Skip to main content

Dag, ik heb een extra wifipunt in de schuur bedraad aangesloten vanuit de meterkast in een buis, totale lengte ongeveer 30 meter. Aangesloten met q link met KPN logo ftp cat 6. De app geeft echter in oranje aan dat het min cat 5a moet zijn, kortom, het werkt niet

wat doe ik verkeerd,

ik hoor graag van iemand, gr. Pierre

Hallo @Jopie90 een andere kabel proberen en als de huidige defect blijkt te zijn teruggeven aan de winkel.

Probeer de betreffende kabel eens tussen het modem en een ander apparaat.

 


Dag, andere kabel is nagenoeg onmogelijk, met veel moeite in buis gekregen, kabel heb ik getest met tester en alle leds lichten op


Dag, ik heb een extra wifipunt in de schuur bedraad aangesloten vanuit de meterkast in een buis, totale lengte ongeveer 30 meter. Aangesloten met q link met KPN logo ftp cat 6. De app geeft echter in oranje aan dat het min cat 5a moet zijn, kortom, het werkt niet

wat doe ik verkeerd,

ik hoor graag van iemand, gr. Pierre

U bedoelt zeker minimaal cat. 5e ? Cat 6 is juist geschikt voor langere afstanden. Aangesloten met Qlink ?


Hallo @HansaanZet 

U bedoelt zeker minimaal cat. 5e ? Cat 6 is juist geschikt voor langere afstanden. Aangesloten met Qlink ?

Qlink is een merk van Gamma/Karwei, geen apparaat dus.

http://www.q-link.nl/


Dag, kpn geeft inderdaad aan min cat 5e,

 ik heb cat 6 gebruikt dus dat zou vlgs mij zeker tot 100 meter probleemloos moeten zijn, bij mij is het maar 30 meter. De kabel is van het merk Q link


Dank voor jullie reacties overigens


De app kan wel zoveel aangeven, maar werkt het nu wel of niet?

Die kabel kan toch defect zijn en je hebt 7 jaar garantie, de enigste mogelijkheid blijft het met een andere kabel proberen.


heeft u de connectors er zelf op geknepen ?


Nee het werkt niet, connectors heb ik er zelf opgeknepen


Is die cat6 FTP kabel de soepele of stugge versie? Daar horen dito connectors op geknepen te worden. Zie Netwerkkabel kopen? (TIP!) - Netwerkkabels voor laagste prijs in NL - Netwerkkabel.eu voor de verschillende connectors en Cat6 kabels.


Nee het werkt niet, connectors heb ik er zelf op geknepen.

Dan is de oorzaak bekend.

 


Kabel is vaste koperen kern dus stug, utp stekkers xijn van Klemko type 182080 voor stugge kern


Het type 182080 - RJ45-8P8C-RM is voor kabels cat 5e

Het type 182100 - RJ45-RM-C6 is voor kabels cat 6. 

Welke heeft u?


De 182080 zit erop, zou dat het probleem zijn?


Misschien helpt deze link Een FTP kabel monteren op een FTP connector of een wandcontactdoos (utp-kabel.nl)


Ik zat cat 6 conectors bestellen en kijken of het dan werkt, ik houdt je op de hoogte


Een Superwifi heeft 1000mb nodig door de kabel. Als je een cat5 kabel gebruikt, of de draadjes in de verkeerde volgorde in het plugje knijpt,  of 1 draadje maakt geen contact, dan komt er maar 100mb door die kabel, en zal een Superwifi oranje gaan branden.

 

 


Ik heb ze vlgs bovenstaande bijlage aangesloten en met de tester gingen alle leds achtereen volgend aan.

zsl morgen cat 6 conectoren bestellen


Inmiddels aangesloten met cat 6 conectors, en de led brand groen.

dank voor jullie meedenken