Skip to main content
Vraag

Vaste telefoon gaat niet over, tijdens gesprek met KPN opeens ruis op de lijn

  • 14 August 2024
  • 18 reacties
  • 163 keer bekeken

Ik heb gisterenmiddag 18.06 gebeld met KPN klantenservice over dit eigenaardige probleem:

Als ik met mijn mobiel naar mijn moeder bel op haar vaste lijn, gaat de telefoon niet meer over. Ik heb haar telefoon doorgespit, maar geen enkele instelling gevonden die dat kan veroorzaken. Ik heb mijn contact verwijderd, weer erin gezet, hele ding gereset. Krijg het niet voor elkaar dat de bel weer overgaat. Bel ik met een andere telefoon, dan is er niks aan de hand.

Gisteren bel ik met de KPN klantenservice, en bespreek dit eigenaardige probleem, maar na enige minuten viel het geluid weg en even later alleen nog maar ruis over de lijn. Na 3 a 4 minuten heb ik opgehangen en werd direct weer teruggebeld door KPN klantenservice. Ik neem op, maar krijg wederom alleen ruis te horen. Na een minuut maar weer opgehangen.

Daarna belde ik weer zelf terug, kreeg iemand anders. Die zei me me eigenlijk niet te kunnen helpen. Ik heb nog de modem gereset op zijn verzoek. Ik moet alleen nog een andere vaste telefoon testen.

 

Allereerst: Heef iemand een idee waar ik moet zoeken met dit probleem, en ten tweede: Waarom krijg ik alleen maar ruis te horen van de KPN klantenservice? ik heb daar ook na terugbellen geen antwoord op gehad.

 

 Bel ik met een andere telefoon, dan is er niks aan de hand.

En dat was eerder niet het geval neem ik aan.
Ben je onlangs van aanbieder veranderd met je telefoon ?


1ste alinea 

Dus als je haar belt met jouw mobiele gaat op haar vaste telefoon het belgeluid niet?

2de alinea

Belde je de klantenservice met je eigen mobiel en ontstond dit? Of belde je vanaf haar vaste?

1ste alinea 

Aangezien bij andere bellers de telefoon wel overgaat is het toch ergens een instelling. In haar telefoon denk ik.

2de alinea 

Je had nogmaals gebeld en toen had je kennelijk geen ruis. (?)

Hele typische problemen. 


@KeesYagi 

Nee, ik heb al sinds jaar en dag Telfort, wat over is gegaan in KPN. Er is niks veranderd, mijn moeder zei dat dit van de een op de andere dag opeens zo ging.

 

@PeterG 

Als ik bel met mijn KPN 06-nummer naar mijn moeders vaste KPN-lijn gaat haar bel niet over. Ik heb dat ook geprobeerd toen ik bij haar thuis was. Bel ik met een andere simkaart van een andere provider, dan is er geen probleem.

Ik heb vervolgens mijn gegevens gewist, en weer ingevoerd, haar telefoon helemaal doorgespit en contact verwijderd en weer ingevoerd, de telefoon gereset, de modem van KPN gereset. Niks werkt.

Ik belde toen met mijn mobiel naar KPN, paar minuten wachten, iemand gesproken die me in de wacht zette waarschijnlijk (ik hoorde niks meer, we hadden het over een test uitvoeren gehad), vervolgens krijg ik een harde ruis te horen die aanhield tot ik ophing (na 10 min) en werd prompt teruggbeld van hetzelfde KS nummer, wederom alleen harde ruis te horen. Opgehangen na 1 minuut, weer zelf gebeld naar de KPN KS.

 

Enige wat ik nu nog moet testen is een andere vaste telefoon bij ma. Ik heb overigens al wel 8 jaar last van dit soort eigenaardige en zelfs onwaarschijnlijke bugs op zowel mijn (stock/onaangepaste Android) smartphone, mijn computer, die van mijn moeder en ook die van haar vriend en zelfs mijn autoradio. Sommige bugs op onze Win10/11 computers waren bij nazoeken al gemeld ergens begin 2000 😶


Het zijn merkwaardige dingen. 

Dat het alleen met jouw nummer niet belt.... ik bedenk me iets. Als jij je moeder belt hoor je dan wel de wachttoon en kan je moeder dan ook opnemen? Verschijnt wel je nummer op haar display?

En het andere issue, ruis bij de klantenservice, is echt niet te verklaren. Geen andere meldingen. 


En het andere issue, ruis bij de klantenservice, is echt niet te verklaren. Geen andere meldingen. 

Leest de klantenservice niet mee? Ik heb maandag gebeld toen ik bij mijn moeder was. Zij hoorde dit ook.  In eerste instantie dacht ik dat de persoon van de klantenservice een of andere test aan het doen was (omdat eerst ik nog wat gerommel hoorde en daarna alsof iemand de microfoon afschermde). Maar ja, dan moet ik wel weten dat het een test is natuurlijk, en hij belde ook niet terug (0800-0402)


@Ramonnie ben je al eens bij een KPN winkel langs geweest om een nieuwe SIMKAART te vragen ter vanging van je huidige. Hoe oud is je Simkaart overigens. Wellicht dat er iets met je Simkaart is. 


