Skip to main content

Ik heb een experia Box v10A en een super Wifi 2.

Heb alles meerdere malen een harde reset gegeven zodat ik een schone installatie had.

Zelfs KPN heeft eenmalig een harde reset gegeven en opnieuw ingesteld.

De super Wifi heb ik zowel bedraad als onbedraad geinstalleerd gehad, alsook in de directe nabijheid van de experia Box v10A

Ondanks alles blijft de super Wifi 2 om de paar dagen uitvallen (groen knipperen)

Na het even spanningsloos maken van de super Wifi 2 werkt weer alles prima.

Hoe verder?

 

Admin: afgesplitst

Hoi en van harte welkom op ons forum @JRI-Bea6. Om je goed te kunnen helpen en het forum overzichtelijk te houden, hebben we een eigen topic voor je aangemaakt.

Ik begrijp dat je last hebt van een groen knipperend lampje op jouw SuperWifi 2. We denken hier graag met je mee. Je hebt al het een en ander geprobeerd en het modem ook al gereset is. We hebben op het forum speciale tips om een groen knipperend lampje op SuperWifi op te lossen. Ik raad je aan om die stappen te volgen, en daarna te kijken hoe het gaat.


Alle opties meermaals uitgevoerd!

Zolang de super wifi bekabelt is aangesloten functioneert hij goed.

Zodra de bekabeling is losgekoppeld blijft de super wifi om de paar dagen uitvallen, zelfs als deze in de directe nabijheid van experia box staat!


Kan je proberen vast ip adres te geven.

 

 


@JRI-Bea6 Kan je precies vertellen welke stappen je hebt gedaan? Hoeveel SuperWifi's heb je, en hoe zijn ze nu aangesloten? Maakt het verschil als je de SuperWifi's reset en van plek verwisselt?

Andere apparaten in jouw thuisnetwerk kunnen van invloed zijn op de verbinding. Is er naast je SuperWifi nog andere apparatuur op jouw Experia Box aangesloten, en zo ja, welke?


Ik heb 1 Super Wifi.

De Super Wifi heeft op diverse plaatsen in huis gestaan.

Ik heb denk ik alle tips op het forum uitgevoerd.

Op de Experia Box is een TV, internet radio en PC vast aangesloten.

Er is een Ipad, Iphone, laptop, printer en sonos speaker in gebruik via Wifi.

Conclusie: Zolang de Super Wifi vast is aangesloten blijft deze in bedrijf.

                : Als de Super Wifi is losgekoppeld van de Experia Box blijft hij op onregelmatige tijden uitvallen zelfs nachts wanneer er geen apparatuur in gebruik is.

Zodra ik de Super Wifi even spanningsloos maak komt deze weer in bedrijf. 


@JRI-Bea6 Ook de reset en schone installatie, en dat maakte geen verschil?

Als dat het geval is, dan kan 't zijn dat je SuperWifi niet lekker meer werkt. Ik raad je in dat geval aan om het aankoopbewijs of bestelbevestiging op te zoeken. Je hebt altijd 2 jaar garantie op SuperWifi, maakt niet uit of je ze zelf gekocht hebt of bijvoorbeeld gekregen vanuit de Wifi Manager:

Onze voorwaarden om gebruik te kunnen maken van de garantie, is dat het op de juiste manier gebruikt is en je een aankoopbewijs of leveringsbon,- brief kunt tonen. Binnen de garantietermijn van 2 jaar kun je met het apparaat en aankoopbewijs of leveringsbon,- brief langs gaan bij een KPN winkel: daar wordt het apparaat dan omgeruild. 


Hoi @JRI-Bea6,

ik lees dat je bedraad een werkende super WiFi hebt en draadloos om de paar dagen een verbroken connectie hebt. Toevallig verbreekt deze altijd in de nacht tussen 2 en 3 uur? Lees dan even in onderstaand topic.

Ik heb hetzelfde gehad en met mij meerdere mensen. Zeker in combinatie met de v10a.

Korte samenvatting:

Herstart superwifi zodat deze verbonden is.
Wijzig voor de 5G band het kanaal naar 36. Staat op auto als het goed is (default). Vergeet niet op te slaan 😅
 

Ik heb hiermee een werkende workaround. Mogelijke oorzaak is radar interferentie of een bug in de auto channel keuze van de superwifi mesh dat sinds een paar weken een mesh vormt met de v10a.

Houdt het genoemde topic in de gaten want er lopen nog wat testen door mij.

Laat even weten of dit lukt en anders help ik je. Post ook even het resultaat zodat anderen ook geholpen worden.


Ik heb op advies de Super Wifi manager in KPN winkel omgeruild.

De nieuwe geïnstalleerd, maar de problemen blijven exact hetzelfde.

Volgens mij kan het dus allen nog maar aan de Eperia Box v10A liggen.

Of hebben alle Super Wifi dit probleem?


@JRI-Bea6 

Ik snap de omruil wel een beetje maar het lijkt me sterk dat het een defecte superwifi is, Er zijn net te veel mensen met een v10a en superwifi met identieke problemen. Kijk even in mijn topic voor mijn testen. Inmiddels bewandel ik een zijweg van mijn testen met het 5G kanaal. Ik heb ook voldoende aanwijzingen dat het wel eens aan de DHCP server van de modem kan liggen, want die blijkt niet uit te blinken in de v10a,

 

Volg mijn topic even. En ja, dit is er een van de lange adem.


@JRI-Bea6 zou je even hier willen kijken:

Mogelijk speelt er bij jou ook een DHCP probeem. Kijk even in het bovenstaande topic en controleer of er bij jou ook meerdere entries in de genoemde DHCP tabel staan, dus voor hetzelfde Mac adres van superwifi verscheidene IP adressen. Lukt dat niet of zie je inderdaad dat dit het geval is, dan geef even een seintje. Er is een oplossing voor.