Skip to main content

Hoi,

 

Ik heb 2 superwifi punten, 1 op de 1e verdieping en 1 op zolder. Beide punten hadden tot eergisteren een prima verbinding (groen), maar nu hebben beide een slechte tot geen verbinding meer. Er is geen enkele wijziging in het netwerk, de modem of de plek waar de wifiversterkers staan. 

 

Hoe kan het dat de verbinding ineens stukken minder is of zelfs wegvalt. Ik heb de versterker van de 1e verdieping zelfs opnieuw moeten aansluiten op de modem om hem weer enigzins aan de praat te krijgen. 

het kunnen invloeden zijn van buitenaf aangezien die voortdurend veranderen zoals wifi van buren (bezette kanalen en dergelijken) bekijk met een Wifi-Analizer APP hoe  de kanalen zijn verdeeld onder de wifi van jou en de buren 


wat voor modem gebruik je en wat voor wifi punten ?


Hallo @FurrJ zijn de versterkers bekabeld of draadloos aangesloten?

 


Modem is de experia box v10 en de wifi versterkers zijn 2 wifiversterkers van KPN, die witte ronde. 

Ze zijn niet rechtstreeks aangesloten op het Ethernet 


indien de mogelijk er is ze bedraad aan te sluiten aan het modem dan word slecht wifi ontvangst  (of  externe storingen van buitenaf die het netwerk storen) onderling de wifi punten en met het modem geëlimineerd


Modem is de experia box v10 en de wifi versterkers zijn 2 wifiversterkers van KPN, die witte ronde. 

Ze zijn niet rechtstreeks aangesloten op het Ethernet 

Hallo @FurrJ , is de wifi op de V10 wel uit? Dat is een voorwaarde voor de goede werking van de versterkers. 

 


Hi @FurrJ en welkom op het forum!

Mocht het nog niet gelukt zijn, of is bekabeld aansluiten geen optie, probeer dan ook een schone installatie van de SuperWifi punten

is de wifi op de V10 wel uit? Dat is een voorwaarde voor de goede werking van de versterkers. 

Let daarna ook goed op of dit het geval is. Ik ben benieuwd hoe het dan met de wifi gaat! 


Modem is de experia box v10 en de wifi versterkers zijn 2 wifiversterkers van KPN, die witte ronde. 

Ze zijn niet rechtstreeks aangesloten op het Ethernet 

Ala u echt de Experiabox v10 zonder a heeft, dan moet er 1 wel aangesloten zijn met een kabel. Heeft u dat?


Hoi,

 

Dank voor de antwoorden. Het is niet mogelijk om ze allebei te bekabelen. 1 zou wel mogelijk zijn., die van de 1e verdieping. Die op zolder is niet te bekabelen.

 

Ik heb een Experia box v10A overigens. 

 

@JanD Waarom moet de wifi op de experia box eigenlijkm uit staan? En hoe doe ik dat?


Als het een V10a is dan kan de Wifi op de experia v10a aanblijven omdat die dan als master kan dienen in het mesh systeem de experia v10 werkt niet samen in mesh systeem onbedraad aan eerste Wifi versterker maar goed nu jij zegt een Experia v10a te hebben zou die draadloos kunnen werken met de Wifi versterkers hieronder wat meer info

 

 


Hoi,

 

Dank voor de antwoorden. Het is niet mogelijk om ze allebei te bekabelen. 1 zou wel mogelijk zijn., die van de 1e verdieping. Die op zolder is niet te bekabelen.

 

Ik heb een Experia box v10A overigens. 

 

@JanD Waarom moet de wifi op de experia box eigenlijkm uit staan? En hoe doe ik dat?

Ik zou dan in ieder geval de Wifi versterker die je wel bedraad aan kan sluiten op de experia v10a ook inderdaad bedraad aan te sluiten dat scheelt je echt heel veel storingen en gedoe en de Wifi versterker op zolder zo dicht mogelijk bij de andere wifi versterker die je bedraad hebt aangesloten