Skip to main content

Ik zit met hetzelfde probleem, iets meer dan 2 weken geleden me laten overhalen om van Xs4all over te stappen naar KPN. Internet + TV werkt prima vanaf het begin, maar het lukt KPN niet om mij de SIP gegevens te laten weten, inmiddels een aantal malen contact gehad met 2 verschillende KPN medewerkers maar tot nu toe geen resultaat. Ook ik krijg bij het bezoeken van de VOIP SIP credentials pagina steeds de melding dat er iets fout gegaan is. Het is om moedeloos van te worden zoveel onkunde.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Vandaag was ik het zat, nadat mij 4 dagen geleden was toegezegd dat KPN mij binnen 3 dagen zou terugbellen met de status van de weg naar de oplossing, en na geen telefoontje gehad te hebben, de overstap geannuleerd. Vervolgens direct daarna mijn oude provider gebeld dat ik terugwilde. Dat was geen  probleem, alleen bleek er bij KPN inmiddels een lock op mijn vaste telefoonnummer te zitten waardoor dat allemaal niet direct kon maar ca. 4 dagen zou gaan duren. En terwijl ik dat gesprekje voerde hield tot overmaat van ramp ook mijn internet + TV ermee op. Na nogmaals met KPN gebeld te hebben om te vragen per direct die lock eraf te halen, de toezegging gekregen dat het dan binnen 24 uur geregeld zou zijn. Ik wacht maar weer af, grrrrr


Hallo Tony, welkom. De SIP tool werkt pas als jouw levering helemaal voltooid is. Als er ergens in het systeem nog iets openstaat, ook al lijken je diensten verder volledig opgeleverd, dan werkt de tool nog niet. Als er een melding wordt aangemaakt voor een achterliggende afdeling dan wordt dit in principe binnen 3 werkdagen opgepakt. Het kan alleen wel voorkomen dat het wat uitloopt. Wegens drukte, of omdat de afdeling eerst nog een paar extra dingen moet uitzoeken voor ze contact opnemen. 

Ik begrijp dat je inmiddels weer terug bent bij XS4ALL. Dat vind ik jammer om te horen, maar het is je goed recht. En ik wens je dan weer veel plezier bij je nieuwe oude aanbieder.


Ik ben inmiddels meer dan 4 weken verder, de annulering van de overstap naar KPN en terugkeer naar X$4ALL gaat niet erg soepeltjes. Er bleek een KPN blokkade te zitten op mijn vaste nummers die nog niet ongedaan gemaakt was om weer terug te kunnen, zelfde verhaal voor de Internet toegang. Dat kostte mij allemaal extra telefoontjes met KPN maar zou natuurlijk niet nodig moeten zijn. De activatie van de glasvezel zodat XS4ALL daar weer de diensten op kan aanbieden kost KPN meer dan een week. Wat een vreselijke ervaring met KPN, hopelijk lukt het om komende woensdag 3 november alles weer zoals het oude actief te hebben bij XS4ALL.

Ik snap echt niet dat bij KPN de frontdesk medewerkers verteld is dat ze zelf niet met de KPN backoffice mogen spreken om problemen opgelost te krijgen. Daar zou de klant toch zelf helemaal niet tussen hoeven te zitten (door een 0800 nummer van KPN met een bepaalde toegangscode te hoeven bellen)? En als je dan een medewerker van KPN te spreken hebt op dat nummer, doet hij vervolgens ook nog mondeling beloftes die niet nagekomen worden. Het zou voor de klant vast beter zijn als hij slechts met een persoon van doen heeft bij KPN die vanaf melding probleem tot oplossing probleem het aanspreekpunt is en blijft.