Skip to main content

Twee maanden geleden heb ik via de KPN twee nieuwe tv ontvangers gekregen, nm de nieuwe KPN tv box +, niets al ellende met deze dingen. Een medewerker van KPN adviseerde een super punt wifi versterker aan te schaffen echter deze moet ik wel kopen. 

In het verleden heb ik gratis twee andere wifi versterker ( zwarte ) gekregen maar die maken storing volgens KPN en ik ben zelf verantwoordelijk voor de wifi binnen volgens de medewerker.

Gezien bovenstaande moge duidelijk zijn dat ik zwaar teleurgesteld ben ik KPN in deze 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Zo te zien gaat hier veel mis @Arie1a23 . Natuurlijk moet het bij jou ook goed werken net als bij die paar miljoen andere klanten.  Wat is er precies aan de hand?


Joop1965,steeds vast lopend beeld 


Zijn de ontvangers met een kabel aangesloten op het modem? Welk type modem heb je en gebruik je de wifiversterkers?


Joop1965, ontvangers zij op wifi aangesloten de versterkers zijn afgekoppeld, zie eerste bericht voor type wifi versterkers


Als het de wifi versterkers van kpn zijn werken ze. Ik weet wat de telefonische klantenservice je hebt wijs gemaakt.  Dus om je te kunnen helpen moet ik weten welk type modem je hebt. 


Joop1965, ik heb een v12 modem. 


Als het de wifi versterkers van kpn zijn werken ze. Ik weet wat de telefonische klantenservice je hebt wijs gemaakt.  Dus om je te kunnen helpen moet ik weten welk type modem je hebt. 

Ja, maar als het experia wifi of superwifi 1.0 is dan zenden ze wifi5 uit waar de tv+ niet echt lekker mee werkt. Zelf ook uitgeprobeerd en dan hapert het inderdaad vaak. Het beste zal altijd bekabeld zijn.


Joep1965 Met alle respect maar daar heb ik ze niet voor genomen, ik wilde van de kabels af.

Dan had ik beter de oude kunnen houden, mijns inziens moet KPN nakomen wat ze beloven.

Maar dank je voor het meedenken helaas ben ik niet wijzer.


Joep1965 Met alle respect maar daar heb ik ze niet voor genomen, ik wilde van de kabels af.

Vergeet dat maar gewoon. Een kabel is nog altijd het beste.

Dan had ik beter de oude kunnen houden, mijns inziens moet KPN nakomen wat ze beloven.

Wat beloven ze dan precies? De TV+ ontvanger ondersteund WiFi. Daarmee word nog niet gezegd dat dit onder alle omstandigheden perfect zal werken.

Hoe groot is de afstand tussen de TV+ ontvanger en de KPN Box? En zitten er muren/vloeren tussen?


Hallo @Arie1a23 onderstaand vind je de ideale opstelling die door KPN ondersteund wordt i.c.m. met jouw modem:

De zwarte vierkante versterkers en de ronde witte vertsterkers worden dus niet ondersteund. Maar als je een zwarte ronde versterker gebruikt moet het gewoon goed kunnen werken, mits aangesloten volgens bovenstaand schema.


Joop1965, de afstand tussen modem en ontvanger is 20 cm


Hi @Arie1a23 en welkom op het forum! 

Wifi is inderdaad niet het meest stabiele signaal, dus haperingen kunnen dan gebeuren. 

Heb je de Wifi Manager al doorlopen? Die past je wifi instellingen aan en ik ben benieuwd of het dan beter gaat met het beeld. 


Joop1965, de afstand tussen modem en ontvanger is 20 cm

Maar als de afstand maar 20cm is, waarom dan niet een kort netwerkkabeltje?


Joop 1965 laten wij deze discussie maar stoppen.

 


Joop 1965 laten wij deze discussie maar stoppen.

Reageerde je op mijn bericht?

Ik meen het serieus, sluit alsjeblieft jouw TV+ Box even met een netwerkkabeltje aan, zet de Video mode van de TV+ Box op multicast met automatisch beste kwaliteit en kijk of je daarmee nog steeds last hebt van het vastlopen.


Kijk het op zijn minst aan of bekabeld beter werkt, ik weet vrij zeker dat dat de problemen verhelpt. KPN zal ook geen monteur sturen voor dit probleem tenzij je voorrijkosten a €70 euro wilt betalen om het advies persoonlijk te horen.

In de doos van de tv ontvanger zat een internetkabel van 1 meter. Mocht je dat lelijk vinden omdat het te lang is heb je op allekabels.nl een netwerkkabel van 25cm a €1,99 + €3,95 verzendkosten of op kabelshop.nl voor €0,95 + €3,95 verzendkosten


Ik combineer, er komt binnenkort een gratis monteur. Einde verhaal