land. 

KPN levert ook niet het televisietoestel, en ook niet de laptop voor internet. 

Éénmalig (!) ~ 4 tientjes en je kunt gratis kijken. 

En via laptop http://ziggogo.tv. (met hdmi met je tv te verbinden)

Of de Ziggo GO app in je tablet/telefoon. 

Gratis account maken http://ziggo.nl/uefa.

 


Ik heb de Ziggo Go Free app op de KPN tv decoder Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

(zie ook in mijn eerdere reactie)😉

 

KPN en ook de andere providers zijn helemaal niets verplicht.

Zie ook de velen reacties hierover met een goede en duidelijke uitleg.😉


Tegenwoordig ontkom je er niet aan om een beetje te investeren. Het is geen 1990 meer.

 

Wat bedoel je met 1990?

Toen had je alleen nog analoge tv in 4:3 formaat.

 

Beter had je kunnen zeggen het is geen 2015 meer.😉


Hallo @Elzoike , 

Je kunt gratis een account aanmaken waardoor het voetbal zichtbaar wordt op jouw telefoon en tablet. 

Registreren voor het gratis voetbal kan hier: 

https://www.ziggogo.tv/nl/home

of 

https://www.ziggo.nl/uefa/aanmelden

 

Verder kun je voor een paar tientjes een Chromecast kopen waarmee je naar jouw TV kunt casten. 

 

Bij deze bedankt voor je aanbod. Maar mij gaat het om de "zorgplicht” van KPN dan wel ZIGGO die het moeten regelen voor IEDEREEN, zonder verder toeters en helaas ook nog bellen. Volgens mij een slechte zaak. Als ik er naast zit hoor ik het natuurlijk graag.

Ziggo heeft iets geregeld. KPN staat hier verder buiten. 
 

Maar wat nu? 
Geen Europees voetbal meer kijken? 


 

 


Hallo @Elzoike , 

Je kunt gratis een account aanmaken waardoor het voetbal zichtbaar wordt op jouw telefoon en tablet. 

Registreren voor het gratis voetbal kan hier: 

https://www.ziggogo.tv/nl/home

of 

https://www.ziggo.nl/uefa/aanmelden

 

Verder kun je voor een paar tientjes een Chromecast kopen waarmee je naar jouw TV kunt casten. 

 

Bij deze bedankt voor je aanbod. Maar mij gaat het om de "zorgplicht” van KPN dan wel ZIGGO die het moeten regelen voor IEDEREEN, zonder verder toeters en helaas ook nog bellen. Volgens mij een slechte zaak. Als ik er naast zit hoor ik het natuurlijk graag.

Ziggo heeft iets geregeld. KPN staat hier verder buiten. 
 

Maar wat nu? 
Geen Europees voetbal meer kijken? 

 

 

Hier sluit ik me bij aan.

Ziggo heeft de rechten voor het Europese voetbal inderdaad.

En KPN en de andere providers hebben daar geen invloed op.


Ik heb een paar dagen geleden een enquête van Ziggo gekregen.

I.v.m. de Ziggo Go app free.

 

Aangegeven dat ik hem niet echt stabiel vind.

Ik ging donderdag in de pauze even naar de Olympische spelen.

Toen ik de 2de helft wilde starten bleef het beeld zwart. Eruit en opnieuw helpt helaas niet. Een keer of 3 extra op de ok knop klikken wel.

 

Ook vroegen ze of ik over wilde stappen naar Ziggo.

Aangegeven dat ik dat absoluut niet gaat doen en ook dat ik absoluut de Ziggo Sport niet gaat nemen.

 

Leuk geprobeerd van Ziggo, maar ik blijf zo wie zo bij KPN en dan maar een paar voetbelwedstrijden minder.😉


Ik heb een paar dagen geleden een enquête van Ziggo gekregen.

Deze gebruikersonderzoek is een nieuwe onderdelen van "Hoe houden we contact”, je moet ze ook deactiveren om verder geen Ziggo reclames te kijken.

Gebruikersonderzoek deactiveren


Ik denk dat je dat een klein beetje onderschat. Ik schat dat het ontwikkelen van een dergelijke app voor een specifieke ontvanger al gauw een maand of twee in beslag neemt.

En dan moet Ziggo daar ook nog aan mee willen werken. En die willen juist dat je naar Ziggo overstapt omdat ze een onzinnig groot bedrag in de aankoop van de voetbalrechten geinvesteerd hebben dat ze terug moeten verdienen. 


