Skip to main content

Multisim activeren op de Apple Watch is niet mogelijk. In het “Mobiel netwerk” scherm van de Watch App staat “Je KPN NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch, Neem voor meer informatie contact op met KPN NL.”

Hoe kan ik ik alsnog multisim mogelijkheid krijgen?

Hier ook hetzelfde probleem. Kersverse iPhone an Watch, en van de week met tegenzin overgestapt naar KPN met e-sim om een multisim te kunnen activeren (was prima tevreden met mijn provider). Helaas krijg ik dezelfde foutmelding, en met dit hele verhaal vraag ik me af of het wel zin heeft om met KPN te bellen..

Moet een MultiSim per sé eSIM+eSIM zijn?
Oftewel, kan de combi SIM+eSIM wellicht niet?

Ook nadat ik de SIM een eSIM maakte blijkt dat het probleem exact hetzelfde blijft.

Ook nadat ik de SIM een eSIM maakte blijkt dat het probleem exact hetzelfde blijft.

Ook opmerklijk; nu met een eSIM kon ik er prepaid SIM bij stoppen, en spontaan zie ik twee meldingen in dat menu:

Your KPN NL account is no eligable to enable mobile services on your Apple Watch. Contact KPN NL for more information.

Your Odido NL account is no eligable to enable mobile services on your Apple Watch. Contact Odido NL for more information.

Kleine tussentijdse update, wellicht ook van toepassing op jullie ​@unicycle en ​@HedwigS: Als je een nieuw Sim Only abonnement hebt afgesloten dan kun je na 3 maanden multisim bestellen.
De 3 maanden klopt dus, maar waarom dit zo is moet ik nog antwoord op krijgen.

Ik heb het verzoek uit staan of dit beter op de site weergeven kan worden, en of er dan ook voor gezorgd kan worden dat Multisim überhaupt niet aangezet kan worden als je nog binnen deze 3 maanden zit. Je betaalt er immers wel voor en je krijgt er niks voor terug.
Niet de bedoeling. Zodra ik meer updates heb laat ik het weten! 

Voor degenen die nu in deze situatie zitten en multisim actief hebben, maak een belafspraak met ons. Vraag daarin of multisim weer uitgezet kan worden en of de kosten die hiervoor gemaakt zijn vergoed kunnen worden. 

Kleine tussentijdse update, wellicht ook van toepassing op jullie ​@unicycle en ​@HedwigS: Als je een nieuw Sim Only abonnement hebt afgesloten dan kun je na 3 maanden multisim bestellen.
De 3 maanden klopt dus, maar waarom dit zo is moet ik nog antwoord op krijgen.

Ik heb het verzoek uit staan of dit beter op de site weergeven kan worden, en of er dan ook voor gezorgd kan worden dat Multisim überhaupt niet aangezet kan worden als je nog binnen deze 3 maanden zit. Je betaalt er immers wel voor en je krijgt er niks voor terug.
Niet de bedoeling. Zodra ik meer updates heb laat ik het weten! 

Voor degenen die nu in deze situatie zitten en multisim actief hebben, maak een belafspraak met ons. Vraag daarin of multisim weer uitgezet kan worden en of de kosten die hiervoor gemaakt zijn vergoed kunnen worden. 

Hi Sanne,

Hier nog een +1 voor dit issue. Ik ben vandaag overgezet naar KPN sim only (vanuit een Odido abonnement). Nu kom ik er dus achter dat ik 3 maanden moet wachten op functionaliteit die bij Odido gewoont werkte.

Het lijkt mij toch dat zoiets op zijn minst vermeld moet worden bij het afsluiten van een abonnement, nu zit ik vast aan een contract van 2 jaar waarbij in ieder geval de eerste 3 maanden nu een downgrade blijken te zijn.

En daarnaast, zoals velen anderen met mij, die drie maanden zijn blijkbaar niet algemeen bekend bij jullie helpdesk. Mij werd verteld dat ik maar met Apple contact op moest nemen..

Belachelijk verhaal van die 3 maanden wachttijd. Dat betekent dus gewoon dat KPN niet levert wat ze beloven op de website. Er worden zelfs smart watches met multisim optie aangeboden in de webshop… go figure!
En wat vooral vervelend is: het totale gebrek aan kennis en hulp van zowel Servicedesk als winkel. En dan doodleuk mensen naar de Apple Store sturen; wat een tijdverspilling en misleiding.

Ik heb inmiddels besloten die drie maanden (nogmaals: flauwe kul en misleiding) maar af te wachten, daarna kan ik alsnog opzeggen als ik dan net zo veel support krijg, en naar Vodafone overstappen waar het gewoon direct werkt.

Dank voor je toevoeging ​@ALBorger, jouw ervaring noteer ik ook. 

Het lijkt mij toch dat zoiets op zijn minst vermeld moet worden bij het afsluiten van een abonnement, nu zit ik vast aan een contract van 2 jaar waarbij in ieder geval de eerste 3 maanden nu een downgrade blijken te zijn.

Eens, het vermelden moet duidelijker. Het is nu in elk geval toegevoegd aan onze Multisim pagina (onderaan onder ‘Waarom lukt het bestellen van Multisim niet?) en ik heb de vraag nog uit staan over waarom dit zo is. 
Ook ben ik nog aan het berichten over of dit duidelijker vermeld kan worden als je een Sim Only abonnement bij ons afsluit. 

Ik houd jullie op de hoogte, zodra ik meer duidelijkheid of updates heb laat ik het hier weten. 

Reageer