Skip to main content
Sticky

iPhone 16 bij KPN

  • 12 September 2024
  • 17 reacties
  • 1547 keer bekeken
iPhone 16 bij KPN

De iPhone 16 is officieel aangekondigd! Vanaf vrijdag 13 september 2024 om 14:00 uur pre-order je de iPhone 16 bij KPN. Ben jij al benieuwd naar de nieuwe iPhone?

 

iPhone 16, 16 Plus, 16 Pro en 16 Pro Max

Ook dit jaar zit de nieuwe iPhone vol nieuwe functies. Zo zijn er niet 1, maar 2 nieuwe knoppen op het toestel. Met de Action Button open je met 1 druk op de knop je favoriete apps en functies. En dan is er nog de nieuwe cameraregelaar, daarmee leg je al je foto’s en video’s nog makkelijker vast.

En op gebied van AI komt  Apple Intelligence (vanaf release iOS 18.1) er aan: slimme functies en tools om je taken makkelijker en leuker te maken.

Welke iPhone kies jij?

Wij zijn benieuwd: Ben jij een groot Apple fanaat? Welke nieuwe iPhone ga jij kiezen?

 

Dit zijn alle nieuwe iPhone 16 specificaties:

  iPhone 16 iPhone 16 Plus iPhone 16 Pro iPhone 16 Pro Max
Materiaal Aluminium Aluminium Titanium Titanium
Kleuren Zwart, wit, groen, blauw, roze Zwart, wit, groen, blauw, roze Zwart, wit, zilver, goud Zwart, wit, zilver, goud
Display 6,1-inch Super Retina XDR 6,7-inch Super Retina XDR 6,3-inch Super Retina XDR 6,9-inch Super Retina XDR
Verversingssnelheid 60Hz 60Hz 120Hz 120Hz
Processor A18 A18 A18 Pro A18 Pro
Opslagruimte 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB, 1TB 256GB, 512GB, 1TB
Werkgeheugen 8GB 8GB 8GB 8GB
Camera (soorten) Selfie, Wide, Ultra-wide Selfie, Wide, Ultra-wide Selfie, Wide, Ultra-wide, 5x telephoto Selfie, Wide, Ultra-wide, 5x telephoto
Camera (voorzijde) 12MP 12MP 12MP 12MP
Camera (achterzijde) 48MP + 12MP 48MP + 12MP 48MP + 48MP + 12MP 48MP + 48MP + 12MP
Batterij 3561mAh 4006mAh 3355mAh 4676mAh

 

 

Apple iOS 18

Ook nieuw, iOS 18, de nieuwe versie van het besturingssysteem. Je leest hier alles over iOS 18.

 

iPhone 16-modellen vergelijken

Voor de liefhebbers: Wil je de toestellen uit de nieuwe iPhone-serie met elkaar vergelijken? We hebben de belangrijkste specificaties voor je op een rijtje gezet. Bekijk ook onze iPhone 16-serie vergelijkpagina, en ontdek welke iPhone 16 het beste bij jou past.

 

Levertijd iPhone 16 bij KPN

De nieuwe iPhone 16 is vanaf vrijdag 13 september om 14:00 uur te pre-orderen bij KPN. Op vrijdag 20 september start de normale verkoop. 

De eerste uitlevering van de iPhones begint op 20 september, tegelijk met de normale verkoop. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling

 

Uitlevering in partijen

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone 16 zijn wij afhankelijk van Apple. Apple levert de toestellen in partijen aan ons uit. We ontvangen dus niet alle iPhone's in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Wanneer je jouw bestelde iPhone ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit.

 

We houden je op de hoogte

Na het plaatsen van jouw bestelling, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat ook direct wanneer wij verwachten jouw nieuwe iPhone 16 te leveren. Als de levering vertraging op loopt, krijg je van ons apart bericht hierover.

Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.

 

Veelgestelde vragen

Wat kost de iPhone 16?

Voor de beste prijzen bestel je de iPhone 16 bij KPN. Stel jouw abonnement zelf samen en ga voor jouw ideale iPhone met abonnement. Bij het bestellen vind je ook de prijs van jouw gekozen iPhone 16.  

 

Waar kan ik de iPhone 16 bestellen?

De iPhone 16 is vanaf vrijdag 13 september gemakkelijk te bestellen via onze shop. 

 

Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je deze hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema. Omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd, is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan natuurlijk wel. Neem daarvoor contact op met de klantenservice via 0800 0402.

Let op: je bestelling komt hiermee wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

 

Kan KPN op basis van mijn ordernummer een exacte leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.


Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

 

Welke Apple Watches verkoopt KPN?

