Skip to main content

Ik heb al meerdere jaren een Wifi versterker (Arcadyan, de witte met twee blauwe lampjes) in gebruik ivm slechte wifi op eerste etage. Deze is bekabeld aangesloten op de KPN modem in de meterkast. Werkte al die tijd prima. Nu hadden we vandaag een stroomstoring in de hele wijk waardoor we een kwartier geen stroom of internet hadden. Toen de stroom er terug op was, ontstond het probleem. Ik denk dat de Arcadyan versterker terug naar fabrieksinstellingen oid. is gegaan. Ik had de versterker ooit zo ingesteld dat deze een eigen naam en wachtwoord (die onder op de versterker staat) had. Daar zijn alle apparaten op de eerste verdieping op ingesteld. Na de stroomstoring kunnen de draadlozen apparaten de wifi versterker niet meer vinden in het netwerk. De wifi versterker ontvangt via de kabel wel een goed signaal en de paar ethernetkabels die uit de wifi versterker gaan (naar de KPN settop box en naar de Playstation) geven ook een prima signaal door.

Als ik de wifi versterker reset (met de pin) of 5 seconden de WPS knop ingedrukt houdt dat gaat ie wel knipperen en worden beide lampjes na een x-aantal seconden blauw. Ik denk dat ie daarmee de naam en het wachtwoord van de modem in de meterkast kopieert, maar dat wil ik dus niet. Ik wil dat de wifi versterker met zijn oude eigen naam en wachtwoord weer herkenbaar wordt voor de apparaten boven. In de handleiding kan ik niet vinden hoe ik dat moet doen. Weet één van jullie dit? Zou echt super zijn. Bij voorbaat veel dank!

Gr. Jeroen

Lang verhaal kort, ik wil hem graag in accesspoint mode en niet in extender mode waar hij nu in lijkt te staan. Ook al lees ik hier op het forum dat deze Arcadyan dat helemaal niet kan.


Hoi @Oasis2000. Wanneer je inlogt op jouw wifiversterker kan je daar het wachtwoord wijzigen. Je kan hiervoor ook de KPN Thuis app of MijnKPN gebruiken. 


Beste @Vikash van KPN ik wil mijn wachtwoord niet wijzigen, dat was niet mijn vraag. Toch bedankt voor je reactie.


Reageer