Skip to main content

De tips van Denise werken bij ons niet. We hebben een redelijk groot huis, met baksteen en hout (uit 1860 en in 1926 is de verdieping erop gezet) en dus twee versterkers. De bekabelde werkt, maar de andere, op de 1e verdieping niet. Alle knoppen en trucs geprobeerd, ook op andere plekken in huis, maar uiteindelijk brandt het lampje rood. Op zolder is er geen bereik. We hadden al eens de helpdesk gebeld: zonder resultaat. 

 

Admin: Afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt

Bij ons zijn het twee witte ronde wifi-versterkers. Eentje bekabeld en die brandt groen, de andere boven brandt rood. Andere plekken geprobeerd en alle knopjes en trucs: blijft rood. Het wifi-bereik is afwezig op zolder en in de tuin en dat was beter toen ie ‘t nog wel deed. 

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst


Bij ons zijn het twee witte ronde wifi-versterkers. Eentje bekabeld en die brandt groen, de andere boven brandt rood. Andere plekken geprobeerd en alle knopjes en trucs: blijft rood. Het wifi-bereik is afwezig op zolder en in de tuin en dat was beter toen ie ‘t nog wel deed. 

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst

welk kpn modem type is hier bij betrokken?


Hoi, het is de Experia box V10 


Hoi, het is de Experia box V10 

Al eens geprobeerd om beide superwifi,s los te koppelen van ethernet. Dan per stuk resetten via reset gaatje. I gedrukt houden totdat de leds aantal malen knippert. Nu wachten zonder ethernet kabels erin totdat ze met een paarse led eindigen

Herstart nu de v10 modem. Als deze weer terug is zou na verloop van tijd de wifi led aan moeten zijn.

Sluit nu sw van de eerste verdieping aan met ethernet direct op de v10. Laat deze staan.

Sluit nu de 2e paarse  superwifi met ethernet direct op de v10 aan gedurende 10min.

De wifi led op de v10 zou uit moeten gaan.

Op dit moment kan 1 van de 2 sw worden ontkoppeld en deze zou op een wifi verbinding over moeten stappen richting de sw die nog met een kabel verbonden is.

Als dit werkt dan kan deze weer naar de eerste verdieping verhuizen.


Hi @Adisen, ik denk graag. 

Probeer inderdaad wat BruisTablet aangeeft. Op onze Kennisbank kun je ook uitgebreide instructies vinden over het resetten van de SuperWiFI's

 


Dank je, BruisTablet, er is wel iets veranderd en zeker ook verbeterd, op een paar haren na 100%. De “internet” led op de V10 ging niet uit (jouw op 3 na laatste punt), maar de wifiversterkers koppelden wel - in dezelfde kamer. Beide brandden groen. Toen de ene weer naar boven: brandde oranje. Terug naar dezelfde kamer die vrij groot is en op ruim 5 meter afstand in het stopcontact gedaan. Ging lang groen branden. Het ding weer naar boven verhuisd - op ± gelijke afstand als in de kamer - ging niet groen branden, maar oranje. Even afgewacht en ook de volgende dag nog. 

Resultaat: hoera, nu wel verbinding met meestal drie streepjes op zolder, twee streepjes in de bijkeuken en tot een heel eind de tuin in, maar achterin is het heel zwak: één of geen streepje. Dat is toch heel wat beter geworden. Het was even een procedure die ik ook best ingewikkeld vind, maar goed uitgelegd en het heeft geholpen! Super, veel dank voor die 70 of 80 % verbetering! Ik bewaar jouw text! 


Ha Alex_P, 

Dankjewel, maar ik had gezocht op het probleem dat ik had en kwam er niet op dat dit ‘super WIFI’ heet. Als het niet werkt is het niet super, dus zou ik er geen moment aan gedacht hebben het zo te noemen. Ik vond wat je aangaf en dat zal het probleem ook wel oplossen, maar het is kennelijk heel lastig de juiste zoektermen te vinden, om op de juiste plek te komen op de KPN-site. De WIFI-versterker leek stuk, maar was het dus niet. Wel is deze soort kennelijk nogal zwak, want ze komen maar moeilijk door muren en vloeren heen, terwijl het bereik zonder weerstand OK is. 

We krijgen volgend jaar glasvezelkabel in de straat, met aansluiting in huis. Verandert daardoor de configuratie van modem en versterkers, of de signaalsterkte? Moeten er dan bijvoorbeeld weer andere komen? 


Nee je kunt de huidige appartuur gebruiken.  Maar het bereik van wifi is beperkt.  De 2.4ghz band maximaal. 10 meter en de 5ghz band een meter of 8 zonder belemmeringen.  Maar ga niet voor kwaliteit.  Zeker als je straks glasvezel hebt. Maw de SuperWiFi's met een kabel verbinden aan het modem. Het is veel werk maar alleen dan heb je een probleemloos netwerk.


Dankjewel Joep1965,

we trekken geen kabels door het huis. Dat is inderdaad teveel werk en bovendien staat het te lelijk. Alle ingangen op de V10 zijn trouwens al bezet. Vreemd dat radio en TV e.d. op enorme afstanden goed waren, vroeger, behalve met slecht weer en dat je internet per satelliet goed kunt ontvangen met mobieltjes, maar dat dergelijke signalen verzenden binnenshuis dan niet optimaal te krijgen is. De reclames doen ook totaal anders verwachten, vandaar dat voor een leek als ik het verstand tot stilstand komt, net zoals de WiFi dat deed… ;-) . De WiFi werkt voor ons nu weer voldoende, heel fijn dat er geen gedoe meer hoeft te zijn en dat we dit probleem kunnen verhelpen als het zich voordoet.