Alle Apple Watches bij KPN vind je hier: https://www.kpn.com/apple/apple-watch

 

Ik was best wel verrast tijdens het Apple Event over de iPhone 16 (Pro)! Alleen die AI functies worden de komende twee jaar nog niet in Nederland verwacht… Wat wel ruim 50% van de presentatie was.

Dat maakt het verschil tussen de 14 en 16 Pro Max te klein voor mij om te upgraden. Ik ga een jaartje wachten 😁

 


Can the new iPhone be purchased from KPN with monthly payment?😊


Ik geef je groot gelijk @ikheetjeff, het innovatieve vermogen van Apple staat mijns inziens al jaren op een laag pitje. De iPhones zijn naar mijn mening links en rechts ingehaald door apparaten van andere makelij.


Can the new iPhone be purchased from KPN with monthly payment?😊

@Samfromfam Yes! All our phones can be purchased with monthly payments, provided the credit check is all in order. All information will be provided on Friday, so keep an eye on our website!


Ik geef je groot gelijk @ikheetjeff, het innovatieve vermogen van Apple staat mijns inziens al jaren op een laag pitje. De iPhones zijn naar mijn mening links en rechts ingehaald door apparaten van andere makelij.

Zelf ben ik een groot voorstander van de telefoons en rand accessoires van Apple zoals watches en AirPods. Alleen ben het volkomen met je eens dat innovatie bij de iPhones echt wel te traag is afgelopen jaren. Heb nu de 14 pro Max en ga ook dit jaar niet updaten want er is niks nieuws waar ik wauw op zeg. Mogelijk zou ik Apple Intelligence een groot pluspunt vinden maar dit komt (nog) niet uit in Europa dus ook vrij zinloos.


Can the new iPhone be purchased from KPN with monthly payment?😊

@Samfromfam Yes! All our phones can be purchased with monthly payments, provided the credit check is all in order. All information will be provided on Friday, so keep an eye on our website!

That sounds good! Thank you.


Ik was best wel verrast tijdens het Apple Event over de iPhone 16 (Pro)! Alleen die AI functies worden de komende twee jaar nog niet in Nederland verwacht… Wat wel ruim 50% van de presentatie was.

Dat maakt het verschil tussen de 14 en 16 Pro Max te klein voor mij om te upgraden. Ik ga een jaartje wachten 😁

 

Die 2 jaar dat Apple Intelligence nog zou duren voordat het in Nederland werkt is natuurlijk nergens op gebaseerd. Wellicht 2 jaar, wellicht 2 maanden. Waarschijnlijk ergens ertussenin.


@KPN Zie dat de info omtrent levertermijnen een copy/paste van vorig jaar is maar is er dit jaar bij jullie meer info over de Apple leveringen dan vorig jaar?

De iPhone 15 thread van vorig jaar is redelijk teleurstellend qua info vanuit KPN over de levertijden. 

Ik ga er van uit dat jullie de informatie voorziening dit jaar toch wel verbeterd hebben, net als de andere providers die dat al jaren (beter) doen. 


@CVar We kunnen op individuele basis geen uitspraken doen over de verwachte levertermijn het klopt dat het advies nog steeds als volgt is:

Kan KPN op basis van mijn ordernummer een exacte leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.


Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

 


@Remco Ik vraag geen individuele levertijden, eigenlijk alleen of jullie meer inzicht hebben in de leveringen en/of de informatie voorziening daar beter over gaat worden dit jaar (andere providers kunnen dat laatste namelijk wel). 
Ik begrijp dat dat niet het geval is en dus dezelfde ‘chaos’ oplevert als bijv. vorig jaar bij KPN. 


Voor Apple is KPN maar een hele kleine speler en dus zal het moeilijk (onmogelijk) zijn om Apple echt achter de broek aan te zitten t.a.v. leveringen. Het is voor KPN, net als de voorgaande jaren, gewoon afwachten wat Apple kan (en wil) leveren en wanneer. Het zal dus naar alle waarschijnlijkheid vast weer zo'n chaos worden tenzij mensen eindelijk eens verstandig worden en de pre-ordering gewoon links laten liggen. Veel is er mijns inziens niet veranderd met die nieuwe iPhone 16 en waarom zou je de eerste willen zijn met zo'n nieuwe iPhone. Mijn advies ... wacht gewoon nog even totdat de gekte voorbij is.


Ik vraag geen individuele levertijd en ik wil niet persé de eerste zijn, allemaal zaken waar niet om gevraagd wordt. 
Ik vraag simpel of de informatie voorziening dit jaar beter is geregeld door KPN, zodat je op een zeker moment een indicatie krijgt wanneer of in welke week je je iPhone kan verwachten. 

