Skip to main content

Af en toe blijft bij box 12 het lampje telefonie langdurig knipperen zonder dat we bellen of gebeld worden. Het lampje blijft soms wel n ½ tot een uur spontaan knipperen.
In belgeschiedenis is dan ook geen melding te vinden.
Kan iemand uitleggen waarom dit gebeurd?

Hallo @Bennes 

Je kan dus wel gewoon bellen en gebeld worden via telefoon die op de Box 12 is aangesloten?
Kan dat ook op de momenten dat het telefonie lampje aan het knipperen is?

Als het op die knipper momenten niet werkt dan lijkt het mij dat hij op zulke momenten aan het (her)registreren is.
Je zou kunnen proberen of een reset van de Box 12 het probleem verhelpt:

Box 12 resetten

Box 12 reset

1. Pak een tandenstoker, paperclip of een ander puntig voorwerp

2. Zoek het reset-gaatje aan de achterkant van het modem. Deze zit boven de aan/uit schakelaar. (zie de afbeelding).

3. Druk het reset-knopje in totdat het powerlampje rood begint te branden. Laat het knopje hierna direct los.

4. De box start nu opnieuw op. Dit kan 10-15 minuten duren.

Box 12 resetten via je browser

1. Ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn

2. Log in met jouw gebruikersnaam en wachtwoord

3. Klik op de blauwe knop My Modem Klik in de bovenbalk op Maintenance

4. Kies daarna voor de onderste blauw knop:

Als dat niet helpt dan kan je het beste een keer de klantenservice bellen 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00, za 08:00 - 17:00 en bij storing 24/7), misschien dat die ergens kunnen zien waarom dat gebeurt en het probleem kunnen verhelpen.

GeSp, bedankt voor jou reactie.

De reset doe ik soms voor alle zekerheid, maar verschijnsel blijft af en toe komen.
Paperclip geeft een fabrieks-reset en dan moet je alles opnieuw instellen.
Met de on/off knop resetten gaan je instellingen niet verloren.

Het fenomeen treedt maar een enkele keer op.
Volgende keer zal ik proberen te bellen of mijzelf bellen en kijken of verbinding tijdens knipperen werkt.
Wil gewoon weten waarom dit soms optreedt.

Hi @Bennes, ik denk ook graag mee. 

Goed dat je dit gaat testen. Zie je op je factuur ook uitgaande gesprekken die je niet kunt plaatsen? Los van de belgeschiedenis in je telefoon. 

@Alex van KPN,

Kan even duren met testen, zo vaak knippert het bel-lampje ook weer niet.
De rekening checken zal ik doen. Deze zie ik maar 1x per maand en heb onbeperkt bellen.
Tot nu toe geen extra kosten gemaakt, dat zegt iets redelijk onschuldigs.

Wel weet ik dat, vrij zelden, de verbinding niet doorkomt van bellers of af en toe bij zelf bellen je de pieptonen niet hoort alsof er geen verbinding tot stand kwam.
Geen idee of de bel-lamp onder deze omstandigheden knipperde.

Duidelijk, dan wacht ik dit nog af. Ook al zijn er geen belkosten zou je bij de specificaties wel kunnen zien of er nummers zijn die je niet herkent. Wat we ook nog kunnen doen is alleen de telefooninstellingen resetten, hier merk je zelf niets van. 

Reageer