Skip to main content
Vraag

Gigaset 550A IP SIP instellen lukt niet

  • 21 June 2024
  • 13 reacties
  • 119 keer bekeken

Ik probeer een gigaset 550A IP aan te melden met VOIP maar helaas gaat dit niet out of the box.

modem: Experia Box V10 H369A
VOIP uitgezet op het modem zodat er geen conflict ontstaat

 

wat ik kan invullen op de gigaset:

authentication name: gaatjeniksaan@ims.imscore.net (username weggelaten)
password: aangemaakt password via de tool
username: +31000000000 (echte nummer weggelaten)
dns srv lookup: no
domain: ims.imscore.net
proxy server address: 145.7.97.53
proxy server port: 5060
registration server: ims.imscore.net
registration server port: 5060
registration refresh time: 3600 sec
stun enabled: yes
stun server address: stun.solcon.nl
stun server port: 3478
stun refresh time: 240 sec
nat refresh time: 20 sec
outbound proxy mode: always
outbound server address: 145.7.97.53
outbound proxy port: 5060
select network protocol: automatic

gek genoeg heb je het password niet nodig met de Experia Box als SIP naar analoog verbinding daarom twijfel ik of het password wel gezet is.
 

Met deze settings krijg ik “connection failed” 

Heb je al een wachtwoord ingesteld via de KPN SIP Servicetool?


Ja, dat is ook het password wat ik heb gebruikt. Als ik weer terug ga naar de SIP instellingen van de Experiabox hoef ik geen password in te vullen. 


Ja, dat is ook het password wat ik heb gebruikt. Als ik weer terug ga naar de SIP instellingen van de Experiabox hoef ik geen password in te vullen. 

Dat klopt, de Experia Box wordt automatisch voorzien van dat wachtwoord.

Ik heb de instellingen op mijn N300A IP als onderstaand.

Het gebruik van een stun server is niet meer nodig.


-TUN server uitgezet,

-IP adres weer teruggezet naar voip1-ext.kpn.net

-network protocol op UDP only gezet

Helaas nog steeds “Registration Failed”

Voor de aardigheid het ip van de gigaset ook via DMZ omgeleid om de firewall uit te sluiten. Maakt gelukkig niet uit

 


Heb jij een mail gehad dat het wachtwoord succesvol ingesteld is?


Nee zie geen melding betreffende het wachtwoord, lijkt er dan op dat het toch daar fout gaat.

 


Staat er administratief wellicht nog een order open want dat is vaak de oorzaak van het niet doorlopen van een wachtwoord wijziging.


Net de klantenservice gebeld, administratief staat er niks open. Verder konden ze weinig voor me betekenen behalve modem reset, maar daar zit de fout niet in.

Wellicht dat iemand van KPN meeleest?


Hoi @williew, bedankt voor jouw bericht, welkom hier op onze Community en excuses voor de late reactie!

Met alle goede wil van de wereld durf ik niet te zeggen waar het hier fout gaat. Ik kwam wel een ouder topic waarin iemand een soortgelijk probleem had, wellicht dat je iets hebt aan de informatie in dat topic. Zelf ben ik niet heel erg thuis in deze materie dus ik vind het lastig om hier inhoudelijk iets zinnigs over te zeggen. Misschien dat @Ik_Combineer hier nog ideeën heeft?🙏🏻


Hoi @Jan van KPN , in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Helaas is het aanmaken van een password noodzakelijk via https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials 
Wellicht dat jij intern iemand kan benaderen die weet waarom het aanmaken fout gaat?

Bij het aanmaken krijg ik:
 

Er is een fout opgetreden

Hierdoor kunnen we je helaas nu niet verder helpen. Probeer het op een later tijdstip nogmaals.


Zelfde euvel blijkbaar, wie weet kan die betreffende medewerker ook mij helpen 


Goedemorgen @williew!

Zou jij je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik je klantdossier er meteen bij pakken en vanuit daar verder kijken. Hoor graag weer van je. 


@Jan van KPN Blijkbaar heb ik je post over het hoofd gezien.

Profiel is nu ingevuld


Reageer