Ik denk niet dat ik dat onderschat. De App in Android zal met Java geprogrammeerd zijn. Met copy-paste en wat specifieke aanpassingen vanwege Linux en de hardware van het kastje kom je een heel eind. En Ziggo heeft hier verder niets mee te maken, want het voldoet aan dezelfde eisen als op de Android KNP TV+ Box.


Ik denk niet dat ik dat onderschat. De App in Android zal met Java geprogrammeerd zijn. Met copy-paste en wat specifieke aanpassingen vanwege Linux en de hardware van het kastje kom je een heel eind. 

 

Zo werkt dat niet binnen een grote organisatie als KPN. Ze plukken niet even een programmeur van de plank en zeggen: “Knutsel even die app in elkaar met wat plak en knip werk”. Als ze uberhaupt de kennis en kunde voor het ontwikkelen van die app al in-house hebben.

 


Ik zie geen reden waarom kpn, en andere providers, zelf moeite en geld moeten steken in de (door)ontwikkeling van de app van een andere provider. Dat is natuurlijk idioot. 

Je bent óók zelf verantwoordelijk voor geschikte apparatuur. Kpn geeft ook niet alle klanten een televisie toestel. 

En de bank om op te zitten ook niet. 

Dit is gevolg van beleid van Ziggo. Waarbij het minstens van hen de bedoeling is dat je het pakket neemt. Want ook bij andere providers verdienen ze daaraan. 

Meld je bij Ziggo met klachten mijns inziens. 


Ik zie geen reden waarom kpn, en andere providers, zelf moeite en geld moeten steken in de (door)ontwikkeling van de app van een andere provider. Dat is natuurlijk idioot. 

Je bent óók zelf verantwoordelijk voor geschikte apparatuur. Kpn geeft ook niet alle klanten een televisie toestel. 

En de bank om op te zitten ook niet. 

Dit is gevolg van beleid van Ziggo. Waarbij het minstens van hen de bedoeling is dat je het pakket neemt. Want ook bij andere providers verdienen ze daaraan. 

Meld je bij Ziggo met klachten mijns inziens. 

Vreemde reactie. De App’s bieden toch ook Netflix, Youtube, etc ? Het gaat om het begrip service, dienstbaarheid, klantvriendelijkheid. Ik ben een trouwe klant van de KPN, al mijn hele leven (voorheen PTT en HETNET). Trouwe klanten moet je niet in de kou laten staan of met een kluitje (Chromecast) in het riet sturen. Bovendien heb ik niks met Ziggo te maken, en zij niet met mij.


Ik zie geen reden waarom kpn, en andere providers, zelf moeite en geld moeten steken in de (door)ontwikkeling van de app van een andere provider. Dat is natuurlijk idioot. 

Je bent óók zelf verantwoordelijk voor geschikte apparatuur. Kpn geeft ook niet alle klanten een televisie toestel. 

En de bank om op te zitten ook niet. 

Dit is gevolg van beleid van Ziggo. Waarbij het minstens van hen de bedoeling is dat je het pakket neemt. Want ook bij andere providers verdienen ze daaraan. 

Meld je bij Ziggo met klachten mijns inziens. 

Vreemde reactie. De App’s bieden toch ook Netflix, Youtube, etc ? Het gaat om het begrip service, dienstbaarheid, klantvriendelijkheid. Ik ben een trouwe klant van de KPN, al mijn hele leven (voorheen PTT en HETNET). Trouwe klanten moet je niet in de kou laten staan of met een kluitje (Chromecast) in het riet sturen. Bovendien heb ik niks met Ziggo te maken, en zij niet met mij.

 

Helaas voor u heeft u wel met Ziggo te maken aangezien Ziggo de enige is die Europese wedstrijden van Nederlandse clubs uitzendt. Ziggo voldoet aan de voorwaarden van het Commissariaat van de Media dus mag deze wedstrijden op deze manier uitzenden. 

Het is vervolgens aan u om te zorgen dat u over de juiste apparatuur beschikt. KPN heeft hierin geen enkele verplichting. 

 


Vreemde reactie. De App’s bieden toch ook Netflix, Youtube, etc ? 

Die apps worden door Netflix en YouTube zelf gemaakt. Niet door KPN. Als Ziggo een app zou maken voor de tv ontvangers van KPN, dan zou KPN die er eventueel ook op kunnen zetten. Maar KPN kan zelf die app van Ziggo niet maken.


Reageer