Kort samengevat, nee dat is er niet. We laten ook dit jaar iedereen in het ongewisse omdat Apple ons wederom de gevraagde info niet geeft en wij ook niet op eigen initiatief een systeem bedenken voor onze klanten. Zoals andere providers dat wel doen of binnenkort gaan doen als service naar hun klanten. 


Ik geef je groot gelijk @ikheetjeff, het innovatieve vermogen van Apple staat mijns inziens al jaren op een laag pitje. De iPhones zijn naar mijn mening links en rechts ingehaald door apparaten van andere makelij.

Ik vind het een zeer matige update van Apple. Ik zie werkelijk niets waarom ik mijn iPhone 13 mini zou inwisselen. De kleuren zijn wat mij betreft ook erg lelijk. En ik heb liever een klein model. De prijs is bovendien stevig zonder een echte innovatie te laten zien. Ik vind persoonlijk de Apple spullen erg fijn samenwerken, ik blijf daarom wel een Apple gebruiker. Je maakt me wel nieuwsgierig waar andere fabrikanten de iPhone hebben ingehaald?


Ik heb dit bericht staan bij mijn bestelling:
“Uw gegevens zijn goedgekeurd en de Apple iPhone 16 Pro 5G 256GB, Natural Titanium is op voorraad. Wij maken uw bestelling klaar voor verzending.”

Betekent dit dat ik mijn telefoon rond de 20ste krijg? Of staat dit bij iedereen?


Mooi toestel Hugo! Voor de meest actuele status van jouw bestelling zou ik je willen wijzen op: 

Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.


Die 2 jaar dat Apple Intelligence nog zou duren voordat het in Nederland werkt is natuurlijk nergens op gebaseerd. Wellicht 2 jaar, wellicht 2 maanden. Waarschijnlijk ergens ertussenin.

@EddyD Nou, helemaal nergens op gebaseerd is niet helemaal waar. Apple heeft onderstaande toegezegd. We staan niet eens in de lijst van 2025. Dus ik verwacht 2026.

 

Al leest Apple deze kritiek ook, dus wie weet versnellen ze wel dingen (december 2025 misschien?). Het is nooit zeker te zeggen, maar dat het nergens op gebaseerd is en dat het ook twee maanden kan duren, is onzin. Minimaal 1 jaar, maar waarschijnlijk wel 2.
 

Je maakt me wel nieuwsgierig waar andere fabrikanten de iPhone hebben ingehaald?

@Roy74 Hier ook enthousiaste Apple gebruiker. Echter Google AI is al wel beschikbaar op Google Pixel in NL. De normale Google Pixel heeft wel een 120Hz scherm en de camera is (op verre afstanden/donker) wel beter. Pixel 9 heeft betere batterij, maar gaat sneller leeg dan Apple. Apple heeft “maar” 8GB RAM, maar loopt vaak soepeler dan Android met 12GB. Vooral Instagram post met Android zie je altijd zo’n “vies” Android laagje overheen, dat heeft Apple niet. Beide hebben dus z’n voor en nadelen.

 

Kort samengevat, nee dat is er niet.

@CVar Ik denk dat KPN hier niet zo heel veel aan kán doen. Ik weet toevallig dat Apple een batch met telefoons verdeeld over alle verkopers in Nederland. De ene keer krijgt Vodafone meer, en de andere keer KPN of Coolblue. Dat weet KPN pas op het moment dat het binnen is. En dan krijg je al een update dat die op de post is gedaan. Het enige wat KPN misschien kan maken is dat je ziet op welk nummer je in de wachtlijst staat, en op welke plek KPN is. Al zou me niks verbazen dat dat weer niet mag van Apple, i.v.m. concurrentie. (Dat dit zo ging is mij twee/drie jaar geleden verteld, maar kan inmiddels anders zijn?)


@ikheetjeff bedankt voor de inhoudelijke reactie. Voor de duidelijkheid was het geen poging om een Android versus Apple discussie te starten. Maar gezien je reactie had je dat prima begrepen. Ik vraag me af of de zaken die je noemt voor het gros van de gebruikers zo belangrijk zijn. Mijn inziens niet belangrijk genoeg om een forse uitgave te rechtvaardigen. Ongetwijfeld zijn er wederom verbeteringen in camera, ook bij Android toestellen maar vooralsnog ben ik tevreden met de resultaten die ik nu behaal. Ik vraag me af in welke hoek we nog echte game changers gaan zien in deze markt waardoor mensen weer voor de winkel gaan liggen.

Je noemt een belangrijk aspect waarom ik voor mijn privé zaken een fervent Apple gebruiker ben: het werkt allemaal net wat soepeler op de geleverde hardware. Specs zeggen niet alles.

Ik sla deze Apple telefoons over. Duurzaam ook 😀. Wel prima telefoons voor de mensen met echt oude hardware.


Reageer