Skip to main content
Vraag

Alternatief voor slechtwerkende Experia Wifi gevraagd

  • 10 September 2024
  • 8 reacties
  • 61 keer bekeken

de standaard wifi versterkers van de kpn werken steeds slechter  (zwarte experia wifi) ….   is er een goede vervanger ??   UniFi  of een ander merk.    de wifi verbeteraar geeft ook geen verbetering helaas.

we horen graag jullie advies

Wat is er mis met de Experia Wifi @Beijers , deze al eens een fabrieksreset gegeven en opnieuw geïnstalleerd als nieuw uit de doos ?

Aan welk merk en type modem van KPN is deze gekoppeld?

Welke firmware heeft de Experia wifi?


de standaard wifi versterkers van de kpn werken steeds slechter  (zwarte experia wifi) ….   is er een goede vervanger ??   UniFi  of een ander merk.    de wifi verbeteraar geeft ook geen verbetering helaas.

we horen graag jullie advies

TP-Link RE705X. Uw router dient wel wifi 6 te hebben.


de standaard wifi versterkers van de kpn werken steeds slechter  (zwarte experia wifi) ….   is er een goede vervanger ??   UniFi  of een ander merk.    de wifi verbeteraar geeft ook geen verbetering helaas.

we horen graag jullie advies

TP-Link RE705X. Uw router dient wel wifi 6 te hebben.

Waarom @Krijskever , de TPL kan toch niet in mesh samenwerken met de KPN router, bij gebruik van de TPL of welk ander niet-KPN merk dan ook is het beter de wifi op de router uit te schakelen @Beijers


de standaard wifi versterkers van de kpn werken steeds slechter  (zwarte experia wifi) ….   is er een goede vervanger ??   UniFi  of een ander merk.    de wifi verbeteraar geeft ook geen verbetering helaas.

we horen graag jullie advies

TP-Link RE705X. Uw router dient wel wifi 6 te hebben.

Waarom @Krijskever , de TPL kan toch niet in mesh samenwerken met de KPN router, bij gebruik van de TPL of welk ander niet-KPN merk dan ook is het beter de wifi op de router uit te schakelen @Beijers

U hebt gelijk.

 

Was iets te voorbarig met mijn reactie.


Als ​@Beijers deze TP-Link op dezelfde plek gebruikt als de Experia WiFi's, dan kunnen ze gewoon bekabeld aangesloten worden. Want dat zijn de Experia WiFi's nu ook. Die kunnen niet draadloos werken.

In eerste instantie kan geprobeerd worden om overal dezelfde netwerknaam in te stellen. Maar als dat problemen oplevert, dan zal er op elk WiFi punt een andere naam ingesteld moeten worden.

Die dingen kosten overigens zowat 80 euro. Waarom dan niet gewoon SuperWiFi's van KPN gebruiken? Die kunnen volgens mij via de WiFi manager voor minder aangeschaft worden toch?


Als @Krijskever deze TP-Link op dezelfde plek gebruikt als de Experia WiFi's, dan kunnen ze gewoon bekabeld aangesloten worden. Want dat zijn de Experia WiFi's nu ook. Die kunnen niet draadloos werken.

In eerste instantie kan geprobeerd worden om overal dezelfde netwerknaam in te stellen. Maar als dat problemen oplevert, dan zal er op elk WiFi punt een andere naam ingesteld moeten worden.

Het gaat om het topic van  @Beijers , @Nick83 , 


Het gaat om het topic van  @Beijers , @Nick83 , 

Ik heb het angepast. 


Hoi @Beijers .  De SW2 zijn prima apparaten.  Ik heb ze zelf ook in gebruik. 

Wat bedoel je met steeds slechter werken?


Reageer