Skip to main content

Ik heb een wat gecombineerde vraag:

Ik heb een Experiabox V10. Deze zendt zelf geef wifi uit (of kan je dat wel aanzetten??), maar het wifi gaat via 5 aangesloten experia versterkers. 

Als ik via de browser naar de modem ga, kan ik nergens 2,4 of 5 ghz aan of uitzetten. Het staat namelijk al uit, waarschijnlijk omdat het modem zelf geen wifi uitzendt. Klopt mijn aanname?

Waar kan ik dan wel een keuze maken tussen 2,4 of 5 ghz?

Ik stel deze vraag omdat ik led lampen heb die alleen functioneren op 2,4 ghz en daarnaast heb ik dikke muren, waardoor ik liever standaar 2,4 gebruik dan 5.

Hallo @bergschenhoek25 ,

Waar kan ik dan wel een keuze maken tussen 2,4 of 5 ghz?

Ik stel deze vraag omdat ik led lampen heb die alleen functioneren op 2,4 ghz en daarnaast heb ik dikke muren, waardoor ik liever standaar 2,4 gebruik dan 5.

 

Splitsen van de de 2,4 en 5 GHz frequenties bij wifi in de Experia Box V10. De V10 geeft de mogelijkheid om de beide frequenties van de wifi een aparte naam te geven. Hierdoor kun je expliciet kiezen met welk van de twee je verbinding maakt. 

Hier staat het hele verhaal : 

 


Hallo @bergschenhoek25 ,

Splitsen van de de 2,4 en 5 GHz frequenties bij wifi in de Experia Box V10. De V10 geeft de mogelijkheid om de beide frequenties van de wifi een aparte naam te geven. Hierdoor kun je expliciet kiezen met welk van de twee je verbinding maakt. 

Hier staat het hele verhaal : 

 

Fout antwoord @Noordzee . Bij het gebruik van KPN wifipunten is de wifi op de V10 uit, althans behoort uit te zijn.

Daar @bergschenhoek25 gebruik maakt van Experia-versterkers, dient hij dat op de versterker zelf te regelen, als je software-versie 10041 hebt kun je ‘extra wifi’ activeren en binnen dat menu de 2.4-band voor jouw apparaten aanzetten.

 


Ik heb 5 van die losse experia puntjes en inderdaad met 10041 versie. Hoe kan ik deze dan instellen op 2.4? Via de Thuis-app heb ik geen instelmogelijkheden. Via ip adres http://192.168.2.254/ kom ik niet binnen, omdat ik daar geen wachtwoord van heb. Het wachtwoord wat aan de onderkant van m’n primaire experia staat, werkt niet..


Als je nog nooit ingelogd bent in de V10 bestaat er nog geen wachtwoord, dat kun je zelf instellen @bergschenhoek25 

geef bij het wachtwoordveld gewoon enter, dan vraagt het systeem een wachtwoord aan te maken en het wachtwoord te herhalen en dan opslaan, dan ben je binnen in het modem.

Bij de LAN-instellingen zie je experia wifi apparaten staan, log op een van deze in en pas daar de instellingen en en sla het op. Na een herstart geldt het voor alle wifipunten.

Ben je al eens eerder ingelogd in de V10 en je weet het wachtwoord niet meer, dan de V10 een fabrieksreset geven en dan de eerder beschreven procedure volgen.

 

 


In de thuis app: kies onder voor Internet en dat rechtsboven voor het tandwieltje. Dan ziet u dit:

Klik eerst op Beheerderswachtwoord, dat heeft u nodig om in te loggen. Dus schrijf het op of kopieer het. 

Open vervolgens de webinterface van de WiFi versterkers in de browser. Het ip adres van 1 van de versterkers kunt u gemakkelijk in de app vinden. Dit vult u in op de adresbalk. 

In die webinterface kunt u los gaan met ... "Extra WiFi" ...

 


Fijn alle hulp die al gegeven is hier. 😁 Hoi @bergschenhoek25

Mocht het met de Extra Wifi nog niet gelukt zijn, dan gooi ik hier ook even een artikel in die alle stappen uitlegt: Extra Wifi instellen

Hopelijk kom je er zo uit! Zo niet, laat het hier gerust weten.