Skip to main content

Thuis heb ik de Experia Box geinstalleerd. Werkt hellemaal goed. Mijn vraag gaat over de vast telefonie.

Op de box zitten twee telefoonaansluiting. Tot voorkort had ik twee telefoonnummers over de twee poorten verdeeld. Nu heb ik 1 poort opgezegd. MAW alleen poort 1 is aangesloten.

Zoals mijn woonkamer als slaapkamer telefoon staat op dee poort aangesloten, kan ik dit wijzigen. Zodat de woonkamer op port 1 staat en slaapkamer op poort twee, maar wel op hetzelfde telefoonnummer? Ik hoor graag of ik dat ergens in de instellingen kan aanpassen, ik kan het niet vinden of heb slecht gezocht. Dat kan natuurlijk ook.
 

 

Hoe krijg ik het voor elkaar? Moet de klantenservice dit doen?

Kunnen zij dit doen?

 

groets de Puzzelaar

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoe krijg ik het voor elkaar? Moet de klantenservice dit doen?

Kunnen zij dit doen?

 

groets de Puzzelaar

Wat? De splitter? Die kun je gewoon bij de bouwmarkt halen.


Het is niet mogelijk om op beide poorten dezelfde SIP in te stellen. Dit was alleen bij de V8 het geval. Voor nieuwe(re) Experiaboxen kan dat niet meer. In de centrale is het ook gewijzigd naar de verwerking van één gesprek op één nummer tegelijk.

Gebruikelijk is één dect basisstation met meerdere handsets. Dan heb je toch ook meer(dere) toestellen? Voor meerdere gesprekken kun je ook met een mobiel bellen. Met de bundels in de abonnementen is dat vaak zelfs goedkoper.


De splitter is het probleem niet. Maar meer telefoons op 1 phone uitgang trekt de Experiabox niet, Daarom zou ik graag beide phone uitgangen gebruiken voor 1 tel nummer en meerder telefoons.


De splitter is het probleem niet. Maar meer telefoons op 1 phone uitgang trekt de Experiabox niet

Dat is onzin. Als dat niet werkt, dan klopt er iets niet aan de toestellen of aan de bedrading. 

Edit: u heeft inmiddels uw eigen topic @Puzzelaar:

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/zelfde-telefoonnummer-op-beide-poorten-van-experia-box-531745?postid=1240461#post1240461

 


Het is niet mogelijk om op beide poorten dezelfde SIP in te stellen. Dit was alleen bij de V8 het geval. Voor nieuwe(re) Experiaboxen kan dat niet meer. In de centrale is het ook gewijzigd naar de verwerking van één gesprek op één nummer tegelijk.

Dit is onjuist. Op een V10 kan het wel en heb ik het ook ingesteld:

Werkt prima.


De mogelijkheden zijn op elke Experiabox anders. Iets wat bij de ene box werkt hoeft niet per see ook op een ander model te werken.


Tja we zoeken verder, maar als ik in de splitter een verlengdraad aanbreng, dan raakt de reeds in de splitter aangesloten telefoon geheel gestressed. Draad is ok, zover ik kan zien zijn de kleurcombis in de stekkers hetzelfde. We puzzelen verder. Dan zou de telefoon het kunnen zijn. Is daar nog een soort aansluitfactor van belang?

Dank voor alle adviezen.


Dank Peter G.

 

Ik ga de Sip optie zeker even opzoeken en proberen, Dank voor je optie.

vrgrts de puzzelaar.