Skip to main content

Ik heb 3 superwifi punten in huis. Sinds de aanschaf (begin 2022) functioneerden ze prima. Alle 3 op groen en 5 ghz.

Deze week echter springt het punt dat op de begane grond staat, ongeveer 5 meter van de box 12, op oranje. Er is tot dan niets gewijzigd in de altijd goed werkende opstelling. Wanneer dat punt weer goed werkt gaat die op de 2e verdieping op oranje. Wanneer die goed werkt gaat die op de volgende etage op oranje. Ik heb de box 12 volledig gereset, de superpunten ook eveneens maar het probleem blijft zich voor doen. Het superpunt op de begane grond brandt zelfs af en toe oranje op 10 cm van het modem.

Ik heb nu de boel weer op vaste kanalen gezet en voorlopig blijft alles groen.

NB De ellende begon toen ik de wifi snelheid door kpn app testte en het systeem op afstand de snelheid probeerde te verhogen. Toen was de verbinding met de glasvezelingang niet goed en moest ik die resetten met stroom eraf en er op.

Rara wie weet raad?

Hier ben ik nog even met een aanvulling. Net na verzenden van bovenstaande vraag springen zowel de punten op 1e en 2e verdieping op oranje.

Wat ik ook niet begrijp is dat de fimware-versie, ondanks reset, blijft op 1.00.14v2. Dat is toch niet de laatste versie??


Er wordt de komende tijd een update uitgerold. Die ga je dus binnenkort krijgen. Zijn de SuperWiFi's bekabeld aangesloten aan het modem?


Alles draadloos. Nb buren hebben zelfde kpn systeem en hebben ook zelfde problemen sinds kort.


Welk modem heeft u? Experiabox? Welke? Of KPN Box? 


Zie hierboven,  box 12 kpn


U kunt alles een resetten. En opnieuw installeren. Als dat niet helpt: de WiFi punten bekabeld aansluiten.


Reset is gedaan en herinstalleren. Kabels? Dat heb ik geen wifi punten voor natuurlijk……. Moet toch opgelost kunnen worden aangezien het altijd probleemloos heeft gewerkt.


De beste manier om optimaal te genieten van wifi is inderdaad op iedere etage een bekabeld wifi punt te plaatsen.  U verliest dan nauwelijks snelheid.  Draadloos kost u heel veel snelheid en stabiliteit. Talloze factoren kunnen het wifisignaal verstoren en ik denk dat dit ook hier het geval is. De 2.4ghz band heeft een redelijk bereik. Pakweg een meter of tien zonder muren er tussen.  De 5ghz heeft een kort bereik. Meter of 5 als er een muur tussen zit. Hoe is de opstelling bij u? Hoe zijn de tv ontvangers aangesloten op het modem?


De punten zitten op 5 of minder meter met op de etages een vloer er tussen. Tv is bekabeld.


Staat het modem in de meterkast?


Jazeker @Joep1965 


Ok. De box 12 is ook een wifipunt dus daar hoeft geen superwifi naast. Even uitgaande van een redelijk standaard huis dan zou modem in de meterkast,  1 wifipunt op de eerste overloop en 1 wifipunt op de tweede overloop prima moeten werken.  Meer heb je niet nodig. Maar kijk ook even naar de rest. Tv ontvangers bekabeld en bij gebruik van een switch moet due igmp snooping ondersteunen. 


Reset is gedaan en herinstalleren. Kabels? Dat heb ik geen wifi punten voor natuurlijk……. 

U heeft WiFi punten om een goed WiFi netwerk in huis te hebben. Dat lukt het best met bekabeld aangesloten WiFi toegangspunten. Zo is de verbinding van modem tot WiFi punt stabiel en zonder verlies van snelheid. 


Dank voor alle reacties. Vannacht zijn de punten geüpdatet. Alleen op zolder nog oranje. Ik laat t dus voorlopig maar zo. Ik zal wel even de switches controleren. Nogmaals dank


Alleen op zolder nog oranje. 

Hallo @AGB is die wèl bekabeld aangesloten? Waarschijnlijk niet.

 


Alleen op zolder nog oranje. 

Hallo @AGB is die wèl bekabeld aangesloten? Waarschijnlijk niet.

 

Geen van allen @JanD  .

Nu is alles trouwens weer groen. :)