Skip to main content

Sinds enige tijd is ons Tele2 V8 modem vervangen voor een KPN V12 modem. Ik het oude modem stond poort 8000 met ip adres 192.168.1.19 open. In het V12 modem andere ip range en de Virtual DJ studio pc een nieuw ip adres gegeven 192.168.2.19. Als ik nu de port forwarding instel op dit adres met poort 8000 blijft de poort dicht zitten en blijft het station offline. Ik begin zo langzamerhand hier moedeloos van te worden en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Als vast erg bedankt voor de hulp. Gr. Ronald

Kan je eens een screenshot plaatsen van jouw port-forwarding?


Hoi hierbij de gevraagde screenshot. Alvast bedankt voor het mee denken. Groeten, Ronald

 


Staat de firewall van die PC inkomend open voor poort 8000?

Draait de Virtual DJ studio?

Waarom gebruik je als protocol UDP/TCP? Worden die echt beide gebruikt of is het eigenlijk alleen TCP poort 8000 die gebruikt wordt? Als dat zo is, dan is mijn stelling dat je ook alleen die zou moeten forwarden. Dat heeft echter niets met jouw issue te maken.

 

Welk IP adres heeft die PC nu eigenlijk 192.168.2.19 of 192.168.2.14?

Is dat IP adres hard ingesteld op de PC zelf of krijgt die PC het IP adres via de DHCP server van de V12 en is er op de V12 een DHCP reservation vastgelegd voor die PC zodat het IP adres niet meer zal wijzigen?


Ik heb de PC gisteren een nieuw adres gegeven welke nu 192.168.2.14 is. Hij heeft een statisch adres.

Groeten, Ronald

 


Ik heb de PC gisteren een nieuw adres gegeven welke nu 192.168.2.14 is. Hij heeft een statisch adres.

Groeten, Ronald

Kan jij dat IP adres eens via DHCP laten lopen en het IP adres op de V12 vast kunnen zetten m.b.v. een DHCP reservation?

Er staat mij bij dat de V12 een bug heeft waarbij port-forwardings alleen werken richting apparaten die hun IP adres via DHCP verkregen hebben.


Ik heb hem even aangepast maar helaas werkt het niet…..


@Ronald Gerritsen

Al eens overwogen om een router aan te schaffen?

Zet het IP van uw router in de DMZ in uw KPN V12 modem en u kunt naar believen heel eenvoudig porten forwarden via de router.

 

U beslist uiteraard.


Dat zou inderdaad misschien een optie zijn maar het is toch van de gekke dat een eenvoudige port forwarding niet te realiseren is in dit modem. Bij mijn vorige modem en bij mijn klanten nog nooit een probleem gehad met port forwarding maar dit modem……… 


@Ronald Gerritsen 

 

Is het ook…

 

Een router bovenop de kpn box v12 geeft u sowieso meer vrijheid in mogelijkheden en een beter bereik wat wifi betreft.


Dat zou inderdaad misschien een optie zijn maar het is toch van de gekke dat een eenvoudige port forwarding niet te realiseren is in dit modem. Bij mijn vorige modem en bij mijn klanten nog nooit een probleem gehad met port forwarding maar dit modem……… 

Port-forwarding werkt ook gewoon op de V12 en dus is de vraag wat hier mis gaat.

Kan je hier eens een screenshot posten van de uitkomst van canyouseeme.org voor TCP poort 8000.

Wel even alleen het laatste deel (getal na de laatste punt) van het IP adres wegpoetsen.

Zet het protocol in jouw port-forwarding ook eens op TCP I.p.v. UDP/TCP. Maakt dat nog wat uit?

Kan je op jouw thuisnetwerk wel een verbinding krijgen met die server op het LAN IP adres van die PC?


Een router bovenop de kpn box v12 geeft u sowieso meer vrijheid in mogelijkheden en een beter bereik wat wifi betreft.

Als je een eigen router overweegt, zet hem dan niet achter de V12 maar vervang die V12 door een eigen router.

Zelf gebruik ik daarvoor een EdgeRouter 4 maar vandaag de dag zou ik kiezen voor een Unifi Cloud Gateway Ultra.


@wjb

Dank voor uw toevoeging.

 

Heb hier een BE800 router van TP-Link die dat kan.


Heb hier een BE800 router van TP-Link die dat kan.

Heb je televisie van KPN?

Zonder televisie van KPN kan je de Experia/KPN Box vervangen door vrijwel elke router, maar als je wel televisie van KPN hebt dan is dat een ander verhaal.


@wjb

 

Ik heb sinds 2015 geen tv abonnement meer. Bij niemand.

 

Zit momenteel bij de doorgestarte provider van xs4all.

 

 


Mooi bericht maar helaas geen oplossing voor mijn probleem.


Zit momenteel bij de doorgestarte provider van xs4all.

Dus je betaalt bij Freedom de hoofdprijs voor jouw Internet abonnement?


Mooi bericht maar helaas geen oplossing voor mijn probleem.

Denk je nog even aan mijn eerder gestelde vragen? 😉


Zit momenteel bij de doorgestarte provider van xs4all.

Dus je betaalt bij Freedom de hoofdprijs voor jouw Internet abonnement?

Ben blij met ze. Wens de discussie niet aan te gaan.


Reageer