Skip to main content
Beantwoord

Arcadyan wifi versterker maakt geen verbinding met wifi

  • 9 July 2024
  • 11 reacties
  • 128 keer bekeken

Mijn Arcadyan wifi versterker maakt/geeft geen internet (wifi) meer door. 

  1. wifi versterker staat bedraad aangesloten op zolder en beide lampen zijn blauw
    1. Niet zichtbaar in kpn thuis app (zou geen onderdeel meer zijn van netwerk?)
  2.  reset gedaan en opnieuw gekoppeld… voor +/- een half uur internet gehad
    1. ook zichtbaar in kpn thuis app
  3. na een half uur geen internet meer en is de wifi versterker ook weer verdwenen uit kpn thuis app

what to do

Welke versterker gaat het over? Wit en vierkant? Of zwart en vierkant? 


 


Zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing @Krankjorem :

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/kpn/wifi-versterker


helaas ben ik al bekend met de handleiding… anders was ik hier niet terecht gekomen.

 

zou dit aan de modem (experia v10) zijde kunnen liggen?

 


Je zou de netwerkkabel die van de versterker naar de modem loopt eens in een andere LAN-poort kunnen steken @Krankjorem , je kunt ook de versterker even van zolder halen en met een andere netwerkkabel aan de modem verbinden om een defecte netwerkkabel uit te sluiten.

Als je inlogt in de modem zie je de versterker d.m.v. het IP-adres wèl gekoppeld staan ❔❓


Je zou de netwerkkabel die van de versterker naar de modem loopt eens in een andere LAN-poort kunnen steken @Krankjorem , je kunt ook de versterker even van zolder halen en met een andere netwerkkabel aan de modem verbinden om een defecte netwerkkabel uit te sluiten.

Als je inlogt in de modem zie je de versterker d.m.v. het IP-adres wèl gekoppeld staan ❔❓

Hele goede tips van @N.N.. Wil je hier eens naar kijken, @Krankjorem?


Goedendag,

 

Zeker goede tips! al zijn dit voor mij open deuren en had ik die activiteiten op voorhand ook al gedaan. Daarom kom ik hier terecht en daarmee nu voor de tweede keer.

 

Tussendoor had ik ineens weer een goed signaal totdat gisteravond het signaal weer blijvend is weggevallen.

 

Dus momenteel nog geen root cause kunnen vaststellen. 

 

what else?

 

 


Heeft u al ingelogd op de WiFi versterker en gecontroleerd of het juiste netwerk ingesteld staat?

Want deze versterker neemt niet automatisch het WiFi netwerk over van de Experiabox. Dat moet handmatig ingesteld worden.

In de Thuis app ziet u deze versterker staan als zijnde een aangesloten apparaat. Maar u kunt ook met de Thuis app deze versterker niet instellen. 


Een hele goede tip van @Nick83. Wil je hier naar kijken, @Krankjorem?


@Denise van KPN:

nadat mijn vakantie weer voorbij is en ik weer via mijn thuiswerkplek aan het werk ben, merk ik weer dat wifi vanuit deze wifi versterker weer/nog steeds problemen geeft. 

 

Daardoor ook de mogelijkheid gehad om naar de tip van Nick83 te kijken. en deze bleek tav het netwerk goed te staan

 

al met al kan ik nog niet goed verklaren wat hier gebeurd


Het begint erop te lijken dat jouw wifi versterker het einde van zijn leven heeft bereikt. De enige oplossing daarvoor zou zijn om een andere versterker aan te schaffen.


Reageer