Skip to main content

Hoi mensen ik heb 2 superwifi punten aangeschaft

1 staat in de woonkamer andere staat in de gang.

de slaapkamers die zijn ook nabij de gang maar toch kiest alles ervoor om met het primaire punt te verbinden.

waardoor ik dus ondanks ik versterkers heb vooralsnog het signaal pakt vanuit de woonkamer.

ik heb al geprobeerd de secundaire punt te verplaatsen maar vooralsnog verbind alles zich op de primair.

enig idee hoe ik mijn zoons Xbox op de secundaire punt kan verbinden ?

 

ik heb een Xperia v10 in de woonkamer met daarnaast de primaire punt en een x aantal meter verderop de secundaire punt.

 

Heb via de kabel 980mb internet in de woonkamer draadloos ruim 6a700mb 

In de gang 4meter verder nog maar 120mb doe ik 1 stap verder nog maar 60mb en dit geld dan ook voor in de slaapkamers Maximaal 100mb


De verbinding via het "secundaire punt" zal waarschijnlijk niet sneller zijn. Daarom kiezen de apparaten er waarschijnlijk voor om meteen met het eerste punt te verbinden. 

Laat me raden: dat "secundaire punt" is niet met een utp-kabel verbonden? 


 


Dat klopt 2e punt is draadloos verbonden.

Had ik dus net zo goed wel kabels kunnen trekken als ik de punten bekabeld moet gebruiken..


Ik vermoed, maar graag bevestigen, dat deze wifi punten  NIET bekabeld zijn aangesloten?  

Dan zal een verder weg gelegen punt eigenlijk altijd een lagere doorvoor en hogere latency hebben dan een punt dichterbij. Ze geven namelijk het signaal aan elkaar door en dat kost tijd.

Een xbox zal altijd op het sterkste punten willen verbinden en blijkbaar is dat de dichtsbijzijnde.

 

Je kunt het alleen afdwingen (misschien) door alle andere punten uit te zetten, de verbinding tot stand brengen en dan de wifi punten weer allemaal aan. Maar dan nog zal ie terugspringen naar de sterkste.

Een kabel is waarschijnlijk ook hier de oplossing, daar zijn de xboxmannen ook blij mee wat dat is beter voor de latency/ping.


Heb via de kabel 980mb internet in de woonkamer draadloos ruim 6a700mb 

In de gang 4meter verder nog maar 120mb doe ik 1 stap verder nog maar 60mb en dit geld dan ook voor in de slaapkamers Maximaal 100mb

Tja, zo werkt dat met WiFi. Zorg daarom voor een goed bekabeld utp netwerk in huis zodat u alle WiFi punten bekabeld aan kunt sluiten.


Top en maakt het nog uit welke kabels ik gebruik voor de WiFi punten ? Of kan ik gewoon de bijgeleverde cat 5e gebruiken ?


Heb via de kabel 980mb internet in de woonkamer draadloos ruim 6a700mb 

In de gang 4meter verder nog maar 120mb doe ik 1 stap verder nog maar 60mb en dit geld dan ook voor in de slaapkamers Maximaal 100mb

Tja, zo werkt dat met WiFi. Zorg daarom voor een goed bekabeld utp netwerk in huis zodat u alle WiFi punten bekabeld aan kunt sluiten.

kan ik gewoon de mee geleverde type cat5e kabels gebruiken of moet dit een cat6 zijn ?

 


kan ik gewoon de mee geleverde type cat5e kabels gebruiken ...

Ja 👍


Had ook iets gelezen dat ik de WiFi van mijn experia v10 handmatig moet uitschakelen om de superwifis goed te laten werken klopt dit ?

 


Had ook iets gelezen dat ik de WiFi van mijn experia v10 handmatig moet uitschakelen om de superwifis goed te laten werken klopt dit ?

Als het goed is word het automatisch uit gezet.

 


Heb via de kabel 980mb internet in de woonkamer draadloos ruim 6a700mb 

In de gang 4meter verder nog maar 120mb doe ik 1 stap verder nog maar 60mb en dit geld dan ook voor in de slaapkamers Maximaal 100mb

Tja, zo werkt dat met WiFi. Zorg daarom voor een goed bekabeld utp netwerk in huis zodat u alle WiFi punten bekabeld aan kunt sluiten.

kan ik gewoon de mee geleverde type cat5e kabels gebruiken of moet dit een cat6 zijn ?

Ja 👍

 

 

Had ook iets gelezen dat ik de WiFi van mijn experia v10 handmatig moet uitschakelen om de superwifis goed te laten werken klopt dit ?

Hallo @TimNina , de wifi op de V10 behoort uit te zijn bij gebruik van KPN versterkers, eventueel handmatig uitzetten.


Staat bij mij gewoon aan


Had ook iets gelezen dat ik de WiFi van mijn experia v10 handmatig moet uitschakelen om de superwifis goed te laten werken klopt dit ?

Als het goed is word het automatisch uit gezet.

 

Bij mij staat hij gewoon aan 


 


Dan kun je die het beste handmatig uitzetten, inderdaad, @TimNina. Misschien dat dit ook al helpt met het niet pakken van de dichtstbijzijnde SuperWifi.