Skip to main content
Begin december 2018 wou ik mezelf trakteren op een kerstcadeau dus wilde mijn abbo verlengen inclusief een toestel.

Dus gekozen voor refurbished (wordt verteld dat het gelijk staat aan bijna nieuw) toestel, dat de volgende dag reeds werd geleverd.

Hartstikke blij en alles overgeheveld uit de cloud.

Precies 7 dagen daarna kreeg het toestel een storing en voor geen mogelijkheid verbinding te krijgen met het netwerk.

Na bellen met KPN desk, werd mij verteld om het toestel terug te sturen en contract op te heffen. Na ontvangst door de KPN van het toestel kon ik weer bellen om een nieuw contract aan te gaan met een ander toestel.



Zo gezegd zo gedaan en kreeg ik weer een nieuw contractverlenging met een ander toestel opgestuurd.

Dit nieuwe (refurbished) toestel bleef precies 14 dagen goed, totdat ik van Apple een bericht kreeg voor een update van IOS 12.1.2 en in plaats van een update werd alle gegevens van het toestel gewist.

Weer aan de telefoon met KPN desk en met geen enkele mogelijkheid dit toestel weer aan de praat te krijgen. Werd toen aan mij verteld dat het om een bug ging die het bij verlies of diefstal geheel blokkeer en dat het alleen door Apple zelf kan worden hersteld.



Dus weer het toestel opgestuurd, contract weer opgeheven en in afwachting van ontvangst door KPN om weer een nieuw contract aan te gaan en een toestel te bestellen.

Door de feestdagen heen werd het toestel op 27 december 2018 ontvangen(vlgs Track & Trace), maar werd pas op 3 januari 2019 gemeld.



Vanmorgen 4 januari 2019 kreeg ik een bosje bloemen van KPN als troost voor het ongemak dus hing ik weer met hun aan de telefoon voor een nieuw contract en een NIEUW toestel deze keer.

Wil absoluut geen refurbished toestel meer en na enige woorden met de KPN kreeg ik uiteindelijk een nieuw contract en morgen zal het nieuwe toestel geleverd worden.



Keurig kreeg ik een email van KPN met gegevens van de bestelling met een

begindatum contract 04-01-2019

Einddatum contract 01-01-2100 ?????????



Misschien hebben zij ook dusdanig de pest erin willen ze mij voorlopig niet meer horen.



En Uw toestel is thans niet leverbaar en kan pas over twee weken geleverd worden.



Ik weer aan de telefoon hangen met een medewerker KPN met stoom uit mijn oren, krijg ik ook te horen dat de KPN XL-winkel hier bij mij in de buurt wel een toestel kan leveren, maar dan moet ik dit contract weer opheffen en in de winkel gaan afsluiten.

Maar de kortingen die ik reeds heb gekregen, zal door de winkel niet worden toegevoegd.



Zit er dus niet veel in dan te wachten twee weken.

Ik wacht toch al vanaf 3 december 2018.

En die Harman speaker mag de KPN van mij steken waar de zon niet schijnt.



Die gezegde van als je onder een boom staat moet je de kak van de vogels verdragen komt hier heel goed van pas.

Aangezien ik KPN Compleet ben, moet ik de rest maar verdragen.



KPN bedankt.



R.M. Martis
Ik zal mijn verhaal doorsturen naar het programma Kan niet waar zijn

en tevens naar RADAR voor commentaar.



Ben al meer dan 20 jaar trouwe klant van de KPN en zo gaan ze met de trouwe klanten om.
Dag R.M. Martis, welkom op het forum. Wat een pech met deze refurbished toestellen! Een refurbished toestel hoort inderdaad zo goed als nieuw te zijn. Er worden alleen originele Apple componenten gebruikt. Wat er in deze gevallen mis is gegaan is me niet duidelijk. Normaal gesproken sturen we een toestel op ter reparatie. Ik denk dat het advies om te annuleren is gegeven omdat dat je via die route sneller een nieuwe mobiel hebt. De actiekortingen maakt dit een stuk lastiger, niemand verwacht ook dat er meerdere toestellen defect raken.



De einddatum van 2100 staat wat ongelukkig, dit wordt getoond als de opleverdatum van het abonnement nog niet bekend is. In dit geval omdat er wordt gewacht op het toestel. Dat wordt weer gecorrigeerd zodra het abonnement ingaat.



Ik vind het jammer dat er zoveel problemen zijn ontstaan bij de bestelling van een nieuw toestel. Kan ik op dit moment iets voor je betekenen of nakijken? Dan wil ik je vragen jouw adresgegevens en klantnummer/06-nummer toe te voegen aan je profiel en even een reactie te plaatsen als dat is gebeurd.

Reageer