Bedraad aangesloten SuperWifi punt geeft oranje melding dat de kabel niet goed is
Dag, ik heb een extra wifipunt in de schuur bedraad aangesloten vanuit de meterkast in een buis, totale lengte ongeveer 30 meter. Aangesloten met q link met KPN logo ftp cat 6. De app geeft echter in oranje aan dat het min cat 5a moet zijn, kortom, het werkt niet
wat doe ik verkeerd,
ik hoor graag van iemand, gr. Pierre
Bladzijde 1 / 1
Hallo @Jopie90Â een andere kabel proberen en als de huidige defect blijkt te zijn teruggeven aan de winkel.
Probeer de betreffende kabel eens tussen het modem en een ander apparaat.
Â
Dag, andere kabel is nagenoeg onmogelijk, met veel moeite in buis gekregen, kabel heb ik getest met tester en alle leds lichten op
Dag, ik heb een extra wifipunt in de schuur bedraad aangesloten vanuit de meterkast in een buis, totale lengte ongeveer 30 meter. Aangesloten met q link met KPN logo ftp cat 6. De app geeft echter in oranje aan dat het min cat 5a moet zijn, kortom, het werkt niet
wat doe ik verkeerd,
ik hoor graag van iemand, gr. Pierre
U bedoelt zeker minimaal cat. 5e ? Cat 6Â is juist geschikt voor langere afstanden. Aangesloten met Qlink ?
Hallo @HansaanZetÂ
U bedoelt zeker minimaal cat. 5e ? Cat 6Â is juist geschikt voor langere afstanden. Aangesloten met Qlink ?
Qlink is een merk van Gamma/Karwei, geen apparaat dus.
 ik heb cat 6 gebruikt dus dat zou vlgs mij zeker tot 100 meter probleemloos moeten zijn, bij mij is het maar 30 meter. De kabel is van het merk Q link
Dank voor jullie reacties overigens
De app kan wel zoveel aangeven, maar werkt het nu wel of niet?
Die kabel kan toch defect zijn en je hebt 7Â jaar garantie, de enigste mogelijkheid blijft het met een andere kabel proberen.
heeft u de connectors er zelf op geknepen ?
Nee het werkt niet, connectors heb ik er zelf opgeknepen
Ik zat cat 6 conectors bestellen en kijken of het dan werkt, ik houdt je op de hoogte
Een Superwifi heeft 1000mb nodig door de kabel. Als je een cat5 kabel gebruikt, of de draadjes in de verkeerde volgorde in het plugje knijpt, of 1 draadje maakt geen contact, dan komt er maar 100mb door die kabel, en zal een Superwifi oranje gaan branden.
Â
Â
Ik heb ze vlgs bovenstaande bijlage aangesloten en met de tester gingen alle leds achtereen volgend aan.
zsl morgen cat 6 conectoren bestellen
Inmiddels aangesloten met cat 6 conectors, en de led brand groen.
dank voor jullie meedenken
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.