Ik ben al een tijdje aan het stoeien met de TV+ box dat bij diversen TV zenders de opnames (of terugkijken) niet starten of pas na een x aantal seconden.
Om volledig over te stappen op de nieuwe 2023 abonnementen met de KPN TV+ box is een optie met daarbij nog wat kleine bugs die verholpen moeten worden, maar dan moet ik ook niet tegen deze problemen aan lopen.
- TV+ box is bekabeld aangesloten via de LAN Fritzbox 7590
- Gebruik de snelle opstart (geen ECO, maar geeft geen verschil)
- Box staat op ● Beste kwaliteit /Multicast, switch naar Unicast blijft hetzelfde.
- TV+ box is al meerdere keren naar de fabrieksinstellingen geweest en meerdere malen herstart.
- Opnames gepland op de VIP5202 of app of op de TV+ box maakt geen verschil
MAAR...van belangrijke waarde en daardoor denk ik dat het dieper in de KPN systemen zit:
- Dit euvel komt ook voor op de Smart TV app & KPN iTV app Android. Via deze apps start de opname ook niet of start pas na een x aantal seconden.
Zenders waar het vaak bij voorkomt:
SLAM!TV
TV Oranje
TV538
192TV
RTV Utrecht
Nick Jr.
Dit probleem is dus alleen bij het starten van opnames of terugkijken (indien beschikbaar), als de opname eenmaal wel start loopt hij gewoon door tot het einde.
Dus niet bij LIVE TV kijken, radio luisteren of met een geïnstalleerde app. Dat gaat prima. Daarom sluit ik de verbinding ook uit.
Bij de meest bekeken zenders die vooraan staan (1 t/m 14) gaat alles vlotjes en snel.
Het lijkt wel: Hoe hoger in het getal en/of wat minder bekeken zenders, hoe langer de TV+ box/app erover doet om een opname te starten.
Ik hoor graag de bevindingen of test het zelf eens uit bij de zenders die ik aangaf en de 10 best bekeken zenders (1 t/m 14).