Sorry Hoopvol, maar ik zie werkelijk niet hoe een andere simkaart kan helpen bij dit eigenaardige probleem. De persoon van de KS die ik maandag aan de telefoon had, bleef minutenlang aan de lijn, ondanks dat wij alleen harde ruis hoorden. Hij kan in ieder geval wel vertellen wat hij in die tijd hoorde, of aan het doen was. Dat kan ook wat duidelijkheid scheppen, want misschien was het een of andere test...


Nou meelezen. Er zijn hier KPN moderators actief, die een topic na zo'n 3 dagen oppikken. Zonder klantgegevens kunnen zij echter niks. Niet meelezen in het dossier. Aan de hand van je community-naam weten ze niet wie je bent. Ze mogen in verband met de AVG wet geen gebruik meer maken van de koppeling met KPN ID. Daarvoor kon dat wel.

Wil je dat ze meekijken vul dan NAW, klantnummer en je mobiele nummer in.

https://community.kpn.com/settings/profile (niet vergeten onderaan de knop bewaren te gebruiken)

Omdat je nummer ook een probleem geeft als je je moeder belt dan ook haar (vaste) nummer vermelden in het tekstvak ‘persoonlijke opmerkingen’.


Sorry Hoopvol, maar ik zie werkelijk niet hoe een andere simkaart kan helpen bij dit eigenaardige probleem. De persoon van de KS die ik maandag aan de telefoon had, bleef minutenlang aan de lijn, ondanks dat wij alleen harde ruis hoorden. Hij kan in ieder geval wel vertellen wat hij in die tijd hoorde, of aan het doen was. Dat kan ook wat duidelijkheid scheppen, want misschien was het een of andere test...

@Ramonnie kijk even naar dit artikel van KPN. Overigens kan het gewoon voorkomen dat je Simkaart een productiefout heeft of beschadigd is. Het kost niets om je simkaart te vervangen en je sluit weer wat uit. 
 

Een andere vraag. Staan je instellingen goed op je telefoon. Dat gesprekken en data op 4G/5G staan. 
 

 


Hoi @Ramonnie, welkom op onze community! Wij lezen mee hoor, deze community is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen.

Dit is wel een bijzonder merkwaardig voorval, ik heb er zo op afstand ook niet direct een oplossing voor. Ik denk dat je in dit geval toch het beste met je telefoon eens langs een van onze winkel kunt, dan kunnen ze daar even meekijken


Oké, ik heb wel alles op 4G staan maar mijn KPN abbo heeft sowieso geen data, ik heb nog geen tijd gehad om bij ma een ander toestel te proberen. Een nieuwe simkaart aanvragen wacht ik nog even mee. Het toestel wat ik heb is overigens niet meer verkrijgbaar omdat de fabrikant failliet is. Het is al de derde van deze fabrikant (CAT) waar ik eigenaardige en onverklaarbare problemen mee heb.


Het is al de derde van deze fabrikant (CAT) waar ik eigenaardige en onverklaarbare problemen mee heb

Vraag ik me toch af waarom je na de tweede er toch weer een gekocht hebt.

Toestellen van dat merk zie ik nog wel bij Bol.com. 


Neen Peter, de nieuwe ging stuk, en ik kreeg na heel veel gedoe een nieuwe omdat hij niet te repareren was. Die gebruik ik nu, totdat hij op is. Cat Phones is sinds begin dit jaar failliet.


De fabrikant was niet CAT maar Bullitt, die maakte ook voor andere merken de ‘rugged phones’: https://www.androidpolice.com/bullitt-say-goodbye-to-rugged-cat-and-motorola-phones/#c4ca4/

 

Mijn CAT S62Pro is al ruim 3 jaar oud en geen enkel probleem, dezelfde die jij blijkbaar hebt (volgens je profiel) @Ramonnie  ?

Heb je nog andere types CAT mobieltjes gehad?


Ja dat klopt, Bullit is de fabrikant. Op de doos staat Cat Phones, en daar stuurde ik mijn toestel ook heen toen hij stuk ging (ik werd doorverwezen door de winkel waar ik hem kocht). Het was enorm omslachtig en tijdrovend gedoe, maar ik kreeg wel uiteindelijk een vervangende telefoon. Deze gaf echter weer dezelfde problemen als de vorige en de oude S60. Vroeger kocht ik alles 2ehands, maar de Caterpilars heb ik nieuw gekocht omdat het betaalbaar was (ondanks de rare problemen werken ze nog altijd). Niks mee opgeschoten helaas 🙄


Nou, een splinternieuwe Samsung A15 kost ook maar ~ € 130,--. Werkt prima bij een vriend van me.

Je kunt 's een kpn winkel binnenlopen. Dan kunnen ze je simkaart in een ander toestel stoppen en daar bijvoorbeeld je moeder mee bellen. Moet ze wel weten dat er gebeld gaat worden.

Gaat haar telefoon over, dan zit het in je CAT / Bullitt telefoon. Zo niet is er ergens iets in het netwerk. Ik ben nog steeds benieuwd of ze als je belt wel kan opnemen en je nummer op de display ziet. Dus of je oproep wel doorkomt.


Ik heb ooit een toestel voor € 24 bij een abonnement gekocht (Microsoft 640LTE), doet het ook nog steeds, zit een Simyo prepaid in.

Microsoft stopte toen met de ondersteuning terwijl er net steeds meer apps voor verschenen.


Deze gaf echter weer dezelfde problemen als de vorige en de oude S60.

Dan zou het toch zo eens kunnen zijn dat er iets met je Simkaart is. Aan de telefoon lijkt het dan niet te liggen. 


Reageer